Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Do Nov 23, 2017 4:45 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jun 23, 2013 5:38 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

Hoi iedereen!

Ik zit al een tijdje met deze vraag in m'n hoofd:
Wat geeft iedereen zijn/haar mops te eten?
Diva krijgt over het algemeen alleen maar brokken, en soms (als we over hebben) wat groente of rijst.
En hoeveel mag een volwassen mops per dag hebben? Ik heb soms het idee dat ze te weinig eet, maar als ik haar dan extra brokken geeft eet ze die niet op!

En hoe zit dat met snacks? Diva krijgt elk weekend (vrijdag en zaterdag) een kauwstick op basis van granen (zo'n groen tandenborsteltje is dat) en krijgt ze ook mergkoekjes of hondenbiscuits. Die krijgt ze als beloning, maar soms ook gewoon zomaar (ik moet toegeven dat ze elke dag wel 1 á 2 koekjes krijgt haha)

Ik ben benieuwd naar alle antwoorden!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jun 23, 2013 5:48 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Bella krijgt de brokken van biofood. Af en toe (1 x per maand ongeveer) doe ik er wat vers/nat voer door heen. Ik koop dan een blikje en dat verdeel ik over 2 dagen.
De hoeveelheid van het voer ligt aan het voer zelf, dit staat altijd wel aangegeven op de verpakking.
Snacks dat verschilt heel erg. De ene dag krijg ze wat meer snacks als de andere dag. Altijd wel 1-2 keer per dag. Ook krijgt ze geregeld een dentastick van pedigree, dit omdat het goed zou zijn voor de tandjes. Er slingert hier thuis ook altijd een kauwbot rond.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jun 23, 2013 9:47 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Cash krijgt kvv van lotgering.
Hij zit hier nog maar een dikke maand aan dus kan er niet veel over zeggen.
Wel is zijn ontlasting ontzettend verminderd naar twee keer per dag een klein drolletje :shock:
En... het viel me van de week op dat sinds hij aan kvv zit aanzienlijk minder drink voorheen moest ik rond een uur of 4 zijn bakje bij vullen dronk er bijna twee op een dag :shock:

Dus.. Tot nu toe erg tevreden!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jun 23, 2013 10:48 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Frank en pip krijgen kvv van Natudog allebei 140 gr per dag.
Verder slingeren er diverse oren, botten en hoefjes rond.
Snacks krijgen ze eigenlijk veel gedroogde kipfiletjes, stukjes brood en zo.
Meestal 1 keer per week een dentastick omdat ze die gewoon lekker vinden.
Voor de rest krijgen ze regelmatig wat fruit voor de vitamines.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 8:41 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Pups moedermelk. Volwassenen Cavom, herbyvlees en een samengestelde maaltijd voor ze.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 10:18 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Lizzy eet smuldier, voorheen 200 g per dag, nu moet ik van de dierenarts 25 % minder geven

tussendoortjes krijgt Lizzy niet, alleen soms een varkensoor, of een kauwbotje van buffelhuid

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jun 28, 2013 11:19 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Puck krijgt hier Royal Canin Pug. Doet het daar prima op. Heb wel eens wat anders geprobeerd, maar daar kreeg hij diarree van.
Maar nu lees ik op het forum al een aantal kreeg de Cavom, en ben daar nu toch wel benieuwd naar. Misschien toch nog eens een overstap wagen.

Edit:
Ohh wauw, dat is echt een megaverschil in prijs met Royal Canin..

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jun 28, 2013 2:19 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Puksi krijgt ook Royal Canin Pug. Hij zat eerst op Puro (vanuit de fokker), maar daarvan liet hij heel veel scheten. Overgestapt naar RC Pug en daar doet hij het supergoed op. Ondanks de hoge prijs ben ik er zeer tevreden over....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jun 28, 2013 2:28 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Pablo: 100gr KVV Lotgering Paard + 40gr RC Mobilty brokken
Sjakie: 180gr KVV Lotgering Paard

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jun 28, 2013 5:34 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

joined schreef:
Pablo: 100gr KVV Lotgering Paard + 40gr RC Mobilty brokken
Sjakie: 180gr KVV Lotgering Paard

paard? daar zal ik dan op de een of andere manier weer niet voor kiezen haha maar dat zit in mijn hoofd denk ik

wij voeren ook lotgering, de kompleet Rund, Kip, Lam

Boris 250 gr per dag
Roos 180 gr per dag

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jun 28, 2013 6:04 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Hier krijgen alle honden Mulder [Smuldier] kipkarkassen, schapepens, rund, paard, geit, schaap etc.. en soms Cavom. [Vis lusten ze niet behalve de kibbeling van de visboer haha]
Als snacks krijgen ze runderoren of pensstaafjes en botten van de slager waar ze uren op kauwen... mergpijpjes, dentasticks en andere koekdingen komen hier niet in huis. Hier zitten veel granen in, koolhydraten dus [dikmakers]en geur, smeur en kleurstoffen...

Het maakt niet uit wat je overkomt maar hoe je er mee omgaat....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2013 1:12 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Murphy (nu 5 maanden) kreeg eerst puppybrokken (kreeg hij bij de fokker ook). Ben na een paar weken overgestapt op vers vlees van Farmfood. We zijn net terug van vakantie (wel in Nederland). Had voor de eerste 2 dagen zijn eigen voer meegenomen en toen naar een dierenwinkel in de buurt gegaan. Helaas hadden ze daar geen Farmfood dus heeft hij Prins gegeten (was het enige vers vlees wat ze hadden). Het was dan wel vlees maar toch had hij veel meer ontlasting en liet hele vieze scheten hiervan. Ben blij dat we weer thuis zijn en hij zijn eigen vertrouwde Farmfood kan eten \:D/ .

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2013 9:49 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

Tijdelijk heeft mijn hond Royal Canin Urinary i.v.m. kristallen in haar blaas, maar heb haar nu een ongeveer 3 maanden op nieuw voer:

http://www.lovablepets.nl/optimal-condition-light

Dit voer bevalt mij zeer goed! Het is glutenvrij, wat voor haar helaas noodzakelijk is i.v.m. allergie en het is speciaal voor honden die overgewicht hebben of hier gevoelig voor zijn. Voorheen kreeg ze voer van Meradog, maar gezien dat deze glutenvrije variant op basis van aardappelen is, kreeg ze maar heel weinig te eten, omdat ze anders aan kwam.
Nu dus op dit voer en is ze van ruim 9 kilo naar een kleine 7 kilo gegaan, met haar 30cm, dus daar was ik erg blij mee.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met Royal Canin en zelfs de verkoper bij de Pet's Place raad het af. Het is meer de bekende naam en het feit dat ze goede prijsafspraken maken met de dierenartsen en verzekeringen, dat hun het aanraden... Maar goed, dat is mijn mening en het is wat dat betreft ook per hond verschillend natuurlijk.

Betreft snoepjes en dergelijke doe ik dit eigenlijks nooit, aangezien ik haar brokken als traktatie gebruik bij lange wandelingen en dergelijke. Zeker gezien haar glutenallergie, is dit het makkelijkste. Wel heb ik hier in huis regelmatig runder oren of botten van biofood rondslingeren:
http://www.lovablepets.nl/honden/hondensnacks/biofood-knoop-kluif-medium

Deze kluif is redelijk groot voor mosphonden, maar voor de mijne te doen en doet ze ook vrij lang mee.

PS. een mopshond die het eten niet direct opeet, bestaat dat? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2013 10:16 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

loveyourpets schreef:
PS. een mopshond die het eten niet direct opeet, bestaat dat? ;)

Ja die bestaan wel degelijk en hebben absoluut extra aandacht nodig met eten. Dat ligt niet aan de voersoort en vaak is dit een veel voorkomend probleem bij teven. Sterilisatie dat is het enige(mijn ervaring) wat nodig is om ze goed te laten eten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 5:54 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Citeer:
Tijdelijk heeft mijn hond Royal Canin Urinary i.v.m. kristallen in haar blaas, maar heb haar nu een ongeveer 3 maanden op nieuw voer:

http://www.lovablepets.nl/optimal-condition-light

Ow dat knlinkt ook als een goede brok. Zit hier ook met een allergietje Dus peanut krijgt eigenlijk van alle merken enkelvoudige kvv's.
Met name rund heeft hij een heftige reactie :( het is echt een crime voor mij om snacks te halen want die gedroogde dingen is echt hap slik weg.
Heb nu ganzenvoeten daar doet ie wel langer mee maar daar moet ik eerst de nagels van afhakken :-& ach je moet wat over hebben voor je hond niet :lol:

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn