Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Vr Dec 15, 2017 3:34 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bijtgrage honden
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 11:26 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik liep vanochtend in het bos met mijn jongens, toen er ineens 3 herders de hoek om kwamen en meteen Harrie aanvielen.
Dit gebeurt te vaak een vriendin van mij draagt nu zelfs schoenen met stalen neuzen om bijtgrage honden bij haar mopsjes vandaan te houden.
Hebben jullie ook van die nare ervaringen en wat doen jullie dan?
Henk van mij is in zijn kleine leventje al zo vaak aangevallen, dat ik al niet eens meer weet hoe vaak.
En dan bedoel ik oppakken en schudden, dus niet een correctie.

Met Harrie is alles goed gelukkig.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 2:20 pm 

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 3:38 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik heb vanmorgen geen eigenaar gezien, ik ben normaal niet zo bang ik werk wel met agressieve honden, maar als je ziet wat het met Henk gedaan heeft word je niet vrolijk :( .
Ik kijk normaal ook gewoon naar de houding van de andere hond, maar sommige honden slaan zo snel om, dat je altijd te laat reageert.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 9:01 pm 
Pugs.nl Admin

Django is ook al een paar keer gebeten door een grotere hond. Hierbij moet ik wel zeggen dat meneer denkt dat hij een Bullmastiff is. Hij heeft nogal eens een grote waffel.
Het heeft er in ieder geval wel voor gezorgd dat ik het niet meer zo heb op herders, deze reageren bij Django meestal het felst.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 10:37 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Oh wat rot zeg. zielig voor harry.
en ik vind bepaalde rassen ook best eng. ook rotweilers en herdershonden.

Gelukkig is er met pebbles nog nooit zoiets gebeurd. tot nu toe reageren de meeste honden goed op haar en soms vinden ze het niet leuk maar dan lopen ze weg. geen aggressieve reacties. wel een paar keer van een jack russel maar die loopt nooit los gelukkig.

enige nare ervarig met pebbles is dat een buurvrouw van een paar huizen verder op (ze is alcoholist) toen pebbles nog maar 12 weken was ofzo en dus echt heeeeel klein, toen wilde ze haar aaien was dronken en viel boven op haar. pebbles verdwenen. gillen dat ze deed. ik overstuur en duwde haar eraf (bijna het water in maar dat kon me niet schelen haha). uiteindelijk stond ze op liet een scheet (die vrouw dan heh) en viel weer. ik ben met pebbles in mijn armen weggelopen. gelukkig had ze niets pebbles. maar dat gillen was echt zielig.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2006 11:33 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik heb ook eeb beetje het idee, dat het ook verschilt in welk deel je van het land woont, de mentaliteit van eigenaren speelt ook een grote rol.
Ik ben de afgelopen jaren nogal wat verhuisd, door omstandigheden en heb b.v. een half jaar vlak bij A'dam gewoond, Henk werd daar bijna wekelijks gepakt en niet 1 eigenaar vroeg hoe het met hem was.
Natuurlijk hebben onze schatjes een hele grote mond, maar een goed opgevoede sociale hond reageert daar niet agressief op.
Een vriendin van mij woont in Almere en je wil niet weten wat zij al heeft meegemaakt met haar mopsjes.
Ik word er behoorlijk verdrietig van soms :cry:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2006 12:19 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Wij hebben hier in de buurt een jonge herdershond, een vrouwtje. Ze is nog erg speels en komt ook altijd meteen op Gizmo aangerend als ze los loopt. Probleem is dus toen ik laatst een grote mannelijke herder naast me had lopen, Gizmo dacht dat hij daar ook mee kon spelen. Eerst liet ik ze maar een beetje dollen, terwijl ik doorliep. Pas toen de herder ging grommen heb ik Gizmo in m'n armen genomen en ben rustig naar huis gelopen (was gelukkig dichtbij).

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2006 12:57 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Dat is precies waarom een hoop mensen last hebben met herders van achter aanvallen.
Het spijt me voor herder liefhebbers, maar ik vind het gluiperds en als ze mijn hondjes niet op een normale manier benaderen krijgen ze van mij een schop ik heb het afgeleerd te wachten tot de eigenaar ingrijpt, want dat gebeurt meestal te laat.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2006 5:22 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat Diesel door een hond gebeten is.
Soms ben ik er wel eens bang voor hoor, want Diesel is erg nieuwschierig en speels en niet alle honden zijn daar van gediend.
Tot nu toe is het gelukkig bij een GRRRRROM gebleven!

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2006 8:41 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Hier in de buurt zit een staffordshire die als hij losloopt een reu zal bijten. Niet meteen heel serieus, maar wel om accuut onderdanigheid af te dwingen.
Bijna altijd zit hij gewoon vast, maar een tijd geleden liep hij ff mee de bakken buiten zetten met de baas, los dus. En ik kwam net de hoek omzeilen.
Gelukkig pakte hij de Sam, die geeft namelijk gelijk toe en Brutus doet dat niet. Al met al liep het zo met een sisser af, maar je schrikt evengoed behoorlijk.
Sam lokt het ook wel uit, die heeft nu staar en hoe minder hij ziet, hoe meer hij naar andere honden gaat blaffen en dat wordt niet gewaardeerd. Tja, daar doe je weinig aan. :-#

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2006 11:25 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Daar doe je inderdaad niets aan :cry: , maar het is wel logisch, dat Sam zo doet, juist omdat hij minder ziet.
Hij kan het niet meer goed inschatten hé :?
Is Sam al oud?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2006 6:13 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ons Sammy is er al weer 12, dus hij begint zeker mee te tellen.
Gelukkig hoeft hij niet meer zelf zijn eten te vangen,
net als zijn voorouders. ;)
Het is gewoon een ouwe sok hè. We hebben hem als pup gehaald nog voor we kinderen hadden.
Hopelijk kan hij nog wel ff mee!

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 11:40 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ja, dat is zeker te hopen.
Die van mij proberen buiten soms wel hun eigen eten te vangen vogels enzo lukt natuurlijk nooit :( .
Ik heb dan zelfs indianenamen voor ze Henk is Grote Beer en Harrie hiawatta.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Za Mar 11, 2006 11:18 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

gisteravond is Sultan aangevallen door een jack russel.
Loop ik lekker met Rolex en Sultan te wandelen, net de deur uit, kom er van mensen die een paar deuren verder wonen eerst hun ierse setter aanstormen. die snuffelde alleen maar, maar rolex kroop in elkaar want die vond hem niet leuk en draaide allemaal rondjes om me heen. Toen kwam de Jack Russel aanstormen en vloog meteen op sultan af en begon te vechten.
Ik helemaal in de knoop omdat Rolex om me heen draaide en tegelijkertijd probeerde ik Sultan te redden van die ?$*jackrussel.
Tyrell kwam net buiten en begon meteen te gillen, zodat eindelijk het baasje buiten kwam.
Die pakte allebei z'n honden weg, toen konden wij terug naar huis.
Thuis bleek gelukkig dat Sultan nx mankeerde, maar geschrokken waren we wel.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Za Mar 11, 2006 11:28 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

En Rolex, goed zoeken hoor is slecht te zien in die dikke vacht.
Ik hoop dat ze er geestelijk niets aan over houden niet over beschermend worden hoor is een begrijpelijke reaktie, maar je maakt je hondjes dan alleen maar bang.
Geef ze een dikke knuffel van mij.

En hoe is het nu met jou :?:

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn