Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Wo Sep 19, 2018 4:45 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Babydraagdoek voor mops van 11kg?
BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 8:42 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Hey,
Heb een wandelprobleem. ik maak graag langere wandelingen met mijn Mops en nu ben ik op zoek naar een oplossing om haar beter te kunnen dragen als ze moe is. Nu kan ik haar telkens maar effe dragen en voordat ze wat is uitgerust en terug goed meekan zijn we toch telkens een half uur verder. Dus dacht ik aan zo'n babydraagdoek zodat het gewicht wat is verdeeld, ik haar beter kan vasthouden,... omdat deze een draagkracht tot 18kg zouden hebben, vrij makkelijk mee te nemen is en ik dan tevens ook nog een gewone rugzak kan dragen met het nodige voor een daguitstap.

Heeft iemand hier ervaring mee?
ideeën over voor en tegens? Dingen waar ik misschien niet aan denk?

Al vast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 9:00 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

hmm geen idee of dat werkt, maar nu heb ik dan ook totaal geen ervaring met babydoeken en baby's :mrgreen: ... is een buggy geen idee? zie je ook veel voor oudere moppies of moppies slecht ter been/moe zijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 9:10 am 
Moderator
Moderator

Geen idee of dat zou werken, bij die van mij zeker niet want die vindt het sowieso doodeng om opgetild te worden (hoogtevrees?). Wij hebben wel een buggy, dat is wel heel fijn. Alleen niet als je echt midden door het bos wilt of door dieper zand. Daar zijn ook wel buggy's voor maar die zijn erg duur. Met koel weer kan ons mopsje nog wel rustig een dik uur wandelen zonder problemen, met dit weer gaan we gewoon niet ver, hooguit een kwartiertje.

Wat me wel een nadeel lijkt met dragen in een doek, is de warmte. De hond kan dan niet afkoelen door jouw lichaamswarmte en de warmte van de doek. In een buggy kan hij lekker liggen en uitrusten/slapen, je kan er zelfs een koelmatje in leggen. En je mag er bij de meeste winkels ook nog mee naar binnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 9:25 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Elvira schreef:
hmm geen idee of dat werkt, maar nu heb ik dan ook totaal geen ervaring met babydoeken en baby's :mrgreen: ... is een buggy geen idee? zie je ook veel voor oudere moppies of moppies slecht ter been/moe zijn

De wandelplaatsen zijn vaak ongeschikt voor een buggy, en dan heb je natuurlijk weer het hele meesleur gedoe. Toch bedankt voor t idee :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 9:32 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Pindanootje schreef:
Geen idee of dat zou werken, bij die van mij zeker niet want die vindt het sowieso doodeng om opgetild te worden (hoogtevrees?). Wij hebben wel een buggy, dat is wel heel fijn. Alleen niet als je echt midden door het bos wilt of door dieper zand. Daar zijn ook wel buggy's voor maar die zijn erg duur. Met koel weer kan ons mopsje nog wel rustig een dik uur wandelen zonder problemen, met dit weer gaan we gewoon niet ver, hooguit een kwartiertje.

Wat me wel een nadeel lijkt met dragen in een doek, is de warmte. De hond kan dan niet afkoelen door jouw lichaamswarmte en de warmte van de doek. In een buggy kan hij lekker liggen en uitrusten/slapen, je kan er zelfs een koelmatje in leggen. En je mag er bij de meeste winkels ook nog mee naar binnen.

Denk dat het zou werken omdat als ze opgetild wordt ze ook echt doodmoe is, ze spartelt dan niet meer tegen maar hangt echt uit te hijgen in je armen.
Goed punt, had k nog niet aan gedacht (de warmte dan). hmm staat dan natuurlijk weer tegenover dat ze meestal stopt en gaat liggen op het deel van de wandeling waar je midden in de zon staat. met de draagdoek zou k dan verder kunnen wandelen tot er schaduw is. Ook is ze er meestal na een halfuurtje rusten wel bovenop.
De buggy is geen optie, aangezien het net op zo'n plekken is dat ik wil wandelen omdat deze koeler zijn of dichtbij water.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 10:09 am 
Moderator
Moderator

Jij kent je eigen mops natuurlijk het beste, elke mops is anders. Je zou het natuurlijk kunnen proberen, weet je niet iemand die zo'n doek heeft zodat je het kunt uitproberen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 10:52 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Pindanootje schreef:
Jij kent je eigen mops natuurlijk het beste, elke mops is anders. Je zou het natuurlijk kunnen proberen, weet je niet iemand die zo'n doek heeft zodat je het kunt uitproberen?

helaas niet :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 11:43 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Ik heb hier een fundel een draagtas voor honden vinden ze hier heel fijn misschien ook iets voor jou hond

http://www.renevanderwesten.nl/product/ ... beige.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 2:45 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik was ook eerst van plan om zo'n draagzak te kopen voor Indra maar met mijn rug en Indra haar gewicht (10kg) zou ik niet ver geraken vrees ik.
Voor dat ik mijn buggy had zat ze ook tijdens lange wandelingen in het hondenfietskarretje en ik moet zeggen daar kon je op vele plaatsen wel goed mee rijden.
Het enige nadeel is dat je het inderdaad overal moet meesleuren

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 4:07 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

hier ook begonnen met draagtas (eerst een buikdrager en toen een gewone ) maar moppie was al snel te zwaar om te dragen . nu heb ik een buggy en een fietskar die ik ook als buggy kan gebruiken . zou ze niet meer kunnen missen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 8:02 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Kristina schreef:
Misschien minder langere wandelingen maken?

Het is niet dat ze de lange wandelingen niet aankan. Bij normaal weer loopt ze echt wel lange mee. Maar als het warm is moet ze nu eenmaal af en toe rusten voor ze verder kan en meestal kiest ze daar niet al te optimale plaatsen voor uit en duurt dat toch wel een half uur. T zou jammer zijn om haar daarvoor niet mee te nemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 8:02 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Hortensia schreef:
Ik heb hier een fundel een draagtas voor honden vinden ze hier heel fijn misschien ook iets voor jou hond

http://www.renevanderwesten.nl/product/ ... beige.html

Is helaas wel een beetje duur, als ik niet zeker weet dat het gaat lukken :(
Toch bedankt voor het idee :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 8:04 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

moppie9999 schreef:
hier ook begonnen met draagtas (eerst een buikdrager en toen een gewone ) maar moppie was al snel te zwaar om te dragen . nu heb ik een buggy en een fietskar die ik ook als buggy kan gebruiken . zou ze niet meer kunnen missen :D

Welke draagtas heb je dan gebruikt. Heb je eventueel een foto?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 8:24 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Kristina schreef:
Mopske schreef:
Kristina schreef:
Misschien minder langere wandelingen maken?

Het is niet dat ze de lange wandelingen niet aankan. Bij normaal weer loopt ze echt wel lange mee. Maar als het warm is moet ze nu eenmaal af en toe rusten voor ze verder kan en meestal kiest ze daar niet al te optimale plaatsen voor uit en duurt dat toch wel een half uur. T zou jammer zijn om haar daarvoor niet mee te nemen.

Dan kan je ook je wandeling aanpassen aan het weer lijkt mij.
Normaal kan Bram ook een flink stuk mee, maar zodra het warmer wordt ga ik niet dezelfde wandelingen doen als in de winter zeg maar.

Ze zijn ook meestal aangepast aan het weer hoor bv. Strandwandeling in de lente, Vestenwandeling onder de koele bomen in de zomer. Maar helaas is er meestal toch altijd een stuk dat je een tijdje in de zon wandelt. Maar met dergelijke stukjes heeft ze het dan ook wel heel lastig als het echt warm is en met haar 11kg kan ik haar maar heel even dragen :( Vandaar ook de idee voor zo'n babydraagdoek. Kan ik haar makkelijk een halfuur dragen, als het al zolang nodig is voor een schaduwplekje en kan ze gewoon mee verder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 8:51 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Kristina schreef:
Mopske schreef:
Kristina schreef:

Dan kan je ook je wandeling aanpassen aan het weer lijkt mij.
Normaal kan Bram ook een flink stuk mee, maar zodra het warmer wordt ga ik niet dezelfde wandelingen doen als in de winter zeg maar.

Ze zijn ook meestal aangepast aan het weer hoor bv. Strandwandeling in de lente, Vestenwandeling onder de koele bomen in de zomer. Maar helaas is er meestal toch altijd een stuk dat je een tijdje in de zon wandelt. Maar met dergelijke stukjes heeft ze het dan ook wel heel lastig als het echt warm is en met haar 11kg kan ik haar maar heel even dragen :( Vandaar ook de idee voor zo'n babydraagdoek. Kan ik haar makkelijk een halfuur dragen, als het al zolang nodig is voor een schaduwplekje en kan ze gewoon mee verder.

Ja ik zal wel een zeur zijn, maar waarom zou je dan een groot stuk gaan lopen in de zon als het echt warm is?

denk dat je het niet begrijpt. Ik wil helemaal geen groot stuk gaan lopen in de zon. Maar soms is deze onvermijdelijk. bv. 1) Ik wil wandelen aan de vesten in lier. Daar heb je een boot aan t water waar je lekker kan uitrusten, veel schaduw onder de bomen maar laat daar nu net een stuk bij zijn dat er enkel zon is (nog niet eens zo heel groot), 2) Ik wil wandelen maar vermits ik meestal afhankelijk ben van het openbaar vervoer moet je eerst naar de bus/trein en eenmaal je eraf bent is t vaak nog een stukje wandelen in de zon voor je op de plaats van bestemming bent,...

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn