Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Wo Nov 22, 2017 7:25 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2013 12:37 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

becka krijgt josera brokken minibest -dat is nog vd fokker (ze is nu 5 maand). Als ik volgende zomer naar Nederland terug ga (woon nu nog in Berlijn) dan wil ik becka meteen op kvv gaan overzetten. Want hier hebben ze dat dus niet, en barfen is mijn teveel werk.
Snacks geef ik in de vorm van gedroogd vlees ; kip, rund, eend (jaja) . Soms ook wel van die kleurde rundstaafjes. Hier geen koekjes, ik geloof niet dat dat goed is.
Wel nog puppy snoepjes trouwens bij het trainen, en daar zit ook veel troep in dat weet ik.

ik geef vaak yoghurt en stukjes fruit -becka vind ALLES lekker, bij haar brokjes sochtens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2013 8:28 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

MopsenMar schreef:
loveyourpets schreef:
PS. een mopshond die het eten niet direct opeet, bestaat dat? ;)

Ja die bestaan wel degelijk en hebben absoluut extra aandacht nodig met eten. Dat ligt niet aan de voersoort en vaak is dit een veel voorkomend probleem bij teven. Sterilisatie dat is het enige(mijn ervaring) wat nodig is om ze goed te laten eten.

Eigenlijk alle mopshonden die ik ken zijn grote eters, inclusief de mijne en er is bij haar niets veranderd aan het patroon na de sterilisatie....
paxe schreef:
Citeer:
Tijdelijk heeft mijn hond Royal Canin Urinary i.v.m. kristallen in haar blaas, maar heb haar nu een ongeveer 3 maanden op nieuw voer:

http://www.lovablepets.nl/optimal-condition-light

Ow dat knlinkt ook als een goede brok. Zit hier ook met een allergietje Dus peanut krijgt eigenlijk van alle merken enkelvoudige kvv's.
Met name rund heeft hij een heftige reactie :( het is echt een crime voor mij om snacks te halen want die gedroogde dingen is echt hap slik weg.
Heb nu ganzenvoeten daar doet ie wel langer mee maar daar moet ik eerst de nagels van afhakken :-& ach je moet wat over hebben voor je hond niet :lol:

Als ik nu ook zie hoe slecht ze reageert op de Royal Canin brok vergeleken met die van Greenheart, dan merk je hoeveel troep hierin zit. Niet te vergeten natuurlijk dat haar allergie nu heel erg begint op te spelen. Haar neusrimpel begon begin deze week helemaal op te zwellen, terwijl ze hier nog nooit eerder last van heeft gehad en ik dit meerdere keren per week voorzichtig schoonmaak...

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2013 9:16 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

@ loveyourpets

Neusrimpel heb ik niet gehad, wel dat hij ontstoken was, het moeilijk de balance te vinden met schoonmaken, te veel? of te weinig?
Ze hele kop zat onder de pukkels vooral rond de mond en begon haar te verliezen over zijn lichaam, kaal rond de ogen(we dachten eerst dat het demodex was)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2013 9:16 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Po krijgt iedere dag 200 gram Carnibest (rode kleur worsten)
Po is 1 jaar en 3 maanden oud. Reutje en weegt 8,5 kilo.

Daarnaast krijgt hij een paar keer per dag een honden koekje en uiteraard vaak belonings blokjes als hij goed luisterd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2013 12:25 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Bolo krijgt Royal Canin Analgenic eiwit vrij. dit omdat hij een allergie heeft gehad en het hier dus goed op doet.

Ook mag hij alles van paardenvlees hebben dus voor extra geef ik dit ook.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn