Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Vr Dec 13, 2019 7:29 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 11:05 am 
Moderator
Moderator

Dan ben ik het toch eens met Kristina, ik zou met temperaturen boven de 20 graden (wanneer de meeste mopsen moeite krijgen met de warmte) en felle zon, dat soort dingen niet eens meer doen. Hooguit heel vroeg 's morgens of laat op de avond. Als ik naar de hei/bos ga met de honden, moeten ze eerst een kwartiertje in de auto. Daar raken ze al opgewonden van en het is warm in de auto. Ozzy is dan al kapot voordat we uberhaupt een stap op de hei hebben gezet. Ik kies er dus voor om op die warmere dagen alleen in de buurt het rondje te doen en de langere wandelingen te bewaren voor koel weer. En zelfs op die wandelingetjes van een kwartiertje raakte hij de afgelopen dagen (ca. 25 graden) al behoorlijk verhit!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 12:03 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Misschien handig om dichtbij huis te lopen. ;) Puck heeft niet echt last van de warmte, maar ik neem hem dan meer tegen zichzelf in bescherming, een oververhitte hond is niet tof. (Ookal houd hij het lang vol met koelband om)
Gewoon zo veel mogelijk uit de zon blijven, en korte stukjes lopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 1:08 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

heb geen foto's van de draagtassen . maar de buikdrager heb ik gebruikt toen hij puppy was omdat de tas meer voor een klein hondje bedoelt was en de gewone draagtas is een soort schoudertas van stof maar dan wel groot genoeg voor een volwassen mops . ik moet er wel bij zeggen dat die tas niet echt geschikt is bij warm weer omdat het erg dik stof is en alleen hun hoofd kunnen buiten steken dus kan zeer warm worden in de tas . ik heb het meeste plezier van de buggy daar kunnen ze lekker languit in liggen en als het heel warm is leg ik er onder een handdoek koel elementen bij :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 1:24 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Als je mops niet meer wilt lopen omdat het zo warm is, en je doet hem dan in een draagdoek, tegen je lichaam aan lijkt het mij dat hij het nog warmer krijgt.
Ik loop ook niet met Bram als het zo warm is, alleen korte stukjes voor zijn behoeftes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 7:20 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Als ik ging wandelen dan nam ik de honden buggy ... superhandig ook je kan er vanalles in doen in de netjes vb waterflessen en etc ....
in het begin als noodoplossing heb ik nog een grote rugzak ( weet wel van die boeketassen achtig iets) gebruikt en daar in had ik een houten plankje gelegd vr wat steun en stevigheid ...en deze zak draagde ik op de buik ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2013 10:47 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik denk een paar dingen:
1 in een draagdoek om tot rust te laten komen met de schijnende zon, dat is vergelijkbaar als de mops gewoon in de zon te laten lopen. Draagdoek geeft warmte, je lichaamstemperatuur geeft warmte dus oververhitting is erg groot.
2 Waarom uberhaubt zo ver lopen in de zomer met de mops?? Bij mij lopen ze voorjaar, najaar en winter lang en zomers liggen ze in, rond het zwembad of binnen. Zomerse activiteiten is uit den boze hier.
3 en voor mij denk ik de belangrijkste bij het lezen van alles: waarom heb je voor een mops gekozen??
Je wil veel activiteiten verrichten en wat verder lopen als de zon schijnt. Dan is de mops niet de meet ideale hond hiervoor.

Maargoed dat is mijn mening wat ik hier uit haal!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 11, 2013 8:18 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik heb de topic niet gevolgd en maar vlagen gelezen.

Afgelopen week in UK geweest waar buitenshows werden gehouden en daar werden veel mopsen (en andere rassen) 'koel' gehouden met deze jas:
http://www.prestigepets.co.uk/cool-coat/

Je maakt de jas nat, wrinkt hem uit en het wordt koel. Heel apart maar echt waar.
Het is een soort zeem en in mijn ogen een beter product als die (koel)gel die in die koelmatten zit.

De broers hadden vergeleken met de Mopsen daar, weinig last van de warmte alleen leken mij deze jasjes bijzonder handig voor in de auto.
Je kent het wel, een beetje zon op de auto en het wordt een oven.
Daar kan geen enkele hond tegen dus dan kan ik ze nu de jasjes aan doen, totdat de airco de ergste hitte heeft verdreven.

Denk deel het met jullie. Kun je én wandelen én je Mops koel houden :D
Helaas blijft er dan nog wel het probleem met de voetjes. De stoep en het asfalt zijn natuurlijk kokendheet voor een hond en daar zul je ook rekening mee moeten houden, waar je loopt en dat je de voetjes ook controleert na een wandeling. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 11, 2013 9:35 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Die 'jasjes' zijn handig! Ik heb nu zo'n koelband, en dat werkt ook super. Gebruiken we nu ook in de auto, nu het wat warmer wordt en merk gewoon dat hij het echt véél minder snel warm heeft.
Maar zo'n heel lijfje is natuurlijk helemaal super!
Die hond van ons is toch gek, een echte zonaanbidder, soms haal ik hem gewoon uit de zon, omdat het mijn inziens dan te warm voor hem wordt, maar dan nog gaat hij het later vaak zelf weer opzoeken.
Ik denk dat wanneer je hond aan gaat geven dat het te warm is en niet meer verder kan en wil lopen, het echt tijd wordt een stapje terug te doen.
Wij hebben in de vakantie ook meer gewandeld als anders, maar toen het halverwege de week rond de 25 graden werd, ging de kleine vriend echt géén 10 km meer lopen, ookal zou meneer zelf wel willen.

Voetzolen is inderdaad ook wel zo'n dingetje, ik probeer zo veel mogelijk gras te zoeken om het koel te houden, maar kleine stukjes straat en asfalt zijn bijna onvermijdelijk. Is daar spul voor, voor extra bescherming?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 11, 2013 12:32 pm 
Moderator
Moderator

Dat lijkt me nou handig Wendy! Welke maat heb jij voor de jongens?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 11, 2013 1:02 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Small paste Seloy precies alleen Ragnar heeft een bredere borstkast dus die moest een maatje groter.

Nu heb ik voor beide een maatje groter genomen want dan zitten ze lekker ruim (lees te groot) in de jas en koelt het hun hele lichaam.

Als ik ze voor het wandelen had aangeschaft had ik voor de small gegaan en voor Ragnar één op maat laten maken (doen ze ook)
Maar zoals al gezegd, ik heb ze puur voor koeling in auto of misschien in de bench tijdens een show o.i.d.

Volgens mij staan de 'standaard' maten aangegeven op de site en anders zou ik ze een mail sturen voor de kosten voor een eventueel op maat gemaakte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 11, 2013 1:45 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Ik snap dit allemaal niet... Zelfs mijn getrainde Border Collie en beresterke Rottweiler laat ik thuis! De mopsen helemaal... Ze zullen heus wel meelopen want ze lopen met mij naar het eind van de wereld maar ik zelf wil ze dit niet aan doen. Waarom??? Ga lekker een eind fietsen!! En laat de mopsjes thuis, daar ga je toch niet mee lopen zeulen als het zo warm is? En geloof me; ik wandel elke dag met mijn honden 5 kilometer [met hitte héél erg vroeg en bij echte warme temperaturen helemaal niet] maar ik doe het om hun een plezier te doen, niet voor mijn eigen ego...

Het maakt niet uit wat je overkomt maar hoe je er mee omgaat....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 11, 2013 2:03 pm 
Moderator
Moderator

Odin's Ravn schreef:
Small paste Seloy precies alleen Ragnar heeft een bredere borstkast dus die moest een maatje groter.

Nu heb ik voor beide een maatje groter genomen want dan zitten ze lekker ruim (lees te groot) in de jas en koelt het hun hele lichaam.

Als ik ze voor het wandelen had aangeschaft had ik voor de small gegaan en voor Ragnar één op maat laten maken (doen ze ook)
Maar zoals al gezegd, ik heb ze puur voor koeling in auto of misschien in de bench tijdens een show o.i.d.

Volgens mij staan de 'standaard' maten aangegeven op de site en anders zou ik ze een mail sturen voor de kosten voor een eventueel op maat gemaakte.

Thanks, dan heb ik een idee van de maten ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2013 11:09 am 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

Het kan wel. Je hebt van die petslings (net als van die babydoeken) speciaal voor honden, maar dit lost het probleem van het warm hebben niet op en kan het inderdaad (zoals al aangeven) erger maken.
Daarnaast is de vraag of het fijn is de hond van dit gewicht een half uur zo rond te dragen....
Ik heb een rugzak speciaal voor honden en dit word al wel vrij snel vermoeiend met mijn hond van ongeveer 10 kg....

Wel is het een idee om inderdaad gebruik te maken van koelingsproducten, doe ik ook voor mijn hond:

http://www.lovablepets.nl/aqua-coolkeeper

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn