Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Ma Dec 16, 2019 3:09 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2013 11:39 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Gabrielle... schreef:
Ik heb contact met de dierenbescherming en de NDG aangezien beertje zijn chip op mijn naam staat. Hoop dat daar iets uit komt.

Ik snap dat dit allemaal erg pijnlijk voor je moet zijn. Maar dat die chip op jouw naam staat betekend niets, het zou alleen kunnen bewijzen dat de hond ooit in jouw bezit is geweest.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2013 4:02 pm 
Moderator
Moderator

Je weet nu in ieder geval al waar Beertje zit en het lijkt er verder op dat hij gezond en wel is. Een hond die als dekreu wordt aangeboden, hoeft het natuurlijk verder niet slecht te hebben. Je kunt inderdaad kennissen laten gaan kijken onder valse voorwendselen maar pas op dat je niet te ver gaat en zelf wordt aangeklaagd ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2013 5:03 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn. Beertje staat officieel nog op jouw naam, je hebt hem met de overplaatsing niet over laten schrijven naar de nieuwe eigenaar. Stel dat ze hem gestolen hadden, dan zou het toch ook gewoon jouw hond blijven, als je hem niet hebt overgeschreven.
Niemand heeft bewijs dat jij vrijwillig afstand hebt gedaan van Beertje, dus blijft het gewoon jouw hond, denk ik. Dat is toch 1 van de voordelen van de chip?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2013 5:52 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Yenti schreef:
het toch ook gewoon jouw hond blijven, als je hem niet hebt overgeschreven.
Niemand heeft bewijs dat jij vrijwillig afstand hebt gedaan van Beertje, dus blijft het gewoon jouw hond, denk ik.

Heel FB en hier staat vol dat er afstand van is gedaan en wettelijk is het zo als de hond een bepaalde tijd bij de nu eigenaar woont dat hij wettelijk eigenaar is.
Chip zegt niets over de eigenaar van de hond.
Als ik dus bijv een oppashondje heb en ik lees de chip daar vanaf en ik geef die op in de databank ben ik eigenaar??? Nou denk het niet.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2013 6:48 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Eens met Mar, ik kan mij heel goed voorstellen hoe je je voelt. Maar je kunt eigenlijk niks verder.
Zit hij in Doetinchem (even gezocht op mp), ik zou eventueel kunnen mailen dat ik interesse heb in hem als dekreu maar hem eerst zou willen zien voor ik hem zou laten dekken.
Dan kan ik gaan kijken, doetinchem is niet heel ver hier vandaan. Mocht ik dan slechte dingen die dan kan ik altijd een melding doen bij 144 (of wat het ook was). Maar als het gewoon goed is dan geeft dat jou misschien rust?
Meer kun je niet doen. En dit is ook iets wat natuurlijk niet helemaal netjes is. Ik zou moeten mailen onder een ander mailadres en met een andere naam omdat hij anders heeeel makkelijk kan achterhalen dat ik geen teef heb.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2013 10:40 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Yenti schreef:
Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn. Beertje staat officieel nog op jouw naam, je hebt hem met de overplaatsing niet over laten schrijven naar de nieuwe eigenaar. Stel dat ze hem gestolen hadden, dan zou het toch ook gewoon jouw hond blijven, als je hem niet hebt overgeschreven.
Niemand heeft bewijs dat jij vrijwillig afstand hebt gedaan van Beertje, dus blijft het gewoon jouw hond, denk ik. Dat is toch 1 van de voordelen van de chip?

Er is ook geen bewijs dat ze geen afstand heeft gedaan van de hond. Wie eist bewijst. ;) Je kunt zowieso geen rechten ontlenen aan de gegevens van de chip.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 8:47 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Maki schreef:
Yenti schreef:

Er is ook geen bewijs dat ze geen afstand heeft gedaan van de hond. Wie eist bewijst. ;) Je kunt zowieso geen rechten ontlenen aan de gegevens van de chip.

jawel dat bewijs is er wel, hier op het forum en op facebook staat het geschreven.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 8:53 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

nog ff gezocht op MP, het is een zwartje toch? is het die uit Maurik? Die meneer heeft geen andere advertenties met bijvoorbeeld aangeboden pups. dus je hoeft er niet gelijk van uit te gaan dat het om een broodfokker gaat. waarschijnlijk heeft hij een lekker leventje op de bank. enige manier om daar achter te komen is iemand met zogenaamde interesse langs sturen maar dan moet die persoon zich wel heel sterk kunnen houden en goed kunnen doen alsof..

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 9:13 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Een dekreu in Maurik wordt al wat langer en vaker aangeboden op MP, dus weet niet hoelang de mops al weg is?! Ps, ik woon in Maurik, maar hij zit niet bij mij.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 12:01 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Maar het tel nr wijst een adres 117 km verder uit .in alkmaar..weet niet of het een vorig nummer is van de persoon .is een massage schoonheidsalon en autoreparatie.. ik kan me zo goed voirstellen dat je wilt weten of hij gewoon goed zit..er was mondeling afgesproken dat beertje terug zou komen mocht ze hem wegdoen, t is dan behoorlijk zuur dat hij word doorgegeven..

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 12:03 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Maar het tel nr wijst een adres 117 km verder uit .in alkmaar..weet niet of het een vorig nummer is van de persoon .is een massage schoonheidsalon en autoreparatie.. ik kan me zo goed voirstellen dat je wilt weten of hij gewoon goed zit..er was mondeling afgesproken dat beertje terug zou komen mocht ze hem wegdoen, t is dan behoorlijk zuur dat hij word doorgegeven..

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 12:08 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Inderdaad Jan, er wordt al geruime tijd een dekreu aangeboden in Maurik.
Ik had dan ook niet verwacht dat de advertentie (die zag ik via Neeltje) echt Beertje zou zijn!

In ieder geval weet je nu wel waar hij zit.
Ben je van plan om iemand langs te sturen en te kijken hoe hij zit?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 1:07 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Elvira schreef:
Maki schreef:
Yenti schreef:

jawel dat bewijs is er wel, hier op het forum en op facebook staat het geschreven.

Dat is waar, valt moeilijk te ontkennen ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Wie weet waar Beertje is??
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 8:46 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Dit is bewijs van afstand.
Gabrielle... schreef:
Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan, en heb ik Beertje bij hun kunnen plaatsen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2013 8:47 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Kristina schreef:
Eens met Mar idd. Ik vind het zo langzamerhand op stalken lijken.

Wanneer je meerdere inschakeld dan is dat idd stalken

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn