Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Do Sep 20, 2018 9:25 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Brokken vs KVV
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 9:18 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Hoi Iedereen, is ze weer met een vraag ;)

Stink heeft heel zijn leven al Bonzo brokken gegeten, nu we hem kregen hebben we hem overgezet op Royal Canin pug brokken, na een tip (hij zat HEEL de dag te ruften, vanaf pups af aan al, vandaar ook de naam ;))
Nu ruft hij 1 of 2 keer per dag, is wat dragelijker voor ons..

Nu lees ik hier zoveel over dat vers vlees (KVV) geven zoveel beter is, en zou ik dat ook graag willen doen.

Nu heb ik wel een paar vragen:
1) Moet ik hem in zijn totaal overschakelen naar KVV, of ook nog brok blijven geven?
2) Welk merk is het beste om te gebruiken? Ik weet dat het super gevarieerd is welk merk jullie jullie mopsjes geven, maar wil wel even een indicatie..
3) Waar kan ik het kopen? De enige dierenwinkel bij mij in de buurt is Pets Place, en volgens mij verkopen zij geen KVV.. Kan ik niet vinden op de site in ieder geval.
4) Welke hoeveelheid moet ik dan geven? Stink is natuurlijk wel op dieet, 120 gr. brokken krijgt hij per dag.
5) Ik zie dat jullie het ook mengen met pasta of rijst of groente etc, hoeveel en welke soort is het beste? Bijvoorbeeld welke soort rijst, en wat voor groente, want er zijn toch ook bepaalde groentes die je niet mag geven?
6) Kan ik hem van het ene op het andere moment overzetten? Of moet ik het rustig opbouwen.

Ik hoor het graag van jullie, en als jullie vinden dat ik lastig ben hoeven jullie ook niet te reageren hoor.. Maar het is mijn eerste hondje (mijn moeder heeft wel altijd honden gehad maar dat is toch anders als het opeens je eigen hond is), en ik wil gewoon het beste voor het beestje :soppy:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 10:07 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik heb al mijnherplaatsers overgezet op.carnibest,je kan op de site van carnibest kijken naar de verkooppunten...ook tuincentrums verkopen kvv..

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 10:28 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Sinds Sjakie bij ons is krijgen ze alle2 KVV en dat hadden we eerder moeten doen, ze vinden 't super lekker en de vacht is prachtig.

Hier krijgen ze (momenteel) Paard van Lotgering en helemaal geen brokken meer ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 10:32 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Ik zie dat ze bij mijn Pets Place toch ook KVV hebben (iig carnibest) dus dan ga ik sowieso daar kijken:-) Lotgering is volgens mij wel wat moeilijker verkrijgbaar? Ik heb wel 2 koelkasten met vriezer maar daar past ook echt geen 18 kg in hoor :-(

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 11:14 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

MrStink schreef:
Ik zie dat ze bij mijn Pets Place toch ook KVV hebben (iig carnibest) dus dan ga ik sowieso daar kijken:-) Lotgering is volgens mij wel wat moeilijker verkrijgbaar? Ik heb wel 2 koelkasten met vriezer maar daar past ook echt geen 18 kg in hoor :-(

Lotgering heeft een paar verkoop punten, waar je "losse worsten" kan kopen. http://www.lotgering.nl/WaarKopen.aspx

Wij hebben maar een klein vriezertje, 1 la voor ons en 2 voor de monstertjes.
Bestellingen van ons zijn 9kg (18 rollen) en dat past makkelijk, bezorgen gewoon aan huis of ander adres en dat gaat prima.

Carnibest gaven we in het begin maar dat is een stuk duurder en ziet er in mijn ogen minder smakelijk uit ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 11:32 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Hoelang doe je met 9kg? Het moet allemaal in de vriezer bewaard worden toch?

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Brokken vs KVV
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 12:04 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Antwoord op je vragen:
1) Kan, hoeft niet. De ene zegt dat het slecht is brok en kvv te voeren, en de ander niet. Ikzelf heb mijn mops volledig op kvv, en als ik het vergeet eruit te leggen dan krijgt hij brokjes, maar dat komt bijna niet voor.

2) Ik geef momenteel Smuldier. Heb Haddock als pup zijnde op Energique gehad. Maar uiteindelijk overgestapt op Lotgering, was ik erg tevreden over maar ik vind de kwaliteit erg slecht geworden, ik kan vaak halve pakken weg gooien omdat ze helemaal uitgedroogd zijn, heel vreemd. Vandaag nu Smuldier. Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Is dat Carnibest, prima kijk of je hondje er goed op reageerd. Is dat Lotgering, ook goed. Doe wat jij wilt.

3) Smuldier kun je bij veel supermarkten kopen (ligt in de vriezer).
Lotgering kun je bestellen op lotgering.nl en de rest bij dierenwinkels, pets place, jumper etc. Gewoon even de dierenwinkel bellen wat ze hebben.

4) Ik voer op het oog. Haddock krijgt 200 gram per dag, maar volgens de richtlijnen zou hij meer moeten krijgen. Het is dus een beetje aftasten waar jou hondje het goed op doet.

5) Mengen hoeft niet, als jij de compleet versie kvv hebt dan hebben ze daar voldoende aan, maar aangezien jou mops op dieet zit kan het wel lekker zijn als je bijvoorbeeld sperzibonen erdoor doet zodat het wat meer vult. Maar dit hoeft niet. Ik meng er dan ook niks doorheen.

6) Met kvv kan je hem ineens overzetten.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 12:07 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Bedankt forestmeisje hier heb ik heel veel aan!!! :-)
Ik ga lekker inkopen doen en het ventje KVV geven
Bestaat er ook nog een "slecht" merk KVV?
Kan je smuldier gewoon bij elke Albert Heijn kopen??

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 12:30 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

bij albert heijn xl hier in tilburg verkopen ze alleen smuldier vlees en pens, niet de compleet versie...

Ik ga er voor naar de jumbo maar het is wel heel vaak op. ( zowel in bergen op zoom als in tilburg waar ik ga halen)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 12:36 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Bij de AH is het uit het assortiment geloof ik.
Ik haal het altijd bij de Jumbo, het is inderdaad soms op. Maar vraag even of ze achter nog hebben als het op is. En let op dat als je voor smuldier gaat je de compleet versie's neemt, staat erop.

Een slecht merk, geen idee. Ik weet dat AH een eigenmerk kvv heeft, die zou ikzelf niet geven. Daarnaast hou ik niet zo van de DUCK (vind het net karton) en barfmenu vind ik ook niks. Pixel hier krijgt trouwens Rodi, ook bij de supermarkt te koop.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 12:47 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

1) Moet ik hem in zijn totaal overschakelen naar KVV, of ook nog brok blijven geven?
Je kan beide geven. Ik geef beide.

2) Welk merk is het beste om te gebruiken? Ik weet dat het super gevarieerd is welk merk jullie jullie mopsjes geven, maar wil wel even een indicatie..
Mijn persoonlijk mening is dat Herby prijs kwaliteit verhouding het erg goed doet hier. Ik vindt het ook er erg prettig eruit zien. In jouw geval zou ik naar lotgering en dan 1/2 kratjes. Volgends mij is dat niet erg ver bij jou uit de buurt ook te verkrijgen.

3) Waar kan ik het kopen? De enige dierenwinkel bij mij in de buurt is Pets Place, en volgens mij verkopen zij geen KVV.. Kan ik niet vinden op de site in ieder geval.
Website opzoeken en verkooppunten bekijken.

4) Welke hoeveelheid moet ik dan geven? Stink is natuurlijk wel op dieet, 120 gr. brokken krijgt hij per dag.
Afhankelijk wat je voert geef je zijn maaltijd naar gewicht. De rest is op het oog bekijken.

5) Ik zie dat jullie het ook mengen met pasta of rijst of groente etc, hoeveel en welke soort is het beste? Bijvoorbeeld welke soort rijst, en wat voor groente, want er zijn toch ook bepaalde groentes die je niet mag geven?
In jouw geval niet doen of je moet zoveel verstand hebben van een uitgeballanceerde maaltijd voor de hond. Ik heb er hier meer als 1, 2 of 3 dus hier eten ze een uitgeballanceerde maaltijd wat ik zelf kook voor ze.

6) Kan ik hem van het ene op het andere moment overzetten? Of moet ik het rustig opbouwen.
Gewoon overzetten. Er zijn eigenlijk maar weinig honden die last hier van krijgen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 12:55 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

hier hebben ze de smuldier vlees en pens pas terug in het assortiment genomen, maar is ook ah xl

het huismerk van ah zit graan in ( wat ik zelf liever niet wil geven)
en ziet er heel vies en grauw uit.

na 1 dag merkte ik meteen dat ze weer veel meer volume poepte.

ik ben tevreden over smuldier compleet. maar de meningen zijn nogal verdeeld.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 1:05 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Bedankt iedereen!!
Ik ga sowieso niks van Albert heijn huismerk kopen, doe ik ook niet met mijn eigen eten :D
Ik ga even de Lotgering opties bekijken, of carnibest.. Even kijken..
Sowieso dus de compleet versies..

Ik denk dat Stink het wel op prijs zal stellen, eindelijk geen brokken meer.
Ookal als ik hem zn bakje geef draait hij eerst 3 rondjes van enthousiasme, lekker dier :-))))

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 1:15 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Of smuldier, kan natuurlijk ook :-))))

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2013 1:22 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ah joh, Haddock deert het ook niet wat ik hem geef. Kvv of brok, hij valt net zo goed aan op zijn eten haha.
Carnibest is vrij duur, en mijn ervaring is dat niet iedere hond dit wilt.
Mijn Suki haalt haar neus er voor op, die moet het echt niet eten haha

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn