Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Di Dec 10, 2019 11:46 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Pugs in de caraïbe
BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 2:33 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Hoi,

Ik dacht ik schrijf wat over pugs in de dominicaanse republiek.
Wij wonen op hispanola, het eiland in de caraibe dat in 2 delen opgesplitst is.
De oostenlijke helft ligt de dominicaanse republiek en aan de westelijke helft Haiti.
We wonen in een klein dorpje aan de noordkust. Hier is maar 1 weg gewoon recht op het strand met een klein centrum. Er wonen veel mensen van europa en amerika aan de kust hier samen met de lojale bevolking.

En klein groepje mensen is heel rijk en 50 % van de bevolking is nooit naar school geweest. 46% heeft geen stromend water in huis. De milioene illigale haitiane die de grens oversteken om hier te komen werken als beesten zijn het armst. In hun ogen en als je het bekijkt zijn wij in belgie & nederland heel maar heel rijk. Zij wonen met gezinnen in een tuinhutje.

Eerst en voral dominicanen zijn geen dieren liefhebbers. De honden die je hier ziet zijn 70% straathonden van alle vormen mixen. Er zijn sommige honden mixen waar je amper naar durft kijken. Honden die zovaak werpen dat ze met hun tepels over de grond slepen. All deze
Honden overleven van het vele vuilnis dat opstraat ligt. Veel chiauauas hebben de mensen zelf maar nooit een echte dat kom je zelden tegen. Toch denkt men dat ze een echte hebben omdat volgens hun zijn er meerdere soorten dus zeggen ze ja ik heb nr5 en jij 3 dus als die werpt is het een chiauaua 8.

Je ziet vooral grote waakhonden vooral mixen met rotweilers en pitbulls.
De enige mensen die een ras hond hebben zijn rijkere mensen en onder de dominicanen is het echt een symbool.

Wij hebben hier een pug. Een mooie zwart mannetje.
De meeste mensen die wij tegen komen op straat hebben nog nooit een pug gezien, zelfs niet op tv.
Mijn bertje staat gekent als "die met zijn lelijk gezicht" of "die oude hond" of soms welleens "de duivels hond" . Sommige mensen vooral ook kinderen lopen spontaan weg als ze mijn 10 maanden oude bert zien omdat ie zwart is ook denk ik dat ze bang hebben. Kinderen loopen spontaan om hun mama te schreeuwen. Ik heb mijn hondje nog nooit hoore grommen:)

Sommige mensen kijken echt naar ons en hebben zoiets van " hoe durf je zo een gevaarlijke hond in de buurt van mij hebben. Ook heb ik constant 24/7 mijn oog op bert. Bert is niet zoals andere honden van opstraat. Men wil graag mijn mopsie stelen om hem te verkopen ze kunnen er namelijk wel 400 euro mee verdienenen, heel veel geld voor hun die overleven op 100 euro de maand.

Men doet me constant ook aanbiedingen om te kweken met hun chiuaua nr 6 ofzo. Nee dat doe ik niet slecht voor het ras. Ik heb wel in totaal nog maar 5 pugs
Hier gezien in heel het land.

Wat ik wel altijd plezant vind is als grote mannen weg spingen vol angst van mijn kleine mops.

Wat ik wel erg vind voor hem is dat het is hier nooit onder de 25 grade de zon scheint altijd vollop en hij is zo een zwarte vlek. En zwemmen doet ie niet graag.hij gaat liever me naar het strand zonnen en dan graaft ie een put onder mijn stoel en dat gaat ie erin lekker koel liggen.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Pugs in de caraïbe
BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 6:09 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Wat een knapperd, hoe kunnen mensen daar nou bang voor zijn??

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 6:14 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Ik denk dat ze denken dat het een enge engelse bulldog is zoals ze mischien ooit op tv hebben gezien maar dan in het klein. Maar dan nog zo'n mooie oogjes een mopsje heeft die zien er nu toch echt niet gevaarlijk uit

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 6:25 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Leuk om te lezen =D>

Citeer:
Wat ik wel erg vind voor hem is dat het is hier nooit onder de 25 grade de zon scheint altijd vollop en hij is zo een zwarte vlek.

Hier zat ik ook meteen aan te denken, wij lopen zo min mogelijk als de temperatuur boven de 23gr komt al zal 't daar "anders" warm aanvoelen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 9:35 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Wat is hij knap :soppy:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 10:17 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Wat geweldig om te lezen. En ik hoop zo dat je mopsje mee naar Belgie kan en dat je uiteindelijk je Bertje gewoon lekker bij je heb.
Je moet het niet zielig vinden met die temperaturen. De mops past zich daar op aan. ik heb er 2 uit Australie en ook vanuit een omgeving waar het bijna altijd warm is. Temperaturen van 35 - 40 graden zijn hun niet vreemd. De winter vinden ze beide niks hier maar zodra het zonnetje gaat schijnen liggen ze al te rollen in het gras.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 11:22 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Super verhaal om te lezen en te weten hoe het daar gaat. Hoop voor je dat hij uiteindelijk lekker met je mee kan!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 4:48 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Ben in keer op Curacao geweest en vroeg me al af hoe het een mopshmond zou vergaan in het Caraïbisch gebied.
Leuk om te lezen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2013 7:36 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Puck schreef:
Ben in keer op Curacao geweest en vroeg me al af hoe het een mopshmond zou vergaan in het Caraïbisch gebied.
Leuk om te lezen!

Er wonen 2 mopsen vanuit Nederland op Curacao. Daar is het best warm(ben er nu 2 x geweest) maar hun doen het prima.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn