Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Do Jun 21, 2018 7:52 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2012 2:10 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Heb net Bommel gewogen en hij is 2 ons aangekomen. Snap er niets van, hij krijgt geen enkel tussendoortje, krijgt zijn brokken afgepast en gaat veel mee naar buiten en is aangekomen???

Ik vraag me nu af of hij soms eerst spiermassa aan het kweken is en dan pas vet gaat verbranden?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2012 4:16 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Zou het kunnen dat die afgepaste hoeveelheid brokken toch nog wat teveel is?
Spiermassa geeft idd. meer gewicht op de schaal dan vetweefsel, maar verwacht niet dat je dat op zo'n korte termijn zult merken.
Gewoon volhouden, en geef het een maandje de tijd.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2012 4:25 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Ik voer nu 135 gram brokken per dag, dat is voor een hond van 9 kilo. Ik wil best minder geven bv 110 maar krijgt hij dan geen tekorten?

Is 1 maaltijd vervangen voor Sperziebonen een idee?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2012 4:41 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Safari schreef:
Ik voer nu 135 gram brokken per dag, dat is voor een hond van 9 kilo. Ik wil best minder geven bv 110 maar krijgt hij dan geen tekorten?

Heb geen verstand van hoeveelheden brokken, voer zelf KVV, maar dan nog is dat per soort brok weer verschillend.
Van geperste brok mogen ze doorgaans iets meer gewicht aan voer hebben dan geëpandeerde brok.
Des te vetter de brok, des te meer calorieën.
Genoemde hoeveelheid lijkt me overigens niet teveel.
Een hond krijgt geen tekorten van (weinig) compleet voer, tekorten ontstaan wanneer je enkelvoudig (dus niet compleet) voer geeft.
Sperziebonen schijnen idd. caloriearme maagvullers te zijn, maar ik denk dan, beetje minder eten, en meer beweging, dat een tijd volhouden,
want snel afvallen heeft geen enkele zin, en is ook niet goed voor een hond.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2012 5:21 pm 
Moderator
Moderator

Sperziebonen zijn meer voor maagvulling als ze beginnen te zeuren omdat er minder te eten valt. Je kunt wel nog wat minder brokken geven en dat dan aanvullen met bonen als hij er door gaat schooien bijvoorbeeld. Ik zou gewoon zo doorgaan en kijken of je het voer nog iets moet verminderen of nog wat meer beweging moet geven. Maar langzaam afvallen is inderdaad beter dan heel vlug, net als bij mensen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2012 5:42 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Safari schreef:

NEE!
Ik snap dat jij graag heel snel wilt maar voor de hond is dit niet goed. Gewoon eigen voer laten en spelen met de hoeveelheid. Vergeet de sperciebonen voor de rest van zijn leven.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2012 7:19 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Oke, geen sperziebonen hier in huis. Ik zal idd wat gaan spelen met de hoeveelheid brokken.

We doen al veel wandelingetjes, korte en iets langere waarbij hij het tempo aan mag geven. Dat gaat best al goed. Ook ben ik balspelletjes binnen aan het doen. Het spelen met de bal zegt hem niets maar hij hobbelt gezellig achter de andere twee aan. Zo is hij toch weer een kwartiertje extra in beweging.
Hij snapt helemaal niets van de voerbal die ik afgelopen week heb gekocht, daar laat ik hem ook mee klungelen maar hij begrijpt het niet. Molly doet graag voor hoe het wel moet, wat haar betreft is die bal een groot succes.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2012 11:13 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

iS de Schildklier wel oke,hen ik al een foto van bommel gezien :)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2012 11:16 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Ben morgen toch weer bij de DA ga meteen vragen voor die schildklier, neem aan dat dat met een eenvoudige bloedtest gezien kan worden.

Als je een foto van Bommel wil zien, pb me dan even je e-mail adres. Ik kan geen foto's plaatsen maar wil ze je wet toesturen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2012 11:37 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Wanneer de DA enige twijfel had over de schildklier dan had hij dit voorgesteld dat te doen. Ga nou niet te veel dokteren met die hond. Laat hem gewoon op een rustige manier eerst op zijn gewicht komen ipv heel veel stress bezorgen door met hem te dokteren en te slepen. Die hond heeft alleen een stabiel leven nodig en mijn inziens van wat ik nu lees heeft hij dat niet. Wordt er te veel op hem gelet en het uiterste van hem gevraagt. Op dit moment moet hij alleen maar hond zijn. Lopen, eten en spelen en daar moet je de ballans in vinden. Wanneer zijn schildklier nu niet goed zou zijn heb je nog geen zuiver beeld aangezien hij hiermee schommelt met zijn overgewicht. Wanneer hij op gewicht en conditie is zal je zien dat er ws niets aan de hand is.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2012 11:39 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Vraagje aan je: heb jij laminaat in huis??

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2012 11:48 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Nee, ik heb geen laminaat in huis. Er ligt vinyl.

Ik moet morgen met Bom naar de dierenarts omdat zijn oren vol prut zitten en niet vanwege zijn gewicht. Het oorsneer loopt er bijna met straaltjes uit. De trimster had afgelopen donderdag zijn oren goed schoongemaakt, we dachten beide dat het verwaarlozing was. Vanmorgen zaten ze weer helemaal onder de prut. Niet alleen in zijn oortjes maar de binnenkant van zijn flappen waren ook alweer helemaal aangekoekt. Ook voelen de oren erg warm en zijn knalrood aan de binnenkant.

Ik zie dit toch echt als een noodzakelijk bezoek aan de DA.

Na het advies van gisteren heb ik besloten om toch nog wat minder te voeren. Hij doet verder echt niets anders dan lopen, spelen en eten. Helaas moest hij (mee met Rakker) naar de DA voor die smettende neusplooi en om naar die nagels te kijken. Helaas kon ik het ontvlooien ook niet afwachten, het beest had er wel 40 en duizende vlooienpoepies.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2012 12:36 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

ik zou zeggen gewoon op je eigen gevoel afgaan.. als zijn oren nu alweer vol zitten en heel warm aanvoelen zou ik toch ook aan een ontsteking denken..
succes bij de DA

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2012 9:19 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

rode oortjes zijn een ontSteking,krabt hij er niet aan..toen ik onze molly bij dzd haalde waS ze net gewaSSen ,thuiS zag ik wel 60 vlooien op een paar vierkante cm,ze waS daar ontvlooit en ontwormd,daarna heb ik het nooit meer gedaan,ik kam wekenlijk met een vlooienkam,nooit meer vlo gezien,ik vind wel dat bommel va januari veel iS aangekomen,ik weet niet waar hij vandaan komt..over de nagelS,er bestaat een tang met een lampje,dan kun je zien hoe ver te knippen,mijn molly had erge lange nagelS,maar die Slijten Snel hoor buiten,nou graaft zij wel na plaS en poep,alleen de binnenSte nagelS doe ik een heel klein puntje eraf..miSSchien vind bommel het helemaal niet erg bij de da,en een Schildklier onderzoek denkt een da niet zomaar aan hoor,ja alS ze op de flanken ook kaal worden,koSt een paar tientjes zo,n bloedonderzoek..hoe lang loop jij per dag met bommel,totaal..ik Stuur je mijn e mail prive.. ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2012 9:37 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Vlooien direct behandelen, dat is gewoon prio een gezamelijk met die oren. ws heb je daar zalf voor wat hij nu gaat gebruiken. Daar zal hij binnenkort vanaf dan zijn.

Ik vraag het vanwege de vloer omdat je zegt dat je speelt met hem met een bal in de huiskamer. De meeste hebben gladde vloeren en hier kunnen ze dus lelijk op uitglijden. Aangezien de jouwe overgewicht heeft is de kans groot dat hij dus uit glijd en dus zijn gewrichten byzonderd bezeerd vandaar mijn vraag. Ik zou de spelletjes kort houden zoals een klein beetje trekspelletj en het spelen met de bal op ruwe buitentegels doen. Dit om de kans met uitglijden te minimaliseren.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn