Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Wo Sep 19, 2018 12:02 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Tuigje of Halsband?
BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 9:50 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Glientje schreef:
Wij mogen eind juli onze Puck ophalen. Hij zal dan 8,5 weken oud zijn. Ik wil graag een tuigje voor hem zoals de K9 julius maar dat zal nog te groot zijn, of hebben ze ook kleinere maten? Welke maat heb ik nodig voor mijn 8.5 weken oude pup?
Ik wil er liever geen met smalle riempjes.

Grts
G

zoals hierboven vermeld, kan je beter beginnen met een halsband om de pup te leren luisteren. en pas wanneer die echt luistert en netjes mee loopt eventueel op een tuig overstappen. tegen die tijd past die de K9 vast wel ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 11:29 am 
Moderator
Moderator

Elvira schreef:
Glientje schreef:
Wij mogen eind juli onze Puck ophalen. Hij zal dan 8,5 weken oud zijn. Ik wil graag een tuigje voor hem zoals de K9 julius maar dat zal nog te groot zijn, of hebben ze ook kleinere maten? Welke maat heb ik nodig voor mijn 8.5 weken oude pup?
Ik wil er liever geen met smalle riempjes.

Grts
G

zoals hierboven vermeld, kan je beter beginnen met een halsband om de pup te leren luisteren. en pas wanneer die echt luistert en netjes mee loopt eventueel op een tuig overstappen. tegen die tijd past die de K9 vast wel ;)

Ik zou zeker wachten met een K9 tot hij volwassen is. Een K9 tuigje is vrij zwaar en volgens mij hebben wij zelfs maar de maat mini voor onze volwassen mops. Zoals al gezegd, eerst eens halsbandje gebruiken en dan later pas een tuigje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 11:30 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb al een halsbandje gekocht. Maar voor in de auto bijvoorbeeld wil ik een tuigje gebruikten zodat ik het aan de gordel kan bevestigen.
Heeft iemand een idee welke afmetingen een tuigje moet hebben voor een 9 weken oude mops? Ik vond nu ook andere tuigjes in de winkel die heel licht van stof zijn en dus niet zo zwaar als de K9 maar ik had het idee dat de juiste maat er niet bij hing.
Grts
G

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 11:32 am 
Moderator
Moderator

Ik zou het hondje meenemen naar de dierenwinkel (bij de meeste mag dat wel) zodat je kunt passen. Zo doen wij het in ieder geval altijd met die van ons als hij een nieuw tuigje krijgt. Wat bij het ene merk een mini is, is bij het andere een large bijvoorbeeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 6:33 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

@Stitch, Bella heeft op dit moment de L van het tuigje Puppia. Deze past haar wel nog maar ze moet niet veel groter/breder worden, dan zal ze een XL nodig hebben.
Ik vind zelf het tuigje heel goed werken, de dierenarts wees me er vandaag ook weer op dat dit erg belangrijk is bij een mops. Trekt Stitch veel? Of valt dat mee. Anders zou ik zeker overwegen om eens naar een ander tuigje te kijken waar hij geen last van heeft, ook voor het wandelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2013 4:21 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Nou bij mila hadden we eerst gewoon een halsband, maar soms als ze wat zag entende ineens de andere kant uit maakte ze gewoon koprollen zo hard kan ze dan ineens rennen/trekken. Ik vond dit gevaarlijk eruit zien omdat ik bang was dat er zo iets met z'n nekwervels kon gebeuren. Hierna dus een tuigje gekocht en dat bevalt mij beter. Dus wel eerst halsband geprobeerd maar was niet echt iets voor mila

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jun 28, 2013 11:10 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Puck kreeg z'n kop uit z'n halsbandje toen hij pup was, door z'n dikke spekvacht rond z'n nek. :mrgreen:
Dus al vrij snel over gestapt op een tuigje. Inmiddels nu z'n 4e al geloof ik. :roll: Hij heeft nu een Hurtta, bevalt prima!

Overigens kan je trekken aan de lijn ook afleren met een tuigje, vergt alleen wat meer werk. :)

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn