Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Di Dec 10, 2019 11:44 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 2:33 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

De mijne draagt ook geen jasjes of truitjes tegen het weer, ik vindt het vaak nogal onzin, ze hebben o.a een dubbele vacht. In het verleden had ik een paard, die stond ook gewoon hele dagen buiten, in de regen, zonder deken gedoe. De ondervacht wordt niet nat, alleen de bovenvacht, die als natuurlijke paraplu functioneert. Het dier koelt niet af.
Als ik naar de vacht van mijn mops kijk, zie ik hetzelfde effect. Het zijn geen mensen die een jas nodig hebben om zich te beschermen. Juist dat gepamper met jasjes etc maak je hun natuurlijke afweersysteem alleen maar zwak mee.
Maar dat is mijn mening :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 9:39 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

omdat ik toch wel vaak op de fiets reis, en becka in de hondenmand achter mij zit, wil ik wel iets kopen -een sweater ofzo, zodat het niet te koud voor haar wordt. hoewel ze wel achter me zit en dus weinig wind vangt.
als het dan echt n de - gaat qua temperaturen, dan gaan wij niet meer samen op de fiets...

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Okt 13, 2013 1:45 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Mijn pup van bijna 6 maanden zat deze zaterdag ochtend erg te trillen bij de puppycursus, omdat ze veel stil moet staan. En ook in de fietsmand zit ze voorop en vangt ze veel wind. Zit er nu aan te denken om een regenjasje te kopen voor als ze veel stil staat/zit met koud/nat weer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2013 7:22 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

hier een jasje voor als er sneeuw ligt, of als het echt koud aanvoelt.
of het echt nodig is, dat kan ik niet zeggen, maar het geeft mij iig een goed gevoel als
ik haar wat aantrek als het zo inmens koud is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2013 4:38 am 
Dit is niet mijn eerste keer hier

Well, mijn dame heeft kleding, niet als ze binnen is natuurlijk, maar als we samen "chores" gaan doen, dus de geiten en kippen enzo voeren, dan heeft ze in de winter dus wel een jas aan.
Eigenlijk een fleece trui, ik maak ze zelf, ze heeft een rode zonder voering, een blauwe gevoerd met sneewpatroon stof en een witte gevoerd met lila bloemetjes.
Met Halloween had ze een oranje t shirt en Halloween zelf nam ik haar mee naar mijn werk, ik heb een salon en het logo van mijn salon is een lieveheersbeestje...drie maal raden wat haar Halloween costuum was!!

Uiteraard ook een ugly Christmas sweater en die had ze aan toen we naar de Santa parade gingen kijken...maar die was niet warm genoeg ze rilde en beefde, zodat ik haar in een fleece sloop deed die ik nog in de auto had liggen en toen mijn mijn jas stopte die winddicht was.
Terug bij de auto, had ze in die sloop gepoept..gewoon van het beven volgens mij..zo zielig.
Dus die sweater is leuk als grapje maar duidelijk niet genoeg om haar warm te houden.
(momenteel -24C)

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2013 7:44 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

hier zeer veel mopsen met enkele vacht en die krijgen wel degelijk een jasje aan en dit is hoofdzakelijk 's avonds. Puppen krijgen ook een jasje aan. Zeker niet om modeshow te lopen maar puur om warm te blijven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2013 8:49 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Heb altijd gezegd ik begin er niet aan.
maar ze rilde van de kou dus ja....
dit als resultaat
Afbeelding

De liefde van je leven is niet diegene die aan al je eisen voldoet, maar is diegene voor wie je al jou eisen laat vallen !!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2013 6:35 am 

Oh Ivonne...staat geweldig.
is hier een like knop?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2014 11:30 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Ja, onze pup Bubbels heeft sinds een paar dagen ook een sweater aan als we naar buiten gaan. Vorige week wilde ze buiten maar niet plassen en ze had het koud. We hadden nog een sweater liggen die we ooit voor Mila hadden gekocht en hup, ze gaat weer vrolijk mee wandelen en doet haar behoeftes weer netjes buiten. Stiekem vind ik het ook wel schattig staan :-k maar we houden het bij 1 functionele sweater haha.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2014 5:24 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Hier hebben we geen functionele en ook geen fun kleding. Ze hebben er geen last van. Als het echt super koud is, maken we het rondje korter en als het regent doen ze zelf heel snel hun behoeftes en willen ze weer naar huis. Schoentjes voor pekel hebben we hier ook niet nodig, ze strooien hier niet. Alleen op de hoofdweg en daar komen wij nooit langs met de honden.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn