Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Wo Nov 22, 2017 7:22 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vraagje puppy/moppie
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2013 8:53 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

hallo,

we hebbene r sinds zondag ons tweede prutsje bij,
nu zitten we met een vraagje, onze lilo heeft een enorm moeilijk maagje, en kan enkel royal canin voor gevoelige spijsvertering verdragen.
maar nu is ons pixie erbij, en zij kreeg pro plan bij de kweker.
We kunnen echt onze lilo niet veranderen van voeding, maar zouden dus Pixie willen overschakelen.
Daarnet kregen ze elk hun eten, maar kleine pixie vond de korrels van lilo veeeeeel interessanter dan haar eigen korrels.
dus vraagjes:
kan het kwaad als pixie wat korreltjes van Lilo binnen krijgt?
en hebben jullie tips hoe jullie het deden?

alvast bedankt!!

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Vraagje puppy/moppie
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2013 9:23 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

je kan altijd de eerste dagen ffies 1 op de gang laten eten of iets dergelijks
Ik weet niet of royal canin voor de gevoelige spijsvertering het beste voer is voor een pup die geen gevoelige spijsvertering heeft :mrgreen: maar zowiezo voorlopig nog puppybrokjes toch lijkt mij (weet niet hoe oud je pup is natuurlijk, 8 maanden is in principe ook een pup)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2013 9:25 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

ow wacht je hebt he direct van de fokker, dus dan is het een jonge pup lijkt mij

dan zou ik die persoonlijk niet op hetzelfde voer zetten maar lekker op de pup variant! heb je een bench? anders 1 in de bench eten of iets dergelijks

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2014 10:17 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Wij hebben voor onze pup royal canin mopshond junior. Dit eet ze goed en onze mops van 2 jr. eet royal canin voor de volwassen mopshond.

We geven ze apart eten omdat ze anders van etensbak wisselen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Mijn vriend laat dan eerst de pup uit en dan geeft ik onze oudere mops haar eten. En daarna is het switchen... oudere mops met m'n vriend naar buiten en pup krijgt haar eigen eten. Werkt goed. Ik doe dat s avonds soms alleen dat is wel een gedoe maar ik word er handig in. Mops 1 alvast in de tuin, mops 2 eten geven en meteen mops 1 uitlaten en dan weer switchen. Misschien is het niets voor je maar dit is hoe wij het thuis doen :) ook goed als je mopsjes individuele aandacht krijgen tijdens het wandelen, is toch lastiger als je met 2 hondjes loopt. Ik merk dat onze mopsen die wandeling alleen met mij of met m'n vriend echt heerlijk vinden en dan ook dichterbij me lopen en vaker stoppen om geaaid te worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2014 2:10 am 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

We hadden (en hebben) dus het probleem dat onze lilo (de oudste) een zeeeeer gevoelig maagje heeft, en dus meestal haar bakje in enkele keren leegeet, anders word ze telkens ziek. Dus hebben we de puppyvariant van haar brokjes aangekocht en eten ze nu beiden deze. In het begin wat apart gehouden (anders at pixie toch telkens verder aan lilo haar brokjes als de hare op waren) maar nu eten ze samen, en blijkt pixie netjes met haar pootjes van lilo haar bakje :)
We hebben sinds kort een nieuwe leiband aangekocht, een gesplitste, en ze zijn er beide zo gek van, die willen niet meer alleen :D als mn man en ik samen gaan wandelen doen we soms aparte leibanden, maar dan gaan die twee toch lekker dicht bij elkaar wandelen, twee handen, euh pootjes op 1 buik :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2014 10:01 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat en knap dat ze samen kunnen eten zonder uit elkaars bak te pikken.
Ik heb het wel eens eerder gehoord dat zo'n duo riem goed werkt, misschien maar eens proberen :)
Wij hebben een vrij ondeugende pup die dan in de riem van de andere mops gaat hangen en soms gaat ze meer plagen dan wandelen, maar dat is een kwestie van leren om netjes te lopen en elkaar een beetje meer met rust te laten tijdens het uitlaten. Mila vind het getrek en geplaag van Bubbels soms maar niets.

Maar al met al, hier ook vier pootjes op 1 buik. Dikke maatjes!

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn