Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Vr Jul 20, 2018 4:03 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mops van marktplaats
BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2013 5:34 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Zoals ik al zei, zijn wij ook op zoek naar een Mopsje.
We hebben geen haast dus we bekijken alles eens even zo op het internet.
Nu ben ik er op zich ook niet tegen om een herplaats mops te pakken. Die dus al misschien ietsje ouder is..

Ik hou vaker die site in de gaten. Waar de herplaats moesjes op komen. Maar wat vinden jullie nu precies van mopsjes die aangeboden worden via marktplaats en bv weg moeten wegens omstandigheden.
Die dus vaak geen stamboom hebben maar waar wel bij staat dat ze raszuiver zijn etc.

Ik zie ze wel eens staan en vind dit dan ook heel interessant!

Iemand ervaring hier mee ? Die dus ook al eens zo een mops heeft overgenomen?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2013 5:46 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

ik vind dat zo'n herplaatsmops op marktplaats snel een gouden mandje verdient. er zijn hier aardig wat met herplaats mopsen dus ik denk dat je nog wel meer reacties zult gaan krijgen.

Maar vaak weten mensen niet beter waar ze een mops als herplaatser kunnen aanbieden. niet iedereen weet van jomakra af. dus een herplaatser van marktplaats af halen, ja zeker :)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2013 6:16 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ikzelf ben daar tegen, maar dat is puur persoonlijk! Dit vanwege geheel stomweg dat we de broodfok niet willen spekken maar het geheel wat daar op staat komt uit de broodfok. Of geboren daar of gebruikt daar.

Raszuiver wil niets anders zeggen dat beide ouders een mops zijn. Niets zegt dat over dat ze goede afkomst hebben.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2013 6:36 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Wij hebben onze eerste mops van marktplaats gehaald.
Hij doet het hartstikke goed en is echt een lieverd.
Ik vind dat een herplaats mops best van marktplaats gehaald mag worden.
Deze verdienen ook een nieuw huisje. :D

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2013 8:13 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

er staan nu ook weer 3 op... :s wij hebben onze tweede ook als herplaatser gehaald.. hadden echt het gevoel dat die mevrouw het niet uitmaakte met wie hij weg ging als ie maar weg ging.. ze vraagt heel af en toe wel hoe het met hem gaat dan antwoord ik gewoon netjes. dit is ook een 'fout' hondje. via tjechie in tilburg terecht gekomen en toen dus daarna bij deze mevrouw.. hij had blaasontsteking ofzo gehad.. dus er zat een uitgebreid verslag van de dierenarts uit die woonplaats. daar stond in dat het bloed en het hart enz goed was. en het klikte gelijk tussen onze andere mops. hij houd heel veel van me..soms lijkt het net of dat ie zegt wat fijn dat je mij daar weg hebt gehaald. ik vind datje
gewoon moet kijken wat van gevoel je krijgt als je gaat kijken. ik ben voor! en wij vonden het fijn dat we een ander soort aandacht konden geven dan een heel jong pupje. deze was 6 mnd. ja soms missen we de kleine puppie foto's wel.. maar het is zo'n lief en ontdeugend hondje.. we zijn er erg blij mee.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2013 8:16 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

MopsenMar schreef:
Ikzelf ben daar tegen, maar dat is puur persoonlijk! Dit vanwege geheel stomweg dat we de broodfok niet willen spekken maar het geheel wat daar op staat komt uit de broodfok. Of geboren daar of gebruikt daar.

Raszuiver wil niets anders zeggen dat beide ouders een mops zijn. Niets zegt dat over dat ze goede afkomst hebben.

aan de ene kant snap ik je wel. maar aan de andere kant zijn het die baasjes die de broodfok al gespekt hebben (die zaten dus fout toen ze daar een pup haalden!) en de nieuwe baas spekt dan niet in mijn ogen.

het risico dat je een mops met gezondheidsproblemen in huis neemt is inderdaad wel vele malen groter, omdat je verder niks van de afkomst weet.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2013 6:34 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

fakerboom schreef:

Dit.

Onze Mopsjes komen beide van MP en zijn schatten.
Pups zouden daarintegen, als 't aan mij ligt niet eens mogen worden verkocht op MP ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2013 6:57 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

joined schreef:
fakerboom schreef:

Dit.

Onze Mopsjes komen beide van MP en zijn schatten.
Pups zouden daarintegen, als 't aan mij ligt niet eens mogen worden verkocht op MP ;)

Yes idd.... helemaal mee eens :)

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Mops van marktplaats
BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2013 8:13 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Onze zwarte Mops komt ook van MP af als herplaatser. Ze is een schatje en we willen haar echt nooit meer kwijt!
Maar let goed op de basis dingen kwa gezondheid als je gaat kijken, dat is wat ik mee zou willen geven. Wij waren met een week al 176 euro armer vanwege een (verwaarloosde) blaasonsteking, verstopte oren, niet ingeent etc. Juist in deze crisistijd bezuinigen mensen op de uitgaves aan de DA, met dit soort kosten als gevolg.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 2:30 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

Mijn mopshond heb ik toen ook via marktplaats gekocht. Toen opgehaald bij een gezin die eenmalig een nestje wilden bij hun hond, maar heb hier geen goede ervaringen mee.
Allereerst bleek later dat meerdere puppies last hebben gehad van demodex en toen ze de moeder hebben laten onderzoeken, bleek dat deze een drager hiervan was.
Maar tot mijn verbazing hebben ze hierna meerdere mopsen erbij gekocht om toch meer te gaan fokken (ze had de smaak te pakken) en hebben ze zelfs met deze wetenschap nog weer met diezelfde moeder gefokt.

Overigens, met alle respect voor de fokkers hier die fokken met stamboom, ik vind het soms verbazingwekkend hoeveel honden sommige fokkers hebben in Nederland en heb soms hier ook wel mijn vraagtekenen bij. Dus echt goed advies wat wel of niet te doen, kan ik niet geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 3:15 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

loveyourpets schreef:
Allereerst bleek later dat meerdere puppies last hebben gehad van demodex en toen ze de moeder hebben laten onderzoeken, bleek dat deze een drager hiervan was.

Ik ben benieuwd welke test ze met moeders gedaan hebben want bij mijn weten is er geen test om er achter te komen of de ouders demodex drager zijn.

loveyourpets schreef:
ik vind het soms verbazingwekkend hoeveel honden sommige fokkers hebben in Nederland en heb soms hier ook wel mijn vraagtekenen bij.

Ik ga je vertellen dat ik me hierover wel aangesproken voel. Ik heb veel mopsen in huis, heel veel mopsen. Met veel wordt niet gefokt om bepaalde redenen andere daar wordt wel mee gefokt en ik heb herplaats en oudjes welke het huis niet zullen verlaten omdat ik toevallig fokker wilde worden. Conclusie voor anderen zou dus moeten zijn, om mijn populatie klein te houden dat alles wat niet geschikt is voor de fok de deur uit te doen omdat ik dus de dupe van zou worden omdat ik een grote roedel heb. Er is dus ook een keerzijde aan elk verhaal. Ik hou van al mijn mopsen en die laat ik niet zomaar gaan omdat ze hun dienst hebben bewezen. Komen ze aandacht te kort?? Denk het niet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 4:02 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

Ik ben het ook zeker mee eens dat alleen omdat er met een mops niet meer gefokt mag worden, je ze zeker niet moet weg doen! Tenslotte schaf je een hond aan voor zolang als ze leven, is mijn visie.

Als ik overigens het verschil zie bij de middenslag schnauzer, waar ik binnenkort een puppy van neem en bij de mopshonden, zie ik hier een groot verschil in. Ik sta nu al ruim een half jaar op de wachtlijst, omdat er maar 5 fokkers in nederland zijn, maar wel veel vraag.

En wat ik persoonlijk jammer vind, als eigenaar van een zwarte mopshond, is dat er regelmatig een zwarte met een beige word gefokt. Ik wilde toen een zwarte, omdat deze maar een enkele vacht zouden hebben en dus minder uitharen. Overigens, mijne is dus ook een combo, heeft wel degelijk een dubbele vacht en de onderste vacht schijnt donkerbruin op in zonlicht. Daarnaast haart zij ook het hele jaar door uit.
Ik ben mij ervan bewust dat ik geen hond heb genomen met stamboom, dus ook niet bekend ben met de voorouders (beide ouders waren toen wel aanwezig), maar hoor dit wel vaker bij mensen.

Toen ik een tweede hond erbij wilde en even heb getwijfeld of ik weer voor een mopshond zou gaan, maar wilde wel zeker weten één met stamboom. Toen zag ik overigens dat waar ik ook keek, op dat moment ik alleen maar zwarte mopshonden kon vinden met één van de ouders in het beige, danwel de voorouders.
In mijn optiek zou het dan ook een toevoeging zijn aan het ras als iemand besluit alleen maar met de zwarte honden te fokken en dat er geen beige bij komt....

Overigens even terug te komen op mijn opmerking, ik zie dat bij dit ras er gewoon in verhouding tot bijv. de schnauzer aanzienlijk veel meer fokkers zijn en dat vele hiervan meer dan 5 honden hebben waar op dat moment ook actief mee word gefokt. Ik zeg niet dat dit ervoor zorgt dat het ras er slechter op word, maar wel iets wat bij mij vragen opwekte in hoeverre het ras nog echt zuiver is, met name ook gelet op de kenmerken van de zwarte...
Dit alles was mijn beleving en niet gebaseerd op feiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 4:03 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

MopsenMar schreef:
loveyourpets schreef:

Ik ben benieuwd welke test ze met moeders gedaan hebben want bij mijn weten is er geen test om er achter te komen of de ouders demodex drager zijn.

Ik zou ook niet durven zeggen welke test. Ik weet alleen dat ik later een mailtje kreeg dat ze een test had laten doen en dat de moeder een dragen van een bepaald gen was die er mogelijk voor kan zorgen dat de puppies demodex krijgen. Gezien dat ik overigens niet in dat wereldje zit, zou ik niet durven zeggen of dit ook echt bestaat.... Misschien iemand anders..??

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 7:20 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Bedankt voor de reacties!
We hebben er inmiddels een gevonden. Via marktplaats.
Een pup van een particulier die een nestje heeft.
Pas geboren en krijg elke dag foto's!

Kan niet wachten tot hij er is :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 7:24 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

loveyourpets schreef:
Ik ben het ook zeker mee eens dat alleen omdat er met een mops niet meer gefokt mag worden, je ze zeker niet moet weg doen! Tenslotte schaf je een hond aan voor zolang als ze leven, is mijn visie.

Correct! Mijn honden zijn mijn kinderen en die verzorg ik tot hun dood!

loveyourpets schreef:
Als ik overigens het verschil zie bij de middenslag schnauzer, waar ik binnenkort een puppy van neem en bij de mopshonden, zie ik hier een groot verschil in. Ik sta nu al ruim een half jaar op de wachtlijst, omdat er maar 5 fokkers in nederland zijn, maar wel veel vraag.

Daar heb je een belangrijk punt. Ik heb daar ook een idee bij. De fokkers schieten als bosjes(naar mijn idee) uit de grond. Helaas merk ik dat het aan kennis nogal ontbreekt. Erg jammer voor wat zo'n mooi ras is.(sorry maar zolang ik leef zal ik een mops hebben) Ik zou hier nog wel even op door kunnen gaan maar ik denk dat dat niet verstandig is. :p

loveyourpets schreef:
En wat ik persoonlijk jammer vind, als eigenaar van een zwarte mopshond, is dat er regelmatig een zwarte met een beige word gefokt. Ik wilde toen een zwarte, omdat deze maar een enkele vacht zouden hebben en dus minder uitharen. Overigens, mijne is dus ook een combo, heeft wel degelijk een dubbele vacht en de onderste vacht schijnt donkerbruin op in zonlicht. Daarnaast haart zij ook het hele jaar door uit.
Ik ben mij ervan bewust dat ik geen hond heb genomen met stamboom, dus ook niet bekend ben met de voorouders (beide ouders waren toen wel aanwezig), maar hoor dit wel vaker bij mensen.

Toen ik een tweede hond erbij wilde en even heb getwijfeld of ik weer voor een mopshond zou gaan, maar wilde wel zeker weten één met stamboom. Toen zag ik overigens dat waar ik ook keek, op dat moment ik alleen maar zwarte mopshonden kon vinden met één van de ouders in het beige, danwel de voorouders.
In mijn optiek zou het dan ook een toevoeging zijn aan het ras als iemand besluit alleen maar met de zwarte honden te fokken en dat er geen beige bij komt....

Ik ga je dit proberen uit te leggen. Zwart is absoluut mijn voorkeur in het fokken. Dat is zeker niet makkelijk kan ik je vertellen. Der zijn een paar dingen bij het fokken van zwart. Te veel zwart in de lijn kan lijden tot het niet krijgen van zwart/zwart puppen. die puppen worden bruin/zwart. Het toevoegen van beige in een lijn dat zou zuiverheid van de kleur moeten gaan geven. Het gaat er om dat de juiste beige op de juiste zwarte gedaan wordt. Ik heb een combi gedaan van zwarte teef x beige reu en ik kan je vertellen dat ik een geweldige zwarte reu (enkel vacht)hieruit heb die GIT zwart is. Verder kan ik je vertellen dat zwart af en toe echt beige nodig heb. Ik ben al enige jaren op zoek naar een goede zwarte reu voor mijzelf met mijn eisen en ook wereldwijd kijk ik en ik kan je vertellen dat zwart hierin erg achterblijft. Ik ben vorig jaar naar Salzburg geweest om daar te kijken wat daar aan zwart was en ik kan je vertellen dat ik best geschrokken ben van wat er is. Er is niet veel goede zwart in enkel vacht, zelfs niet in dubbelvacht (welke ik vertrouw/research naar gedaan heb) Bij thuis komst heb ik besloten om niet voor een zwarte reu te gaan maar een beige reu welke volledig aan mijn eisen deden. Om even in foktermen te blijven wat ik graag zie en zeker in mijn reu moet zitten zijn, correcte stamboom, enkels, toplijn, nek en kaaklijn en voor mij de ogen. De kleur zwart had die niet maar ik weet dat ik uit hem en mijn zwarte teven prachtige zwarte pups zal krijgen en daar kan ik mee verder en die dubbele vacht...zolang ik die niet blijf voeden zal die er op langer termijn uitgefokt worden. Soms moet je dus consessies doen om bij je doel te komen.
Ik kan je vertellen dat mijn zwarte dame nu drachtig is en die verwacht eind van de maand haar nest en ik kan niet wachten om die puppen te gaan zien. Tevens, heb ik een hele mooie zwarte reu op het oog en wanneer die is wat ik hoop dat hij is dan hoop ik hem op een dag welkom te kunnen heten in mijn huis. Maar tot die tijd...moet ik geduld hebben.

loveyourpets schreef:
Overigens even terug te komen op mijn opmerking, ik zie dat bij dit ras er gewoon in verhouding tot bijv. de schnauzer aanzienlijk veel meer fokkers zijn en dat vele hiervan meer dan 5 honden hebben waar op dat moment ook actief mee word gefokt. Ik zeg niet dat dit ervoor zorgt dat het ras er slechter op word, maar wel iets wat bij mij vragen opwekte in hoeverre het ras nog echt zuiver is, met name ook gelet op de kenmerken van de zwarte...
Dit alles was mijn beleving en niet gebaseerd op feiten.

Klopt idd wat je zegt. Aankoop hond is vaak voordeliger als dekkingen is mijn ervaring ;)
En het laatste gedeelte...dat is zeker een discussie waard maar niet op het scherm. Maar je heb een punt. (ow wat zullen mensen me niet leuk nu vinden haha)
Maar leuk dat je jouw visie neerzet. Dank je wel hiervoor.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn