Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Ma Nov 20, 2017 10:09 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Te dik?
BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 6:08 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Toch wel grappig hoe slecht mensen kunnen lezen, ik heb namelijk nooit gezegd dat iets over het RAS te weten.... pfff vermoeiend hoor.
Ook wel grappig dat ook weer honden shows loopt trouwens.... en fokt ermee....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 7:11 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Mirjam schreef:
MopsenMar schreef:
paxe schreef:
en het laatste woord wordt gegeven door......???
jawel queen bee van het forum mopsmar ZZZzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzz

Thx :mrgreen: (en weer van mij)

Zielig

Dat mag jij zeggen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 7:17 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
Toch wel grappig hoe slecht mensen kunnen lezen, ik heb namelijk nooit gezegd dat iets over het RAS te weten.... pfff vermoeiend hoor.

Je bent in Wikipedia gedoken dus mogen we aannemen dat je het wel gelezen heb. (aldaar je geplaatste link http://nl.wikipedia.org/wiki/Rasstandaard)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 7:18 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:

ach, je zal hier nog wel meer fokkers tegenkomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 7:20 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Elvira:
viewtopic.php?f=6&t=9808&p=168866#p168866

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 9:55 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: zo lachuh dit man man je moet eens weten, echt te leuk.
En ik begin idd al in de gaten te krijgen dat zich hier veel fokkers en showlopers bevinden, gelukkig niet allemaal.

Kun je trouwens ook de andere gegeven informatie even na trekken?
Misschien leer je er nog wat van ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 10:03 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

echt plat van het lachuuuh hier waarschuwing van Elvira man man wat een aanfluiting dit zeg.
No wonder dat hier geen info te halen valt er is maar één weg dat is de weg van de fokker.... :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 11:41 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Nu ga je ook nog spelen met regel 3.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 5:38 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

ow kijk daar dat heb je dus wel helemaal doorgelezen, dus bent gewoon aan het zuigen?
Begint echt steeds meer op belangen bescherming te lijken....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 7:35 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

paxe schreef:
.....En ik begin idd al in de gaten te krijgen dat zich hier veel fokkers en showlopers bevinden, gelukkig niet allemaal.

Ik denk dat je je conclusies te snel trekt...volgens mij zijn er onder de huidige actieve leden maar 3 tot 4 showlopers en 3 tot 4 fokkers. Dus denk dat je er dit keer naast zit.

Verder begin ik mij nu echt af te vragen wat je hier nu doet.
Je reageert op de documentare met een opmerking dat ik denk, je hebt er zelf ook 1 gekocht dus je houdt het zelf ook in stand.
En in je eerste topics kom je over als een gemiddelde pupeigenaar en blijkbaar na het inlezen van bepaalde zaken ivm de allergie van je eigen hond, denk je ineens alle wijsheid in pacht te hebben.

Ja, het is nu eenmaal zo dat fokkers/showlopers wat meer met het ras bezig zijn als de gemiddelde (huisdier) eigenaar. En ja, daar komen dan vaak ook de reacties van om deze mensen weer op weg te helpen of erger te voorkomen omdat ze het vaak zelf al meegemaakt hebben of zich er in verdiept hebben.
En ja, dan kun je soms in discussies terecht komen alleen de manier waarop jij dat doet is ronduit respectloos en gericht op 1 persoon want ik zie weinig tot geen reacties op mijn posts.

Als je moeite hebt om hiermee om te gaan moet je niet op een forum gaan posten. Het lastige van fora is dat de lezer het bericht bepaald, jij leest en koppelt daar je eigen emotie aan. Daar gaat het vaak dan mis met platte tekst, als je elkaar face to face zou treffen, zou dit 'gesprek' totaal anders zijn verlopen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 10:01 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Ik hoop dat ik mijn conclusie te snel trek, laat ik zo zeggen.

En echt even heel serieus hoor, hoe kom je aan de conclusie dat ik claim alles over dit ras te weten?

Het enige waar ik zeg meer over te weten is voedsel,
1. omdat hij allergisch is moet ik me der wel in verdiepen
2. omdat ik uit de chemische wereld kom, met name food. Dus ben geacht wel iets te weten over over toevoegingen in voedsel.

Laat het duidelijk zijn dat absoluut niet zou durven claimen dat iets maar dan ook iets over dit ras weet, inmiddels wel wat meer natuurlijk dan voorheen. Met menig eigenaar al gesproken ongeacht of ze uit een aangesloten raskennel komen of gekocht zijn op de hoek van de straat. Het meerder deel wat ik tegen kom heeft medische problemen, ingezakte gehemeltes, atopie, heup problemen, neus correctie gedaan ivm het flauwvallen.
Ik heb dan tot nu toe extreem geluk gehad maar dat is wat ik ben tegen gekomen een ander mag en kan zijn eigen mening daarover hebben.

Dan de rede waar ik mij aangesloten heb tot dit forum is absoluut NIET vanwege allergie alleen was dat mijn eerste post omdat ik verder geen problemen had met hem.
De rede waarom bij dit forum ben gekomen is juist om meer te komen te weten over het ras.

Daarbij volg ik zo nu dan het forum en irriteer ik mij mateloos op de wijze waarop Mopsmar tekeer gaat tegen mensen en ook absoluut nergens maar dan ook nergens voor openstaat, dat vind ik echt heel jammer. Want in plaats van mensen te informeren jaagt ze ze en doen ze het toch ... ergens anders.

Het valt mij ook op door deze discussie dat alleen mensen die zich met shows en fokken bezighouden ontzettend heftig reageren, dat is gewoon een constatering niets meer en niet minder.

En weet niet of je het gezegde kent, er zijn vele wegen die naar Rome leiden?
Dat is ook waarom ik op dit forum zit, niet elke theorie werkt voor elke mops.
Dankzij de opmerking van iemand op een ander forum kan mijn hond snel truukjes leren door middel van een speeltje geen snoepies, geen klikkers.
Bij hem werkt dat het beste en daarom zit ik op het Forum om ervaringen met andere te delen en te lezen, verder niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 10:38 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

paxe schreef:
ow kijk daar dat heb je dus wel helemaal doorgelezen, dus bent gewoon aan het zuigen?
Begint echt steeds meer op belangen bescherming te lijken....

Wie zegt dat ik misschien geen waarschuwing heb gehad? Niet te snel conclusies trekken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 10:42 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Ok daar heb je punt dus neem ik terug dan, fair is fair

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 10:47 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Je stoort je aan mijn manier van reacties geven maar ik kom niet denigrerend uit de hoek door mensen Moppie, minder als een garnaal, leeghoofd, drs en/of bumble bee te noemen. Ik ben zoals ik ben en mensen kunnen lezen op welke manier dan ook zoals dingen er staan. En om mij nou op de vingers te tikken over hoe ik dingen neerzet? (achter de schermen) das dan jammer voor de ander. Als dat niet getolereerde werd was ik er allang van uitgeflikkerd maar nee nogsteeds niet gebeurd. Dus in mijn ogen: wie moet nou even op de toon letten. Tis tenslotte de toon die de muziek maakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 12:42 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik heb niet aangegeven dat je alles van het ras weet, juist dat je veel van voeding weet en je deze kennis hier kunt delen.
Het is een ware zoektocht naar de juiste verhouding en het duurt een poos voordat je resultaten ziet. Daar zou jij juist een bijdrage kunnen leveren samen met anderen die ook enig ervaring hebben opgedaan. Dat je bepaalde eigenschappen van bestandsdelen kunt aangeven zodat mensen uit kunnen vinden of dit voor hun hond helpt.

Ook ik irriteer me soms ook mateloos aan diverse post alleen probeer zonder deze emotie te reageren, door bijvoorbeeld vragen te stellen. Dan wordt het vaak helder of gaat het heel ergens anders over en zit je je voor niets druk te maken.
Zoveel mensen, zoveel meningen en dat is nu eenmaal zo.
En je hoeft niet te reageren, dat helpt vaak ook. Tenminste bij mij... ;)

Ook ik kom vaak mensen met Mopsen tegen en het eerste wat ze altijd zeggen, 'die van jou zijn veel mooier als die van mij!' en dan komt het hele relaas over wat er allemaal mis is en dat ze Bonzo te eten krijgen....
Ik ben een jaar lang bezig geweest met het zoeken van een fokker en bezoeken van shows om een indruk van de fokkers en hun fok te krijgen. Door toeval ben ik in Denemarken terecht gekomen en ik heb daar mijn soulmate vandaan. Zonder luchtwegproblemen of wat voor medische problemen dan ook.

Van elke hond leer je weer heel veel.
Mijn derde mops Loki wordt nu zonder voedsel beloond en dat werkt tot nu toe nog heel goed. Hij wordt beloond met spel en aandacht.
Alleen ik merk wel dat het ook per hond verschilt, de een wil een aai over de bol, de ander wil een halve kip :mrgreen:
Dus ik ben benieuwd of ik het vol kan houden met Loki.

Oh en nog bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn