Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Di Dec 10, 2019 12:48 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2013 7:37 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

nouja precies wat de titel van dit topic zegt.

ik ben druk bezig met becka zindelijk te krijgen, maar ik ben vaak te laat, of we waren net buiten en dan deed ze niks ](*,) ...

tips zijn welkom. en ohja, ik doe al na ALLE activiteiten naar buiten (god wat loop ik vaak die 3 etages naar beneden en ophoog per dag, ik heb een top conditie !)(maar ik doe het graag hoor!)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2013 8:08 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

mijn reu binnen 2 weken, teef pas na een paar maanden. geduld is een 'schone' zaak ;) ik ging in het begin om de 2uur naar buiten, en dat langzaam naar 3, 4, etc goed belonen wanneer ze buiten wat doet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2013 7:38 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Ik ben a) ongeduldig (geloof ik)
en
b) ik vraag me af of becka het "snapt"..

Sinds gister poept ze ineens op andere tijden... dus het ritme dat ik dacht te hebben is helemaal overboord...

Buiten vind ze alles leuk, de mensen (ik woon in de stad) en bloemen, het afval, ALLES en ze is dus met alles bezig behalve als met plassen en poepen.

Vanochtend om 6 uur kort eruit, meteen plasje gedaan. En toen om half 7 binnen een poepje... ik vraag me dan echt af of ze het snapt..! Ik zeg binnen niks. ik negeer haar, ruim het zonder mokken op.
Buiten krijgt ze een knuffel, een koekje en een hoge stem die haar heel goed vind. . .

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2013 10:50 am 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

Het beste is volgens mij inderdaad veel buiten gaan op vaste tijdstippen en na elke speelbeurt en voor/na het eten. Goed belonen buiten zoals je al doet. Wat ik daarnaast altijd gedaan heb is benoemen wat ze doet (plasje/kakje) met een bepaald woord zodanig dat de pup dat woord linkt aan de activiteit. Dan kun je de pup er aan laten denken als ze te druk is met andere leuke dingen buiten. Werkt tot hiertoe altijd goed.

Daarnaast is geduld een schone deugd in dit geval :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2013 10:53 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Puksi was na 1 week al overdag zindelijk met zowel plassen als poepen. Ik ben inderdaad ook direct heel veel naar buiten gegaan, sowieso om de 2 uur, maar ook na het slapen, eten en spelen. 's nachts heeft wat langer geduurd. Ik heb voor de nachten zo'n zindelijkheidsmatje gebruikt in de bench en Puksi begreep dat direct en poepte van het begin gelijk daarop. Toen hij het langer op kon houden kwam de zindelijkheid vanzelf. Wel een kleine terugval met ca. 8 maanden, maar dat kwam door zijn puberteit en het uitzetten van zijn territorium. Duurde gelukkig niet zo lang.

Succes ermee!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2013 12:15 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

bedankt ! voor de reacties. en goed te horen dat het kan duren...

ik ga proberen er een commando van te maken ! :D

en je geduld. ja ga ik ook proberen HAHA :-"

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2013 12:35 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Bij Yenti heeft het 9 maanden (!) geduurd, Brutus was met 2 weken zindelijk. Ik heb ze beiden precies eender getraind.. :-k

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2013 2:33 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Voor een commando is het te vroeg. Mijn hond was na 7 maanden pas zindelijk. Met tijd en gedult kom je een heel eind. De fokker is hier duidelijk niet mee gestart en ook na de verhuizing kan je niet verwachten dat de hond in 1 week zindelijk is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2013 7:17 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

nee, ze hoeft ook nog niet 100% zinderlijk te zijn... dat verwacht ik ook niet. :-"

maar tis gewoon, *zucht* naja, idd moet ik wel vaak tegen mezelf zeggen dat alles goed komt ;)

maar t komt goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2013 10:25 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Murphy is nu 5 maanden en is ongeveer 1 maandje echt zindelijk. Wel doet ie een enkele keer nog wat in de tuin als ik niet oplet :-" .

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2013 3:33 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Snurker schreef:
Murphy is nu 5 maanden en is ongeveer 1 maandje echt zindelijk. Wel doet ie een enkele keer nog wat in de tuin als ik niet oplet :-" .

en hoevaak per dag ga je er nu uit ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2013 4:27 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Denk aan de mooie beenspieren die je zal krijgen!! En verder de humor er in houden... komt ooit goed hoor hoewel het lang kan duren...

Het maakt niet uit wat je overkomt maar hoe je er mee omgaat....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2013 8:16 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

haha bedankt. het stomme is dat sommige dagen echt goed gaan, maar anderen poept ze op kompleet andere tijden, en zorgt er dus voor dat ik het ook voor geen meter in kan schatten. Ze doet het nu af en toe al op het balkon ipv binnen waar ik stiekum blij mee ben.. want dat betekend dat ze toch enigszins verschillen ziet...
Ook dan haal ik het zonder mokken weg en geef dr geen aandacht, maargoed.

gister hadden we alles buiten (behalve 2 plasjes)
en vandaag hadden we al weer 2 poepjes binnen, plasjes buiten.... #-o :-" :-k

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2013 10:02 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Bailey was na 3 maanden zindelijk en 's nachts direct vanaf de eerste dag ze heeft nooit wat in de bench gedaan, echt geduld hebben! op een moment dan snappen ze het en denk je bij jezelf, he ze heeft al een tijdje niks binnen gedaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2013 10:42 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

een commando klinkt misschien wat groot of negatief. maar ik heb heb altijd benoemd wat Lizzy aan het doen was, buiten.

( ongelukjes binnen negeren maar lees dat je dat al doet)

dus als ze aan het plassen was, zei ik goed zo plasje doen ofzo... en nu weet ze inderdaad wat een plasje is, en een poepje.
net zoals ze nee snapt, als ze wil gaan poepen op de stoep, dan stopt ze meteen en zet ik haar ergens in het gras of struiken.

als Lizzy en ik nu buiten lopen en ze heeft de hele wandeling nog niks gedaan, dan vraag ik moet je geen plasje doen. en dan gaat ze bijna altijd na een paar meter zitten om te plassen.
of ze moet poepen kan ik aan haar kontgaatje zien, dus dat vraag ik eigenlijk nooit.

Lizzy was best wel snel zindelijk, maar hoe lang precies weet ik niet meer.

De principes doe je goed, dus met een beetje geluk en veel positiviteit is jouw hondje ook snel zindelijk!

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn