Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Ma Jan 27, 2020 11:47 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 6:10 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

MrStink schreef:
MopsenMar schreef:
MrStink schreef:
Ik neem wel eens een tennis bal mee naar buiten als ik met hem ga lopen, en dan gaat Stinky helemaal los, en rent hij het hele grasveld over.. Dus misschien is dat een tip?

JONGENS LET ALSJEBLIEFT OP WAT JE NEERZET!!
Een hond die te dik is die laat je niet fietsen en ook niet achter een bal aan rennen. Dat kunnen de gewrichten niet dragen. Als je kapotte knieschijven wil of rugklachten wil hebben en zelfs een kapotte strottehoofd moet je dit vooral doen.
De mops moet aan de korte lijn en alleen maar lopen in draf. Zo kan je op een verantwoorde manier de hond af laten vallen.
Maargoed buiten dit vindt ik nogsteeds dat als je niet aan de basis principes van de hond kan voldoen dat de hond daar niet thuis hoort.

Ik laat stink gewoon achter de bal aanrennen hoor. Nu is hij ook wel niet te dik, maar je hoeft niet altijd met het beestje om te gaan alsof hij van porselein is. Ik zei ook misschien is dit een tip, ik weet niet ALLES van mopshonden, dat laat ik aan jullie over, maar dat betekent hoop ik niet dat ik niet kan proberen om enige tips te geven over wat ik doe met ons hondje.

Je mag best tips geven, graag zelfs maar denk altijd na. Wanneer een hond niet te dik is gooien met een bal geen probleem maar wanneer dit wel het geval is dit niet doen. Sommige mensen die denken niet na en helaas is daar altijd de hond de dupe van. De mens heeft dan geen last van de rug of last van de knieen. Was dat soms maar waar want dan werd er voorzichtiger mee om gesprongen. En nee een mops is geen porseleinen beeldje Maar het grootste gedeelte bij een mops rust wel op die 4 kleine pootjes dus wanneer dat te zwaar is is de belasting te groot.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 6:31 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Misschien ook handig om z'n voer in zo'n bal te doen, dan moet hij in ieder geval in beweging voor z'n eten.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2013 1:26 pm 
Moderator
Moderator

Mariskadv schreef:
Misschien ook handig om z'n voer in zo'n bal te doen, dan moet hij in ieder geval in beweging voor z'n eten.

Dat is ook een goede tip, maar let dan wel op wat voor vloer er aanwezig is in huis. Bij een te gladde vloer, kunnen de knietjes weer beschadigd worden, die hebben het toch al zwaar te verduren met dat gewicht ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re:
BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2013 11:22 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Mariskadv schreef:

kijk! daar heb je misschien wat aan ! =D>

En in hoeverre is het een idee in je omgeving te zoeken naar iemand die je tussen de middag kan helpen en WEL met je hond kan lopen? als is het maar tot hij weer op gezond gewicht is en je het dan zo kunt houden?
Stel dat het je lukt om je hond op die manier zo te trainen dat ie makkelijk een uur kan lopen -en dus lekker fit geworden is, dan kan jij na je avondmaal lekker een uur met hem weg!
Elke dag een flink stuk met je hond lopen is echt wel het minimale hoor, vind ik, als je een hond hebt/neemt.

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re:
BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2013 4:54 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

MopsenMar schreef:
Uhhh ik lees toch echt 13 uur alleen??? 6.30 uur weg en 19.00 op zijn vroegst uitlaten. Dus 6 uur moet hij naar buiten en 19.00 uur weer.

Sorry maar welke monchool heeft in godsnaam jou deze mops verkocht en hoe kun je het over je hart verkrijgen om zo een mops te houden. Ik vindt echt dat dit eigenlijk een zaak dan is voor de dierenbescherming.
Je kan duidelijk niet voldoen aan de behoefte: niet voldoende beweging, geen goed voedingsadvies en beest wordt ook nog eens op sociaal gebied duidelijk tekort geschoten.

TE TRIEST VOOR WORDEN!

Een Paris Hilton mopsje... zucht.. arm dier..

Het maakt niet uit wat je overkomt maar hoe je er mee omgaat....

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Re:
BerichtGeplaatst: Wo Jun 19, 2013 6:06 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Van Nico's Drift schreef:
MopsenMar schreef:
Uhhh ik lees toch echt 13 uur alleen??? 6.30 uur weg en 19.00 op zijn vroegst uitlaten. Dus 6 uur moet hij naar buiten en 19.00 uur weer.

Sorry maar welke monchool heeft in godsnaam jou deze mops verkocht en hoe kun je het over je hart verkrijgen om zo een mops te houden. Ik vindt echt dat dit eigenlijk een zaak dan is voor de dierenbescherming.
Je kan duidelijk niet voldoen aan de behoefte: niet voldoende beweging, geen goed voedingsadvies en beest wordt ook nog eens op sociaal gebied duidelijk tekort geschoten.

TE TRIEST VOOR WORDEN!

Een Paris Hilton mopsje... zucht.. arm dier..

Lees eerst het hele topic even,
ts heeft aangegeven dat zij thuis woont en er altijd iemand aanwezig is en de mops de tuin in gaat als hij naar buiten wilt omdat moeder cvs heeft en niet kan wandelen.

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Te dik?
BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2013 9:42 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

Mijn mops was, vooral met haar recente gezondheidsproblemen en medicijnen, aardig aan het schommelen met het gewicht. Momenteel moet ik tijdelijk Royal Canin Urinary gebruiken voor haar kristallen in de blaas (als gevolg van een blaasontsteking), maar het voer wat ik echt heel goed voor haar vind werken en wat ook glutenvrij is, is het volgende:

http://www.lovablepets.nl/optimal-condition-light

Ze is een redelijk grote mopshond teefje (ongeveer 30cm) en ze woog ruim 9 kilo. Nu is ze afgevallen tot 7,4 kilo en heeft ze echt weer "model". Heel veel mopshondjes zijn helaas te zwaar, maar als je de mopshond echt een plezier wilt doen, is het echt aan te raden hier zoveel mogelijk op te letten. Nu kan ze in de avond ook lekker ravotten met mijn podenco of stukjes rennen in het bos als ze hier behoefte aan heeft, zonder dat ik bang ben dat dit schadelijk is voor haar gewrichten.

Minder voer is natuurlijk belangrijk na een castratie, dat zie je vaker gebeuren, maar het is wel belangrijk dat ze hun voedingsstoffen krijgen. Bij het vorige voer kreeg mijn mopshond op den duur namelijk maar de helft van het aanbevolen hoeveelheid en dat is ook niet aan te raden. Met dit voer krijgt ze gewoon de aanbevolen hoeveelheid, maar geschikt voor honden met overgewicht en honden die hier gevoelig voor zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 6:04 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

waarom altijd wandelen om te bewegen???? Heb hier een laser lampje en dat vind ie enigggggg :D
Ik zit lekker op de bank en hij huppelt erachter aan.

Op het balkon heb een touwtje en daar hang wat lekkers aan, bv een botje of zo en net iets hoger zodat die echt ze best moet doen om
het te pakken. Kan ik lekker opruimen en hij is een uur zoet :lol:

Porties die trouwens op de verpakking staan zijn indicaties, voeren doe je met het oog.
De ene persoon zet ook meer aan als de andere ;)
Maar die van jou moet idd wel iets meer bewegen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 1:56 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
waarom altijd wandelen om te bewegen???? Heb hier een laser lampje en dat vind ie enigggggg :D
Ik zit lekker op de bank en hij huppelt erachter aan.

Ja de knietjes vinden dat ook eeeeeeeenigggggg Gezellig met zijn 2 en enkele reis dierenkliniek voor knieoperaties omdat de knietjes naar de knoppen zijn omdat deze te veel onverwachte bewegingen maakt.

paxe schreef:
Op het balkon heb een touwtje en daar hang wat lekkers aan, bv een botje of zo en net iets hoger zodat die echt ze best moet doen om
het te pakken. Kan ik lekker opruimen en hij is een uur zoet

en ook zo eeeeenigggg voor de knietjes en rug. Lekker springen en landen met vol gewicht. Goede aanrader.

EN DAAROM DUS LOPEN OMDAT ZE DAN RECHTE BEWEGINGEN LOPEN wat de kruisbanden nodig hebben en dus ook de knietjes en bezeren van de rug is minimaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 5:58 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

@ mopsenmar mijn hond weegt keurig tussen de 7 en 8 kilo en geen 15kg, daarbij krijgt hij voldoende lichaamsbeweging dus is ook gespierd tis geen couchpotato zeg maar zoals de meeste honden, daarbij is hij net een jaar geworden dus hij moet energie afvloeien straks zal hij wat kalmer zijn.......

ow bij het zien van Gijs, past mijn hond daar twee keer in zeg maar... is ook een reutje ;) en de teefjes zijn ook best wel vet eigenlijk maar ja jij fokt op uiterlijk denk ik als grote mopsfan niet?
Wij hebben de onze meer op karakter uit gekozen....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 6:48 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

paxe schreef:
........en de teefjes zijn ook best wel vet eigenlijk maar ja jij fokt op uiterlijk denk ik als grote mopsfan niet?
Wij hebben de onze meer op karakter uit gekozen....

Deze opmerking begrijp ik niet zo goed.

Wat betekent 'vet' voor jou en wat heeft dat met fokken op uiterlijk te maken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 7:53 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Fokkers fokken op uiterlijk daar verdienen hun centen mee en dat vinden ze mooi dat is hun hobby, ieder ze heug ieder ze meug zeg maar.
Te vet vind ik wanneer de flanken niet te zien zijn zeg maar en niet alleen ik vind dat maar dat vinden DA's ook.
Gemiddelde huisdier in NL is gewoon te dik maar das mijn mening

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 9:07 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Volgens de rasstandaard geld voor de Mops: Uitgesproken vierkant en gedrongen gebouwd (‘cobby’)
Dat komt op jouw dan over als 'te vet zijn'?

De gemiddelde DA verdiept zich niet zo in de rasstandaard van het ras en daar komen dan vaak ook de misverstanden vandaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 9:18 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

ras standaard is voor shows lopen lieverd ga maar vragen aan je DA ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2013 9:28 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

wat ik al zei, daar komen de misverstanden vandaan...

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn