Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Do Okt 18, 2018 8:29 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Te dik?
BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 6:16 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rasstandaard

ff lezen moppie 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 6:48 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

En welk punt wil je nu uitvergroten in dit stuk van Wiki?

Het verhaal begint al met "Een keurmeester gebruikt de standaard om te beoordelen in hoeverre individuele dieren het ideaal benaderen."

Dus als ik jou goed begrijp zijn dan de meeste Mopsen die showen te 'vet'?

Ik zou het tegenovergestelde beweren want ik denk dat menig 'show Mops' meer gezondheidstesten ondergaat dan een gemiddelde 'huis Mops'.
En zeker de laatste jaren wordt er meer en meer aandacht besteed, ook in de showring, aan de gezondheid van Mopsen (of kortneuzen in het algemeen)
Een 'roggelende' Mops in de ring zal door de KM de ring uit gestuurd worden en een Mops die in de ogen van de KM te dik is zal ook niet in de prijzen vallen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 7:07 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Hou nou toch op, blijf je kop maar onder het zand steken.
Het is zelf zo dat de raad van beheer spreekt over ras aanpassingen ivm de gezondheid van de honden.
Als jij beweerd dat het gezond is voor een beest om met extreem korte pootjes gefokt te worden of op extreem dikte(britse korthaar) dan heb je echt een ergens een afslag gemist hoor....

Hier graag even de eerste zin aandachtig te lezen http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-gezondheid-gedrag-en-welzijn/fokbeleid/aanpassen-rasstandaarden/

Het is trouwens ook zo dat mops niet eens genoeg ruimte heeft om het interieur van de binnenkant van zijn mond kwijt te kunnen!
Vandaar dat in de US al gemixed wordt met jackies om de kwaliteit van dit ras te verbeteren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 7:50 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik denk dat wij langs elkaar heen communiceren....

Ik lees de eerste zin aandachtig zoals je vraagt en daar staat: "De rasstandaard is vrij vertaald een omschrijving hoe de hond er uit zou moeten zien."
Dan begrijp ik nog steeds de link met de DA niet....sorry.

Verder ik heb nergens gezegd dat ik het gezond vind, ik heb gezegd dat er meer aandacht is voor de gezondheid, dat is wat anders.

Denk dat ik de laatste ben die mijn kop in het zand steekt want als niet fokker test ik mijn honden ook op diverse aandachtspunten qua gezondheid.
Het klopt dat er Mopsen zijn die amper een neus hebben of veel tanden missen omdat ze er domweg niet meer bij passen, etc alleen dat ligt aan de combinaties die gebruikt worden in de fok. En helaas zijn er nog steeds fokkers die daar weinig tot niets op doen. Die nog steeds reuen of teven gebruiken die nergens op getest zijn en/of die 'verkeerd' doorgeven. Of pariculieren die het 'leuk' vinden om een nestje te hebben.

Voor rasverbetering kun je dus ook de 'gezonde' honden gebruiken en hoef je niet perse een ras toe te voegen.
In DE wordt er ook al gekruisd met Jack Russels, alleen die hebben op hun beurt weer hun eigen problemen zoals patella en dat is bij de Mops ook een verbeterpunt.....dus dan heb je een 'neus' alleen wat is dan de kwaliteit van de knieën?

Het valt of staat met de smaak van het publiek....als ze het 'mooi' vinden om een hond te hebben die veel rimpels of veel haar heeft dan gaat de fok daarop inspelen.
Door het publiek te betrekken bij de risico's en het ongemak voor het dier, wellicht dat men het dan gaat inzien.
Alleen zit de mens zo niet in elkaar....die gaat tegenwoordig nog steeds voor de euro's, denk hierbij aan Marktplaats en de malafide handel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 8:49 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

de link daarin is dat de standaard puur het uiterlijk van de hond is.
Dan ben ik blij dat we op één lijn zitten en ik je verkeerd begrepen heb, mijn excuses daarvoor.

Nou moet zeggen dat ik ook een beetje vals speel hoor, doordat Peanut een allergie heeft weet ik vrij veel over voedsel.
Als je voor het eerst volledig op enkelvoudig vlees over moet dan schijt je in je broek dat je hond tekort komt en je het verkeerd doet.
Dus heb ik vele studies gelezen, overleg gehad met doktoren van de Universiteit te Utrecht en ook holistische DA's.
Conclusie is dat in de bekende merken teveel koolhydraten zitten met namen granen die tot overwicht leiden.

De granen die gebruikt worden zijn ook GM's(genetisch gemanipuleerd)
Professor Gilles-Eric Séralini heeft hier een test mee gedaan op ratten, de ratten die de GM variant kregen vertoonde grote gezwellen naar een jaar, de ratten die biologisch en bespoten kregen bleven gezond.
Dat voer geven wij onze honden, gelukkig staan er steeds meer professor op die onderzoek doen naar voeding.
Ze zijn er nog niet uit wel weten ze dat het droogvoer van de bekende merken echt niet de gezondheid van je hond bevorderd maar dat kunnen ze niet hardop zeggen simpel omdat Royal, Hills en Science de hoofd sponsoren zijn van de studies, een heel vies politiek spelletjes dus :(
Ook het voeren van alleen vlees is bewezen dat dit voor katten niet gezond is, bij honden hebben ze dat nog niet kunnen aantonen.

Maar het uiteindelijke onderwerp was voor het hondje met een auto immuun probleem en die heeft echt wel koolhydraten nodig ivm de energie. Vandaar dat ik wolfsblut aanraad gezien dit merk een veel hoger eiwit gehalte heeft maar ook gezonde koolhydraten bevat, bv 44,1% nou daar kan Royal alleen maar van dromen.

Het allerbeste is thuis koken voor je hond maar dat vergt een zware studie aan verhoudingen waar de meningen heden daags nog over verdeeld zijn.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat sinds de introductie van de kant en klare brok, in 60 jaar tijd onze dieren er alleen maar zieker zijn geworden.
Gemiddelde leeftijd van een kat of hond ligt nu tussen 10 en 14 jaar wat vroeger tussen 17 en 23 jaar lag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 9:40 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
@ mopsenmar mijn hond weegt keurig tussen de 7 en 8 kilo en geen 15kg, daarbij krijgt hij voldoende lichaamsbeweging dus is ook gespierd tis geen couchpotato zeg maar zoals de meeste honden, daarbij is hij net een jaar geworden dus hij moet energie afvloeien straks zal hij wat kalmer zijn.......

Tuurlijk, omdat de hond op gewicht is kan je alles ermee doen. En omdat die gespierd is laten we hem maar lekker alles doen wat TOTAAL ongezond is.

paxe schreef:
ow bij het zien van Gijs, past mijn hond daar twee keer in zeg maar... is ook een reutje ;) en de teefjes zijn ook best wel vet eigenlijk maar ja jij fokt op uiterlijk denk ik als grote mopsfan niet?
Wij hebben de onze meer op karakter uit gekozen....

Jij heb duidelijk geen verstand van wat je ziet. 1 Je kent Gijs niet en heb hem nooit gekend dus oordeel niet voordat je weet waar je het over heb. 2 Gijs was keurig 8.3 kg dus 2 x zoveel dat lijkt me dan stug. 3 Gijs had een dubbele vacht. Toch grappig dat JIJ de teefjes VET vindt. Mijn teven zijn niet boven de 10 kg maar zijn langer waardoor ze dikker lijken. Duidelijk een verstand van ). En hoe ik fok heb je nooit gevraagd dus oordeel daar niet over. En als je beter gelezen had had je gezien dat ik AL mijn honden test op HEEL veel dingen. Zie maar een fokker te vinden die zoveel test dus kom niet met het gelul aan dat ik dan in jouw ogen verkeerd zou fokken. Denk eerst eens na voordat je wat neer zou zetten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 9:49 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
Fokkers fokken op uiterlijk daar verdienen hun centen mee en dat vinden ze mooi dat is hun hobby, ieder ze heug ieder ze meug zeg maar.
Te vet vind ik wanneer de flanken niet te zien zijn zeg maar en niet alleen ik vind dat maar dat vinden DA's ook.
Gemiddelde huisdier in NL is gewoon te dik maar das mijn mening

Afbeelding

Dit is een leuke...
Ik zou nu schatrijk moeten zijn in jouw ogen. Ik heb onlangs een kostenplaatje gemaakt over de inkomsten en uitgave van mijn honden omdat de gemeente dit wilde zien... en ik kan je vertellen dat ik nog HEEEEEEEEEEL veel jaren zal moeten fokken om op de 0 lijn te komen. Ik ben begonnen met de aanschaf honden?? en de nestjes en deze bleef royaal onder de 0 lijn. dan heb ik nog geen voer, entingen, speeltjes, enz enz meegenomen. Toch grappig dat mensen denken dat er zoveel aan de strijkstok blijft hangen.

Tevens heb ik ook een schriftelijke verklaring van 2 verschillende dierenartsen waarin staat dat het met mijn honden prima gesteld is en dat ze perfect op gewicht zitten en dat hun leefomgeving perfect is. Dus kom niet aan dat mijn honden in jouw gemiddelde vallen als je ze werkelijk nooit gezien heb maar alleen van een enkele fotootje wat je langs heb zien komen of op mijn ws.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 9:55 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
Het is trouwens ook zo dat mops niet eens genoeg ruimte heeft om het interieur van de binnenkant van zijn mond kwijt te kunnen!
Vandaar dat in de US al gemixed wordt met jackies om de kwaliteit van dit ras te verbeteren.

Beter je best doen, Moppie!
Heb genoeg in huis om te weten dat dit onzin is en ook wereldwijd gekeken.
De mix wordt overal gedaan maar dat wil niet zeggen dat er stambomen uitgegeven worden hiervoor dus is in mijn ogen broodfok.
Ik heb USA lijnen in mijn huis en ook als dekreu gebruikt en ook heel veel contacten in USA om te weten dat je dit uit je duim zuigt. Er is in de USA genoeg gezonde mopsen om verder mee te kunnen en op gezondheid gebied zijn die ver boven wat in Nederland rond loopt. Dus kom niet aan met die onzin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 9:59 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

wauw agressief zeg :lol: en weer totaaaaal of topic...

ff hé heb nooit gezegd dat je verkeerd fokt, je moet goed lezen...
Buiten het feit dat jij woorden in me mond stopt die ik helemaaaaaaaaaal niet zeg.
Heel kort door de bocht ben ik klaar met discuseren met jou...

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 10:00 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

@ mopsmar kan echt merken ook dat jij lid bent van de rasvereniging :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 10:02 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
Conclusie is dat
Het allerbeste is thuis koken voor je hond maar dat vergt een zware studie aan verhoudingen waar de meningen heden daags nog over verdeeld zijn.

Dat doe ik al een paar jaar voor mijn honden en wanneer je je verdiept in voeding weet je wat de samenstelling is. Tis niet moeilijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 10:02 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
@ mopsmar kan echt merken ook dat jij lid bent van de rasvereniging :roll:

Want??

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 10:11 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
wauw agressief zeg :lol: en weer totaaaaal of topic...

ff hé heb nooit gezegd dat je verkeerd fokt, je moet goed lezen...
Buiten het feit dat jij woorden in me mond stopt die ik helemaaaaaaaaaal niet zeg.
Heel kort door de bocht ben ik klaar met discuseren met jou...

Lees zoals je wilt lezen maar dit zet je toch echt neer:
paxe schreef:
en de teefjes zijn ook best wel vet eigenlijk maar ja jij fokt op uiterlijk denk ik als grote mopsfan niet?

Op welke manier ik dit lees, dit komt echt over op mij dat je dit niet goedkeurt of dit al waar is of niet.

En jammer dat je niet meer wilt discuseren want ik begon net warm te draaien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 10:17 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

hey mopsmar moet je niet een nieuw forum lid bashen of zo?? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 10:22 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
hey mopsmar moet je niet een nieuw forum lid bashen of zo?? :lol:

Ik MOET niets.
En als jij daar zin in heb??? BE MY GUEST!

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn