Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Vr Dec 14, 2018 1:24 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dieet advies aub
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2012 4:00 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Vanmiddag is onze 2e Mops bij ons gekomen en om het maar voorzichtig uit te drukken hij is een beetje aan de zware kant.
We hebben hem Bommel genoemd maar ik denk dat hij de eerste paar maanden als schommel door het leven zal gaan :cry:
Hij gaat bij ons ook direct op dieet, alleen wat te geven als maagvulling. Volgens mij heeft hij nooit iets anders gehad dan brokken. Vanavond ga ik hem 10 lam en rijst brokken geven voor de smaak, 1 appel in stukjes, yoghurt erover en een levertraanpil. Morgen ga ik rijst met sperziebonen koken, dat is maagvulling en er zit weinig in en 1 brokkenmaaltijd geven.
Kippennekken heb ik ook nog liggen en iets zegt me dat mijn heer van stand alles lust. Tussendoortjes krijgen ze hier sowieso weinig, een brokje sávonds na het uitlaten en een knoflook kruidenpil en een schapenvet bonbon.
Het is niet de bedoeling dat hij tekorten gaat krijgen, dus twee vragen. Ben ik met bovenstaande op de goede weg en heeft iemand nog maagvul sugestie's. Rijstwafels misschien?
Ook ben ik van plan om korte extra wandelingetjes met hem te maken. ik neem aan dat een hond ook afvalt door extra lichaamsbeweging?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2012 4:23 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

STOP!
Ga niet te veel in een keer veranderingen toevoegen. Zet hem op 1 soort voer ZONDER bijvoegingen dus geen levertraan, appel, joghurt of al dat soort dingen. De verandering is voor hem al heel veel. Geef hem normale hoeveelheid van een hond van ??? 10 kg en beweeg meer met hem dus liever 6 x op een dag kleine blokjes rond in een normaal looptempo als 4 x lange, dat gaat hij dan niet leuk vinden. Je zal zien dat binnen een week dat hij al veel afgevallen is. De spierspanning moet hij ook nog op bouwen.
Kijk heel goed naar je hond. Wanneer hij niet een blokje kan lopen en aangeeft dat hij tot de hoek van de straat kan dan doe je dat. Trek hem niet tot het uiterste!

Dus please geen rijst met kip en sperciebonen. Hij heeft wel de voedingsstoffen nodig nl. Rijst kook je alleen als je maagdarmstelsel wilt verlagen en dat hoeft bij deze man niet.
Heel veel succes en doe het stapsgewijs en niet allemaal in 1 week.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2012 4:41 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Bedankt voor je advies. Die wandelingetjes zijn kort, meer kan hij echt nog niet aan. Ik zal hem aan een goede lam met rijst brok doen en hem de hoeveelheid voor een 10 kilo hond geven. Kan ik later wel dingen als yoghurt ed toevoegen?Molly en Rakker krijgen vaak wat over hun brokken en vinden het lekker.
Beide eten ook graag een appeltje ed.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2012 5:00 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Graag gedaan. Hou een schema bij Zodat je kan zien hoeveel hij afgevallen is. En bekijk ook of 10 kg voor hem ook niet aan de hoge kant is. Wanneer dit het geval is pak je 8 kg bijv. Maar doe dit alsjeblieft niet te snel.
Ja die kleine stukjes lopen kan ik me indenken. Alles is te zwaar voor hem maar het komt goed. Lam met rijst kan nooit kwaad. Wanneer zijn conditie omhoog getrokken is en zijn gewicht naar beneden dan zou je hem langzaam naar de normale gewoonte kunnen gaan maar op dit moment zal de appel en de yoghurt geen plezier voor hem zijn maar een pijniging eerder.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2012 5:21 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Iedereen is net maar even op de weegschaal geweest. Ik zal je mijn gewicht besparen [-X maar Molly weegt 7.2 mag nog een ons of drie bij en ik denk dat ze dan perfect is. Ze woog 5,4 toen wij haar kregen. Rakker is na zijn castratie twee jaar geleden 1kilo aangekomen en weegt 10.9 en dat is het juiste gewicht voor hem. Hij is een slanke terriermix. Bommel weegt nu 12,6 kilo en ik heb het idee dat daar sowieso drie kilo af mag. Ik zal ook eens opletten op foto's enzo want het was me bij de mopsenwandeling al opgevallen dan Molly maar een prulletje is ( toen helemaal) met in verhouding wat weinig rimpels en plooien. Daar viel me ook op hoe fors de reutjes zijn en dan bedoel ik niet het gewicht maar ook de poten en borstkast. Bommel heeft een brede borst en berenpootjes. zijn nagels moeten hoognodig geknipt, hoe zit het daar eigenlijk mee? Molly heeft zwarte nagels maar Bommel lichte? Zijn vacht lijkt ook wel lichter dan die van Molly.
Bij het wandelingetje net viel het me wel op dat zijn gedrag dat van een jonge hond is. Hij vond het leuk en was toch redelijk actief.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2012 8:11 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Dolly is sinds enige weken op Royal Canin Satiety brokken,dat is speciaal voer om af te vallen via de Da, en ik moet zeggen ze vindt het heerlijk en het werkt perfect.
Ze is al van 9.4 naar 8.6 gegaan in korte tijd,vind het zelfs een beetje hard gaan,Dolly was niet heel erg dik maar voor dr luchtwegen was het beter om een kilootje af te vallen.
Ze krijgt gewoon twee keer per dag eten maar ik hou wat brokjes apart voor tussendoortjes,ze vindt ze heerlijk dus het maakt haar niets uit.
Het zijn speciale brokjes om een vol gevoel te geven,ze poepen er wel veel van.
De chihuahua van mn dochter krijgt ze ook en daar is het het zelfde verhaal,die moet ook iets gewicht kwijt en dat gaat ook super,volgens de da assistente valt iedere hond ermee af.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2012 9:35 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Dolly, dank je wel voor je advies.

Ik weet nu wel waarom die kilo's erbij zitten. Hij schooit tijdens mijn eten. Ha, hij weet het nog niet maar dan heeft hij aan mij echt de verkeerde. Zo gek als ik ben op mijn honden zo anti schooi ben ik. Ik heb hem vandaag even lekker aan laten tutten maar morgen gaat hij op zijn plek als ik ga eten.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2012 9:04 am 
Moderator
Moderator

Wie weet wat hij allemaal kreeg bij de vorige eigenaar dus als je nu gewoon "normaal" gaat voeren en regelmatig wandelt, valt hij waarschijnlijk vanzelf al af. Aangezien je denk ik ook niet weet of hij ergens allergisch voor is, zou ik inderdaad niet teveel verschillende dingen gaan geven nu, anders weet je straks niet waar hij op reageert als er iets zou zijn. Een rijstwafel in stukjes is wel een optie als je hem wilt belonen dmv een snackje, die van ons vindt dat altijd heerlijk! Heel veel succes en vooral plezier met "schommelende Bommel" haha...

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2012 9:04 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Ik zal jullie even op de hoogte houden. Het is zo leuk om te zien, Bommel gaat met smaak zijn brokjes opeten. Op advies van de DA voer ik voor een hond van 9 kilo, dus in mijn geval 135 gram brokken over twee maaltijden. Hij heeft erg weinig ontlasting dus dat is ook een heel goed teken. Je ziet hem bijna per uur opknappen. Heb net even contact gehad met zijn vorige dierenarts en op 2 januari van dit jaar woog hij 10 kilo.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2012 10:02 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

positief nieuws. :)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2012 4:00 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

super goed :)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2012 7:34 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Blijven volhouden =D> =D>

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2012 1:32 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Halleluja!! Bommel is in beweging! Eerst gisterenavond een klein sprintje en net na het uitlaten was hij Rakker aan het uitdagen voor een spelletje. Uiteindelijk drie honden (sommige in een gematigd tempo) achter elkaar aan zitten. Ook heb ik net een voerbal gekocht en mag Bommel vanavond "werken" voor zijn eten. Het lijkt me dat het afvallen zo best snel zal gaan. Ik vind het heel spannend maar ik weeg hem maar 1x per week. De hele indruk is (nu al) dat hij fitter aan het worden is.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2012 2:46 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Dat klinkt in ieder geval positief! :) Moet goed komen met dat afvallen. :D

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2012 3:07 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

klinkt goed!

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn