Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Zo Dec 15, 2019 11:08 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe laat het laatste rondje?
BerichtGeplaatst: Wo Sep 25, 2013 11:46 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Becka gaat na het avondeten slapen en wil er rond 23 ook niet uit.
En ik doe hetzelfde als hier boven geschreven: tuigje omdoen terwijl ze nog half slaapt en over mn schouden mee naar buiten. Na het plassen en poepen, wat vrijwel binnen 5 min. gebeurt, meteen rechtsomkeert naar binnen, verder meuren.

ons schema is nu:
7-8 opstaan eruit.
12-13 middag rondje, soms ook wel later... als becka ligt te slapen (en ik lui ben).
16-17
en dan soms na het eten nog een plasje
22-23 laatste ronde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Sep 25, 2013 4:36 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Haha ,hier hetzelfde ,hier zijn ze veel buiten gedurende de dag ,maar s'avonds wil Smilla ook niet buiten ,ze is zo'n beetje kabuoter lui ,Lilly daarentegen springt vlug van de bank en kan niet vlug genoeg buiten zijn ,maar dat is alleen maar omdat ze denkt dat er heel het jaar door de paddentrek door de tuin gaat ,maar iets doe ho maar ,gebeurt heel dikwijls dat ze van rond 19 uur tot s'morgens niks doet en dan nog met veel gezaag rond 9uur een plasje doet s'morgens .ik vroeg mij al af of er nog mopsjes waren die dat zo lang ophouden? En of dat niet slecht is voor de nieren ?maar ja ik kan ze niet dwingen .we bliven lang genoeg buiten daar ligt het niet aan.had al gedacht dat ik het in de winter vervroeg naar 20uur en dan niet meer .????

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 26, 2013 6:30 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

meeeuh als ik dat zo lees al die shema's voel ik me echt een slechte moeder hahaha
ga ook maar een middag rond invoeren al moet hij niet echt, doen we het trainen maar buiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Sep 26, 2013 8:34 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik doe nu de laatste ronde ook van 7 tot 8 uur ,en dan willen ze ook niet meer voor dat ik naar bed ga ,soms zet ik ze nog in de tuin ,maar dan blijven ze voor de deur naar mij staan kijken ...s morgens gaat om 7 uur de deur open ,dan krijgen ze weer eten ,en na een half uur ga ik wandelen ,wel ruim een uur ,en tussendoor gaan ze in de tuin ...hier houden ze het dus ook zo lang op,3 teven en een reu ...ik voer vers KVV dus drinken ze ook niet zo veel ...en oudere Toby plast vaak maar 2 x per dag ,tijdens de lange wandelingen ,misschien was ze dat altijd zo gewent ,want ik heb alleen herplaatsers

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Okt 01, 2013 5:47 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

paxe schreef:
meeeuh als ik dat zo lees al die shema's voel ik me echt een slechte moeder hahaha
ga ook maar een middag rond invoeren al moet hij niet echt, doen we het trainen maar buiten.

Hoi paxe; ik zou dat zeker doen ! Je hond verdient het toch ook? \:D/
Sommige honden moeten trouwens "geleerd" worden dat eruitgegaan wordt.
Ik heb vandaag eens opgelet en ik >>neem<< Becka ook altijd mee naar buiten, want uitzichzelf gaat ze NOOIT. Hier geen mops die bij de deur gaat staan ofzo... Maar ik neem haar naar buiten, omdat ik a) geen troep binnen wil :lol: en b) gewoon zelf lekker wandelen wil (goed als het regent is het rondje korter :-" , nou prima) en c) dus vind dat elke hond het gewoon verdient om zeker elke 4-5 uur eruit te kunnen.
Gewoon ff de benen strekken, ja toch?!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2013 4:31 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik heb geen vaste tijden voor mijn honden qua rondes. Dit wil ik ze niet aan leren dit ivm gewenning van de hond. Maar als ik een tijd moet uitspreken zal die tijd tussen 22.30 uur en 2.00 uur zijn dat de laatste ronde is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2013 10:12 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Hier tussen half negen en negen uur,Yin staat housend voor de deur en Romy moeten we meeslepen :lol: :lol: :lol: :lol: In de morgen het zelfde verhaal zwarte dame die we het bed uit moeten slepen :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn