Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Vr Dec 15, 2017 3:39 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Is dit slecht van mij?
BerichtGeplaatst: Wo Mar 01, 2006 10:34 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Ik heb met Pebbles op cursus gezeten. en ze heeft haar Puppendiploma!! :D

Ze kan zit en met handbeweging kan ze "af". ze gaat in haar mand als ik zeg in je mand. Euhm maar hier houdt het bij op!

Iedereen vindt dat ik pebbles te veel verwen en niet streng genoeg ben. Maar ze is gewoon lief! ze doet natuurlijk dingen die niet mogen. en t gaat me wel steeds beter af om haar ook te straffen en boos toe te spreken.

Maar ik heb gelezen dat Mopsen best slim zijn en dus ook goed dingen te leren zijn.

Onze hond bij mijn ouders (boerenfox) heb ik van alles geleerd. die kan "dood' liggen die kan rondje draaien enzo.
Maar Ik heb Pebbles eigenlijk (nog) niets van dat soort dingen geleerd. commando's enzo. eeuhm snappen jullie wat ik bedoel?

is dat slecht dat ik haar eigenlijk "dom" laat?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mar 01, 2006 10:35 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Oh maar alles wat we op de cursus hebben geleerd kan ze in principe nog wel hoor (met handbewegingen) maar ik oefen dat dus ook nooit verder en gebruik het ook niet echt. alleen dus "zit" en soms "af"

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mar 01, 2006 10:40 pm 
Welnee, ze zijn gewoon zo slim dat ze zich zulke dingen niet laten opleggen. Mopsen zijn idd slim, maar ook eigenzinnig en als ze ergens het nut er niet van inzien dan doen ze het gewoon niet.

Moet je helemaal niet over twijfelen, iedere hond heeft zn eigen karakter en zijn van oorsprong ook voor andere doeleinden zo gefokt.

Max kent ook alleen zit, blijf, voor en volg. nou ja volg is meer een sprint vooruit tot hij in zn riem hangt en niet verder kan :lol:

Maar ik denk dat je wel veel meer met Pebbles onbewust al wel aan t leren bent. Tenminste is bij mij wel, als ik de was in de wasmachine doe, dan zeg ik ook altijd:"Max, ga je mee de was doen?" en dan komt hij ook mee.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mar 01, 2006 10:45 pm 
Wel leuk;

Handgebaren hebben hebben wij er niet bij gehad, wij moeten alles met onze stem doen. Onze vrienden zitten bij een andere hondenschool en zij leren ook alles met handgebaren.

Als Max ZIT en BLIJF moet doen, dan moet ik korteraf spreken.
En met VOOR (dan moet hij naar mij toe komen, dan loop ik eerst een klein eindje weg en draai me dan om) dan moet ik helemaal blij doen. Ik roep hem ook altijd met rrrrrollende rrr in de VOOOORRRRRRRRRRRRRRR :lol:

Die rrrr gebruik ik ook als hij losloopt en ik vind dat hij bij mij in de buurt moet blijven, dan roep ik HIERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR, en dan zie je hem twijfelen he. Hij loopt dan eerst naar me toe, dwaalt weer af, ik roep dan weer HIERRRRRRRRRR, dan loopt hij toch weer nar me toe etc. etc. en ik lok hem met snoepjes

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mar 01, 2006 10:52 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

hahaha ik zie het al voor me dat ik je dan zie lopen en echt heel erg hoor roepen HIERRRRRRRRRRRRRRRR hahaha.

Als ik pebbles los laat lopen (jaja wel alleen waar ik zeker weet dat ze niet de weg op kan schieten) blijft ze altijd wel netjes in de buurt. ze loopt wat voor uit kijkt om waar ik blijf wacht even en gaat weer verder. als ik haar roep komt ze in principe alleen met snoepjes andesr denkt ze bekijk het maar.

Ja het is idd zo dat onbewust ik haar wel meer geleerd heb.
Bedenk me nu net dat met uitlaten loop ik hier altijd langs het gras langs een weg. eerst ging ze altijd heen en weer van gras de weg op en weer terug. ik wil absoluut niet dat haar wat overkomt dus heb dit ook echt volgehouden om altijd meteen haar het gras op te trekken zodra ze er af sprong. En nu doet ze het heel netjes blijft voor 95% van de tijd op het gras om de bomen heen en gelijk het gras weer op!

Verder weet ze precies wat ik waar doe. en daar wil ze gewoon altijd bij zijn! zit ik te plassen dan wil ze er bij zitten. ga ik douchen dan wil ze daar ook bij staan. hang ik de was op dan komt ze de was uit de mand trekken om er mee te spelen :x
en allemaal dat soort dingen.

en ja idd ze heeft echt haar eigen wil!! Maar is toch zo lief en absoluut niet irritant in haar gedrag dat ze constant dingen doet die niet mogen. ze weet wat wel en niet mag.

en ze mag veel dat wel!! hihi

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Mar 01, 2006 10:53 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

oh en op de cursus zeiden ze dat dat met die handgebaren is omdat ze in de pubertijd alles vergeten (of net doen alsof). dus dan vergeten ze wat "zit" betekent. maar als je de handbewegingen maakt zullen ze het altijd doen!

Oh haha en nu komt pebbles mij een kattenspeeltje brengen!!

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mar 02, 2006 3:08 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Diesel kan ook alleen de standaard dingen (als hij zin heeft hoor!). Verder kan hij ook een paar grappige dingetjes, zoals dansen, pootje en high5:)
Die laatste is wel heel erg grappig! :mrgreen:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mar 02, 2006 4:00 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

=D> :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Mar 02, 2006 9:00 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik ben Diesel trouwens nu(samen met mijn zusje) aan hety leren om rondjes te draaien. Hij snapt er helemaal niets meer van (of wil het niet snappen, haha) :?: :mrgreen: :?:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Mar 03, 2006 11:28 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Leer hem eerst je vinger aan te raken, langzaam opbouwen.
1 sec., belonen, dat heel langzaam opbouwen, niet te vlug willen, want dan ben je weer terug bij af.
Als hij eenmaal goed je vinger blijft volgen kun je hem van alles leren.
De oefeningen pas een naam geven als hij ze beheerst, dus b.v. als hij steeds je vinger aanraakt als je die voor hem houd vinger aanbieden en vinger zeggen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Mar 03, 2006 3:32 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Dankjewel voor de tip! Ik ga het vanavond eens proberen. Nu ligt hij lekker te snurken :mrgreen:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Mar 03, 2006 3:44 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Succes

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Mar 10, 2006 1:46 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Binky is mopsindisch doof ;) :D
Hij is heel erg slim ik kan ook niet boos op hem worden, hij kijkt altijd zoooo lief :lol:
als hij buiten is en ik wil dat hij binnenkomt kan ik een half uur gaan roepen op m'n hurken gaan zitten en van alles uit de kast halen maar meneer kijkt naar mij en gaat vervolgens gewoon verder met snuffelen.
Als ik nu rammel met het bakje brokjes dan hoort ie me wel :lol:
Ik vind het mopsen gedrag echt helemaal geweldig Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Mar 10, 2006 3:41 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Yep helemaal herkenbaar hoor, Purdy kan niet praten maar heel goed met haar ogen zeggen: "doe het lekker zelf"......

leuke emoticon trouwens, effe kijke of ik die slim kan jatten....Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Za Mar 11, 2006 11:00 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Die van mij luisteren prima, als ik ze betaal :lol:

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn