Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Ma Jul 23, 2018 8:51 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2013 7:49 am 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

Honden en katten met een platte snuit zijn niet toegelaten op de vliegtuigen van Brussels Airlines. Dat schrijft Het Nieuwsblad op Zondag. Zulke dieren kunnen tijdens de vlucht ademhalingsproblemen krijgen.

Blijkbaar is het risico groot dat dergelijke dieren oververhit raken door ademhalingsmoeilijkheden.

Volgens woordvoerder Geert Sciot van Brussels Airlines nam de maatschappij de maatregel al enkele maanden geleden, maar is nu een brief naar de reisbureaus gezonden om hen er nogmaals op te wijzen. ‘Te vaak zagen we op de luchthaven dat mensen zich aanboden met een hond of een kat die niet mee mocht aan boord.'

Sciot beklemtoont dat de beslissing genomen is op vraag van dierenartsen. ‘Kleine huisdieren gaan aan boord in een reiszak. Maar voor bepaalde soorten blijkt die te benauwend waardoor ze ademhalingsproblemen krijgen.'

Brussels Airlines is niet alleen met deze maatregel. Bij Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn honden met een platte snuit al een jaar of twee verboden.

De helft van de honden die tijdens vluchten omkomen, blijken dieren te zijn met een platte snuit. Het gaat vooral om bulldogs, maar ook om boxers, pekinezen en kruisingen. Bepaalde kattenrassen, zoals de exotische en de Perzische korthaar, kampen met hetzelfde probleem.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... gn=seeding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2013 9:47 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Dat is oud nieuws. Dat zijn meerdere luchtvaartmaatschappijen. De keuze ligt daar.
Mensen die zich aanbieden met hond of kat hebben niet goed verdiept want je moet van te voren bij elke reisorganisatie eerst toestemming vragen. In elk vliegtuig mogen maar beperkt aantal dieren.
Ik zelf heb hier weinig ondervonden. Mijn honden zijn vanuit Australie gekomen met Malaisia airlines en die was geweldig. Ik heb 3 honden uit scandinavie via SAS en ook nooit problemen mee gehad. Ik merk wel dat KLM hier heel erg moeilijk over doet.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn