Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Di Nov 21, 2017 9:31 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Te dik?
BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 7:17 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Nou ben in ieder geval blij dat een beetje op lijn zitten en gewoon op rustige manier informatie kan ophalen en geven.
en eerlijk is eerlijk ik heb een uitgesproken mening over shows en fokken maar die heb ik ook over miss world verkiezingen zeg maar hahaha ;)
Dus hou dat eigenlijk altijd voor me omdat ik ook vind dat iedereen in zijn waarde moet blijven en niet zo hoeft te denken als ik.
Krijg ook vaak de leuke complimenten dat hij in topconditie is, glanst mooi en atletisch gespierd zeg maar. Ben ik best trots op :) want had echt geen klote verstand van honden maar gaande weg leer je.

Ik ben der nog steeds niet helemaal uit met voer, ik weet wel zeker dat varia echt een must is en de bekende merken droog laten liggen gezien de antioxidanten en conserveringsmiddelen die op dit moment gebruikt worden echt troep zijn.
Deze staan ook op allerlei internetsites en ik kan bevestigen het is waar, ik heb deze ook verkocht aan plastics, coatings en feed(agrarische sector)
Gelukkig zit er wel beweging in het zaakje want de bekende verpakking met R begint al te publiceren dat ze er minder van gebruiken en dus niet schadelijk is(right) maar dat opzich de moeite nemen om in verdediging te schieten betekend wel dat er druk op de ketel staat :)

Volhouden doe je vast wel met spelen, ik heb er ontzettende lol aan vooral als ie alles in één keer doet(rollen, doodliggen, blaffen, zitten ect) voordat ik wat gezegd heb en me aankijkt van "zo gedaan en nu trekken aan dat ding >:) "
Tis wel een heel apart ras dit hoor lol

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2013 9:26 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

paxe schreef:
waarom altijd wandelen om te bewegen???? Heb hier een laser lampje en dat vind ie enigggggg :D
Ik zit lekker op de bank en hij huppelt erachter aan.

Op het balkon heb een touwtje en daar hang wat lekkers aan, bv een botje of zo en net iets hoger zodat die echt ze best moet doen om
het te pakken. Kan ik lekker opruimen en hij is een uur zoet :lol:

Porties die trouwens op de verpakking staan zijn indicaties, voeren doe je met het oog.
De ene persoon zet ook meer aan als de andere ;)
Maar die van jou moet idd wel iets meer bewegen.

Al enige tijd niet op het forum geweest en ik zie nu zoineens wel heel veel voorbij komen, dus hier even en reactie van mij.

Ik heb zelf nog nooit met een laser lampje gewerkt, maar buiten dat het potentieel slecht kan zijn voor de gewrichten kun je daarmee ook een obsessie creëren bij een hond. Persoonlijk zou dit niet mijn voorkeur zijn, overigens heb ik hier geen ervaring mee....
Andere optie is om met een balletje te gaan spelen of iets dergelijks...?
Betreft het voeren doe je met je oog is waar, maar je moet wel een beetje in de richting komen. Gezien dat de mijne nog maar de helft kreeg van wat aanbevolen was, lijkt mij niet gezond en vond ik dus de switch naar een andere voer de beste keuze.
Het enige wat ik niet snap is de zin die van jou moet idd wel iets meer bewegen. Waar is dit op gebaseerd?

Mijn mopshond heb ik opgehaald bij mensen die eenmalig een nestje hadden, maar dit zou ik zeker niet aan raden. Ik heb geen ervaring met honden met stambomen of iets dergelijks, dus ik kan daar ook niet over oordelen, maar gezien de gezondheidsproblemen die zei nu heeft vind ik dat ook geen optie....
Anderzijds, als mensen niets hebben met rasfokkers, kunnen ze natuurlijk altijd nog naar het asiel gaan en daar een hond adopteren....
Tenslotte zitten er genoeg honden in het asiel die hulp nodig hebben, toch?

En even betreft de discussie die hier in deze forum is ontstaan, wees ervan bewust dat als je hier iets plaats je kan verwachten dat je een reactie ontvangt. Dit kan zowel negatief als positief uit vallen, maar dat is het risico van het plaatsen van een topic of een bericht. Laten we overigens proberen het netjes te houden. Het zou zonde zijn als ik twee keer moest nadenken om hier iets neer te zetten, vanwege het feit dat ik "bang" zou zijn vanwege de reacties die er uit voort komt. Laten we op een "gezonde" manier met elkaar discussiëren en proberen van elkaar te leren, zonder elkaar te bekritiseren... Daar is tenslotte een forum voor.

Overigens, ik zag al wel dat de discussie wat afgekoeld is, dus dit is niet bedoeld om het vuur weer wat aan te wakkeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Sep 30, 2013 5:53 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

@ loveyourpets geef gerust je mening hoor ;)
gebaseerd op wat ze zelf zegt maar, rechthoek vorm en beweegt niet veel door slecht ademen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Sep 30, 2013 1:34 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

paxe schreef:
@ loveyourpets geef gerust je mening hoor ;)
gebaseerd op wat ze zelf zegt maar, rechthoek vorm en beweegt niet veel door slecht ademen.

Oh zo, ik snapte al niet helemaal naar wie dit "geadresseerd" was en waar het precies over ging, vandaar de vraag....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Okt 01, 2013 5:08 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Goeiedag... wat is dit uitgelopen... ik ben ondertussen heel nieuwsgierig of het mopsje van de vraagsteller ondertussen is afgevallen? Ik wil er graag aan toe voegen dat bewegen uiteraard heel erg goed is voor het afvallen, voor de gezondheid van het lichaam maar zeker ook voor de gezondheid van de geest... Als de hond niks anders te doen heeft dan wachten op eten dan wordt zijn wereld wel erg klein, zeker als dat voedsel ook nog minimaal is. Een hond heeft behoefte aan beweging; snuffelen, rennen, spelen, kop leegmaken!!
Verder wil ik toch even kwijt dat ik een fokker ben, af en toe een show loop en 24/7 mijn leven met honden deel. De andere fokkers die ik ken zetten zich ook allemaal met hart en ziel voor de honden in en ook zij leven voor de honden, ik begrijp niet wat hier zo erg aan is... deze mensen zijn wél de kenners, we weten waar het over gaat en als we het niet weten zoeken we het op! Nemen contact met elkaar op en bespreken de problemen... want niemand, niemand wil problemen in zijn bloedlijnen...

Het maakt niet uit wat je overkomt maar hoe je er mee omgaat....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2013 8:05 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

no worries Nico, ga december eens een show bezoeken, je bent nooit te oud om wat te leren ;)
discussie liep gewoon erg hoog op mede dankzij mij eigen reacties ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2013 8:19 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Hallo...
Ik wil graag even reageren op het gewichts problemen van je hond wat tenslotte je vraag en bericht was!!!

Ik heb de tip al voorbij zien komen van de brokjes in zo'n bal.. Ik vind het echt aan te raden! Wij hebben er voor mila ook een waar we dan de brokjes in doen en het gaatje waar de brokjes uit komen kun je dan groter en kleiner maken..
Terwijl ze dan aan het 'eten' zin. Krijgen ze al lekker beweging want die van ons loopt het heel de tijd achter d'r bal aan..
Zelf als de brokjes in de bal op zijn loopt ze daarna nog een half uur in de rondte om te zoeken of er toevallig nog ergens eentje ligt die ze nog niet op heeft :lol: :lol:

Als jij dan weg bent kan je mops toch terwijl ze eet lekker lopen en bewegen bij je moeder en kan jij er savonds nog mee weg..

Ik reageer wel laat op dit bericht dus misschien is je mops al wel afgevallen daar ben ik dan ook benieuwd naar!

Succes in ieder geval! Xxx

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 7:59 pm 
Dit is niet mijn eerste keer hier
Dit is niet mijn eerste keer hier

Hallo iedereen,

Ik heb zelf niet meer gereageerd omdat ik werd afgeschreven als iemand die niet voor een mops kan/wil zorgen, terwijl dit helemaal niet het geval is. Het is gewoon zeer moeilijk om alles te combineren.

De laatste keer bij de DA woog hij 15 kg (de keer daarvoor 16 kg). Momenteel hebben we nog niets aan zijn gewicht gedaan omdat er ondertussen atopie bij hem is vastgesteld. (likken aan de poten, zwarte vlekken onder de lies, oorontstekingen...)
Hij heeft nu een dagelijkse dosis van 4 mg medrol... Ik weet dat dit niet gezond is voor een mops van 5 jaar, maar niets anders helpt en anders krabt hij zich tot bloedens toe... We zijn er even mee gestopt en na 1 dag was het alweer hetzelfde.

Door de medrol schooit hij voortdurend om eten en drinkt hij minstens 1 liter per dag... Hij krijgt nog steeds dezelfde portie als voordien en dezelfde korrels als in het eerste bericht en eigenlijk geen snoepjes meer (tenzij uitzonderlijk als er bezoek is en hij moet in zijn bench omdat ze bang van hem zijn ofzo)

Wat raden jullie aan? Ik heb al een paar keer paardevlees met aardappelen gehoord, maar hoeveel moet hij hier dan van krijgen en zijn er eventueel andere 'kant en klare' natte voedingsmixen te verkrijgen? (ik woon in België)

Alvast bedankt en hopelijk krijg ik niet opnieuw een hele lading -jij bent een slecht baasje- reacties :)

<3 Baziel

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2014 8:32 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

idee misschien om zijn hoeveelheid voer per dag in 3 x te geven? Heeft hij het idee dat hij wat vaker verzadigd is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jul 01, 2014 10:34 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik zou hem zelf overzetten op vers vlees KVV ...paard ,of geit ...wel vers compleet kopen ...hij kan ook een granenallergie hebben ,en dat zit in brokken ...ben je naar een dermatoloog geweest ,of heeft je da dit vastgesteld ? Onze eerste bordeauxdog zat ook aan de pretnison ,ivm maag darmproblemen ,en dat is idd geen pretje,veel drinken ,honger ,echt heel zielig ...ik zou zeker een allergie test laten doen ,om zeker te weten waar het vandaan komt ...sterkte

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn