Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Za Nov 25, 2017 10:50 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: info over shows
BerichtGeplaatst: Di Aug 20, 2013 9:16 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Misschien wat domme vraagjes, maar ik ben een leek op gebied van hondenshows.
Kan iemand mij hier mss wat info over geven? Kan je met een mops die geen stamboom heeft ook meedoen een keer 'voor de fun'?
Wij hebben een mopsje die in september 1 jaar wordt, geen stamboom, ik heb enkel een paspoort voor gezelschapshonden voor hem, kan hij dan ook meedoen? Moet hij dan ook luisteren? Ik bedoel, hij luistert wel -min of meer- :) maar moet hij ook kunnen zitten op bevel (want dat lukt niet altijd) enzo...
Misschien wat belachelijk voor sommigen onder jullie met prijzenhondjes, maar het lijkt me gewoon eens leuk om te doen voor mij en voor Boris... :D Ik weet ook niet of onze Boris aan de uiterlijke geschikte kenmerken voldoet, wil het gewoon eens proberen...

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: info over shows
BerichtGeplaatst: Wo Aug 21, 2013 6:50 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Hier nog een beginner op showgebied.
Afgelopen weekend heb ik meegedaan aan een clubmatch van een kynologenclub in de buurt.
Daar was voor de eerste keer ook een rubriek voor rasloze honden.
Het beste kun je bij een kynologenclub bij jou in de buurt op ringtraining gaan.
Daar leert je hond om mooi te staan zodat de keurmeester hem goed kan beoordelen.
Ook leer je daar om hem op de goede manier links van je aan de riem te laten lopen dat zijn bewegingen goed te zien zijn.
Verder moet hij het toelaten dat de keurmeester hem op een tafel betast om zijn bouw te beoordelen en moet het gebit probleemloos bekeken kunnen worden.