paxe schreef:
waarom altijd wandelen om te bewegen???? Heb hier een laser lampje en dat vind ie enigggggg
Ik zit lekker op de bank en hij huppelt erachter aan.
Op het balkon heb een touwtje en daar hang wat lekkers aan, bv een botje of zo en net iets hoger zodat die echt ze best moet doen om
het te pakken. Kan ik lekker opruimen en hij is een uur zoet
Porties die trouwens op de verpakking staan zijn indicaties, voeren doe je met het oog.
De ene persoon zet ook meer aan als de andere
Maar die van jou moet idd wel iets meer bewegen.
Al enige tijd niet op het forum geweest en ik zie nu zoineens wel heel veel voorbij komen, dus hier even en reactie van mij.
Ik heb zelf nog nooit met een laser lampje gewerkt, maar buiten dat het potentieel slecht kan zijn voor de gewrichten kun je daarmee ook een obsessie creëren bij een hond. Persoonlijk zou dit niet mijn voorkeur zijn, overigens heb ik hier geen ervaring mee....
Andere optie is om met een balletje te gaan spelen of iets dergelijks...?
Betreft het voeren doe je met je oog is waar, maar je moet wel een beetje in de richting komen. Gezien dat de mijne nog maar de helft kreeg van wat aanbevolen was, lijkt mij niet gezond en vond ik dus de switch naar een andere voer de beste keuze.
Het enige wat ik niet snap is de zin die van jou moet idd wel iets meer bewegen. Waar is dit op gebaseerd?
Mijn mopshond heb ik opgehaald bij mensen die eenmalig een nestje hadden, maar dit zou ik zeker niet aan raden. Ik heb geen ervaring met honden met stambomen of iets dergelijks, dus ik kan daar ook niet over oordelen, maar gezien de gezondheidsproblemen die zei nu heeft vind ik dat ook geen optie....
Anderzijds, als mensen niets hebben met rasfokkers, kunnen ze natuurlijk altijd nog naar het asiel gaan en daar een hond adopteren....
Tenslotte zitten er genoeg honden in het asiel die hulp nodig hebben, toch?
En even betreft de discussie die hier in deze forum is ontstaan, wees ervan bewust dat als je hier iets plaats je kan verwachten dat je een reactie ontvangt. Dit kan zowel negatief als positief uit vallen, maar dat is het risico van het plaatsen van een topic of een bericht. Laten we overigens proberen het netjes te houden. Het zou zonde zijn als ik twee keer moest nadenken om hier iets neer te zetten, vanwege het feit dat ik "bang" zou zijn vanwege de reacties die er uit voort komt. Laten we op een "gezonde" manier met elkaar discussiëren en proberen van elkaar te leren, zonder elkaar te bekritiseren... Daar is tenslotte een forum voor.
Overigens, ik zag al wel dat de discussie wat afgekoeld is, dus dit is niet bedoeld om het vuur weer wat aan te wakkeren.