Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Do Nov 23, 2017 4:43 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Meet Saartje...
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2013 7:29 pm 
Moderator
Moderator

Mijn tante is afgelopen vrijdag met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Ze heeft 2 honden en die zijn even vlug opgevangen door een buurvrouw die al 3 katten en 3 grote honden heeft. De herder heeft ze zelf kunnen houden voorlopig maar kleine Saartje was erg onhandig tussen al die grote beesten. Vandaar dat wij hebben besloten vandaag Saartje op te halen en voorlopig hier in huis te nemen. Het is nog niet zeker voor hoe lang en of ze ooit nog terug kan naar haar bazinnetje, vanwege bepaalde omstandigheden. Dus het is voor een week tot misschien voor altijd dat ze bij ons blijft. We zullen het zien. Ik heb verder niet veel gegevens over haar gezondheid of wat dan ook dus dat moet ik nog allemaal gaan navragen/uitzoeken. Nu moet ze eerst eens even lekker wennen en vriendjes worden met Ozzy (die het maar heel raar vindt allemaal), en eens kijken of we er wat gewicht vanaf krijgen want ze is echt veel te dik.

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2013 8:54 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

wel een leuk hondje

hopelijk doen ze het goed samen

beterschap voor de tante

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2013 8:56 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Wat een lekker worstje :D gezellig hoor ,zal wel heel gezellig zijn voor jullie ,en ozzy zal haar ook wel lief vinden..mooi wat jullie voor saartje doen

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2013 11:30 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Fijn dat Saartje al dan niet blijvend welkom is bij jullie, haar leventje zal er zeker niet minder van worden. ;)
Veel plezier met haar gewenst.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2013 7:16 am 
Moderator
Moderator

De eerste nacht is in ieder geval goed verlopen, zeker als je bedenkt dat ze alles kwijt is wat ze kende. De honden vinden elkaar nog een beetje vreemd maar ze zijn in ieder geval niet vervelend naar elkaar. Ik ga haar straks lekker op de smuldier zetten ipv de goedkope brok die ze kreeg en die de hele dag daar stond voor haar en de herder die bij haar woonde. Vandaar haar gewicht denk ik. En m'n tante kon al een tijd niet met ze uit. Komt vast helemaal goed, ze is hartstikke lief en vraagt veel aandacht. Die krijgt ze bij ons in overvloed haha.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2013 8:51 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Fijn dat het allemaal zo goed verloopt :D

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2013 10:43 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

I :heart: kleine witjes!! hebben hier ook een langharig wittig monstertje rond lopen tussen me moppies :mrgreen: die ik heel vaak kort knip omdat ik geen zin heb elke dag te kammen hahah :lol:

ze worden vast goede vriendjes!

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2013 8:58 pm 
Moderator
Moderator

Ze wilde vanmorgen niet eten, maar at vanavond wel in no time een bakje smuldier leeg. Hopelijk wordt haar ontlasting dan ook vlug beter want ze had moeite met poepen vanmorgen, het stonk ook enorm en was behoorlijk zacht. Wij zijn bij Ozzy kleine harde drolletjes gewend.
Ik heb haar vanavond ook lekker in bad gestopt, dat was ze duidelijk wel gewend, ook het fohnen. Dus ze ruikt nu wel wat lekkerder, ze was echt niet fris. En nu ligt ze lekker bij m'n zoon te knuffelen op de bank. Met Ozzy is het nog een klein beetje hetzelfde, ze negeren elkaar vooral nog. Gelukkig is het wederzijds ;) Maar hij begint heel voorzichtig dichterbij te komen af en toe en probeert te snuffelen.
Morgen even bij iemand langs om haar te laten knippen/scheren, ze zit vol met vieze klitten.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2013 11:13 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Fijn dat jullie zo goed voor haar zorgen!
Hopenlijk worden Ozzy en Saartje maatjes :)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2013 4:55 pm 
Moderator
Moderator

Vanmiddag toch maar alvast naar de DA geweest met haar. Ze had nl. moeite om haar ontlasting kwijt te raken vandaag. Blijkt dat het door oude ontlasting verstopt zat, arm beestje. De trimster bij de DA heeft het kosteloos schoongemaakt en een beetje geknipt en haar heerlijk bespoten met een hondenparfum. Nu wilde zelfs Ozzy aan haar snuffelen!
Verder is ze ruim 3 kg te zwaar, ze weegt nu 11,6 kg. De DA is tevreden als ze in ieder geval eens richting de 8 kg gaat. We houden haar verder goed in de gaten.
Ik heb haar paspoort weten te bemachtigen en ze blijkt een boomertje te zijn en bijna 4 jaar oud te zijn. En gelukkig inderdaad gesteriliseerd, kunnen we geen mopsjes met krulhaar krijgen ;)
Haar baasje komt ws. dit weekend uit het ziekenhuis, hopelijk wil ze Saar nog even bij ons laten zodat ze nog even lekker verzorgd kan worden. En ik wil haar zelf eigenlijk niet laten gaan voordat ik 100% zeker weet dat ze de verzorging krijgt waar ze recht op heeft...

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 10:46 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Mooi om te lezen dat er mensen zijn die zo begaan zijn met dieren.
Had haar oude baasje haar zo verwaarloosd dan? Kan je niet vragen of jij Saartje voorlopig bij je mag houden?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 11:09 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Pindanootje schreef:
Vanmiddag toch maar alvast naar de DA geweest met haar. Ze had nl. moeite om haar ontlasting kwijt te raken vandaag. Blijkt dat het door oude ontlasting verstopt zat, arm beestje. De trimster bij de DA heeft het kosteloos schoongemaakt en een beetje geknipt en haar heerlijk bespoten met een hondenparfum. Nu wilde zelfs Ozzy aan haar snuffelen!
Verder is ze ruim 3 kg te zwaar, ze weegt nu 11,6 kg. De DA is tevreden als ze in ieder geval eens richting de 8 kg gaat. We houden haar verder goed in de gaten.
Ik heb haar paspoort weten te bemachtigen en ze blijkt een boomertje te zijn en bijna 4 jaar oud te zijn. En gelukkig inderdaad gesteriliseerd, kunnen we geen mopsjes met krulhaar krijgen ;)
Haar baasje komt ws. dit weekend uit het ziekenhuis, hopelijk wil ze Saar nog even bij ons laten zodat ze nog even lekker verzorgd kan worden. En ik wil haar zelf eigenlijk niet laten gaan voordat ik 100% zeker weet dat ze de verzorging krijgt waar ze recht op heeft...

Wat goed..!!

Straks wil ze niet meer bij jullie weg :mrgreen:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 1:26 pm 
Moderator
Moderator

Het is nu 90% zeker dat Saartje voorgoed bij ons blijft. M'n tante gaat ws direct door naar de verpleegkliniek, dat horen we een dezer dagen. Saartje en haar grote herdervriend Balou waren inderdaad verwaarloosd. Niet omdat hun baasje niet wilde maar ze kon gewoon niet meer.
Saar is nu heerlijk geschoren, haar hele staartje moest eraf omdat dat helemaal vervilt was. Ze voelde zich meteen happy daarna en nu gaat Ozzy ook af en toe naar haar toe om te snuffelen. Als een hond een andere hond te vies vindt om aan te ruiken, zegt dat denk ik wel genoeg ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 1:56 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Triest is dat he als de baasjes nog zoveel van hun diertjes houden maar er gewoon niet meer voor kunnen zorgen!
Goed dat ze weer lekker verzorgd is en lekker ruikt, hoop dat ze snel vriendjes wordt met ozzy..
Waar is Balou heen?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 3:05 pm 
Moderator
Moderator

Balou is bij een vrouw in de buurt van m'n tante die de honden al kende van het uitlaten. Zij heeft haar ook al een tijd geholpen door de honden uit te laten. Ze heeft zelf 3 katten en 3 grote honden dus nu nr. 4 voorlopig erbij. Vandaar dat ik Saar heb gehaald, ze maakte de boel gek omdat ze niet van katten houdt. Hier is ze super rustig, zij en Ozzy liggen de hele dag te snurken haha, mandjes naast elkaar. Perfect hondje voor bij ons in het gezin ;)

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn