Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Zo Dec 15, 2019 11:06 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hond en konijn
BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 7:41 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Nu is et nog ver weg voordat ik mijn pup krijg. Maar toch vraag ik me dit al af.
Wij hebben een lief konijntje van 1 jaar hier thuis rondlopen. Zt eigenlijk vrijwel altijd los en doet lekker zijn ding. Alleen als we er niet zijn zit hij in zijn kooi.

Nu is mijn vraag , hoe kan ik hem nu laten wennen aan mijn pup straks?
Er is eens een hond hier binnen geweest alleen was deze zo nieuwsgierig dat meneer konijn gelijk onder de bank dook en hier fijn bleef zitten.
Het was dan ook wel een grote hond.

Kan ik het beste mijn konijn in de kooi even laten zodat hij daar went aan de pup. Of gewoon lekker los laten als de pup er is ?

Misschien iemand ervaringen?

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Hond en konijn
BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2013 6:57 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Wij hebben ook 2 konijntjes naast 2 Mopsjes, gaat prima inmiddels.

Pablo boeit het niet, nooit gedaan maar Sjakie moest wel ff wennen want die ging in het begin achter alles aan wat bewoog.

Wat wij hebben gedaan is, konijn opgepakt en op de grond gaan zitten.
Hondje komt uit nieuwschierigheid toch wel kijken en ze zo een beetje laten wennen aan elkaar, daarna alle2 loslaten en genieten maar :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2013 8:37 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Wij hebben ook 2 konijnen, ging prima met Puck. Toen hij nog pup was, vonden de konijnen hem vooral druk omdat hij ook vaak tegen het hok aan ging staan, maar nu vind hij het allemaal wel prachtig, staat vaak kwispelend naar ze te kijken. Gewoon rustig laten wennen in jouw bijzijn, komt helemaal goed!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 8:10 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

JD schreef:
Nu is et nog ver weg voordat ik mijn pup krijg. Maar toch vraag ik me dit al af.
Wij hebben een lief konijntje van 1 jaar hier thuis rondlopen. Zt eigenlijk vrijwel altijd los en doet lekker zijn ding. Alleen als we er niet zijn zit hij in zijn kooi.

Nu is mijn vraag , hoe kan ik hem nu laten wennen aan mijn pup straks?
Er is eens een hond hier binnen geweest alleen was deze zo nieuwsgierig dat meneer konijn gelijk onder de bank dook en hier fijn bleef zitten.
Het was dan ook wel een grote hond.

Kan ik het beste mijn konijn in de kooi even laten zodat hij daar went aan de pup. Of gewoon lekker los laten als de pup er is ?

Misschien iemand ervaringen?

Heb zelf een Vlaamse reus, 3 franse hangoren en een dwergje, die zijn er gekomen na de mops. In het begin in de kooi laten. De hond zal dan wel nieuwsgierig komen snuffelen. Ook voor het konijn is dit het beste want het komt op een vreemde plaats en zal zo al bang genoeg zijn en moet aan de kooi als zijn nieuwe plekje wennen. Na een weekje kan je proberen het konijn een paar keer alleen uit de kooi te laten (hond er niet bij!) zodat het de omgeving leert kennen, schuilplaatsen weet te vinden (eventueel kan je er zelf een paar extra maken (kartonnen doos op vloer met opening uitgesneden ofzo). Nadien met de pup aan de lijn laten loslopen/op schoot nemen. Kan je goed de reactie van de pup in het oog houden en ongewenst gedrag corrigeren, en vooral dan kan de pup niet achter het konijn gaan jagen waardoor dit doodsangsten zou uitstaan. Als de pup weet dat hij het konijn niets mag doen kan je eventueel onder toezicht proberen om beiden samen los te laten. Laat ze echter nooit zonder toezicht alleen!

PS: Mops en de konijnen gaan fantastisch samen nu, hoewel ze soms nog wel eens probeert om ze op te jagen als je niet oplet. Voor haar is dat immers spelen, maar de konijnen vinden dat niet zo leuk. Als je dan iets zegt kan ze je echt met zo'n schuldig kopje aankijken maar ze stopt wel direct.
Wat ook wel grappig is, is dat ze dat als de ram erbij is niet doet deze verdedigt namelijk zijn vrouwtjes. Hij komt dan knorrig op haar afgerend (hoewel hij nog nooit heeft gebeten of gekrabd) en dan is het ineens gedaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 22, 2013 8:57 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Je kan de site van Commedia in de gaten houden. Die organiseren zo nu en dan ook evenementen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 6:52 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

viewtopic.php?f=19&t=10245 ;)

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn