Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Ma Dec 16, 2019 12:28 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Scheren
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 7:58 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Gisteren sprak ik een man die ook een mops heeft. Hij is 10 jaar en ziet er prachtig uit. We kwamen op het onderwerp verharen. Lola verhaart altijd behoorlijk, vooral als het de tijd is. Kam haar dan altijd in het bos en laat dan een grote witte vlek haar achter. De vogels zijn er dol op voor hun nest.hihihi. Nu vertelde hij dat hij zijn hond in het voorjaar en zomer altijd laat scheren. De trimmer haalt dan zijn bovenvacht eraf en daardoor verhaart hij dus bijna niet. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Heeft iemand hier ervaring mee?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 8:08 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

nee. ik lees even mee

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 8:10 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik wandel wel eens met een trimster en die scheert ze dus nooit! Dat weigert ze ook om kortharige honden te scheren

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 8:21 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Hier is al eens eerder een (ludiek) topic over verschenen, het lijkt mij een heel slecht plan, kan het alleen niet onderbouwen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 8:24 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Nooit van gehoord,ik liet wel altijd mijn perzische katten scheren,maar mijn honden zou ik nooit laten scheren,dan kunnen ze verbranden in de zon,mijn bd verhaart ook in de ruiperiode maar ik vind molly bijna helemaal niet verharen,nou ben ik ook niet zo,n borstelaar,want het schijnt dat je dan de haargroei activeerd,molly aai ik gewoon heel vaak ;) bedoel je niet dat de ondervacht eruit gehaald is :?:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 8:48 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

neeltje schreef:
Nooit van gehoord,ik liet wel altijd mijn perzische katten scheren,maar mijn honden zou ik nooit laten scheren,dan kunnen ze verbranden in de zon,mijn bd verhaart ook in de ruiperiode maar ik vind molly bijna helemaal niet verharen,nou ben ik ook niet zo,n borstelaar,want het schijnt dat je dan de haargroei activeerd,molly aai ik gewoon heel vaak ;) bedoel je niet dat de ondervacht eruit gehaald is :?:

Geen idee of het de onder of boven vacht is. Lola verhaart echt heel erg. Zo draag ik bijna geen zwarte kleding meer. Voor ik ergens naar toe ga gaat de plakborstel over mijn kleding. Maar ja, Lola is een echte schootzitter dus je kan wel aan de gang blijven. Maar ik ga haar ook niet eraf gooien, laat maar lekker zitten op mijn schoot.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 9:15 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Toen wij Kelly overnamen verhaarde ze echt heel erg veel. Haren waren echt overal te vinden en als ik haar aan het kammen was..nou dat kon ik heel de dag doen en nog kwam een zak vol haren af...

Ik heb gehoord dat knoflook helpt...nou ja dacht ik...dus bij Kruidvat knoflook olie pilletjes gekocht. Deze geef ik een keer per dag, s morgens in haar brokken. Resultaat, bijna tot niet meer verharen en haar vacht is echt superzacht....Ik heb het ook een paar dagen niet gegeven en je merkt dat ze gelijk veel meer haren verliest....

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 9:26 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

goede tip, zijn hier meer ervaringen mee?

ik heb ergens gelezen dat je niet zo veel knoflook mag geven dat het dan giftig/dodelijk is weet niet meer precies

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Mar 12, 2012 9:34 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Ik weet niet wat je voert, maar Willem verhaart al een stuk minder nu hij ook smuldier krijgt :)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Mar 13, 2012 12:10 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

ik voer ook vers,tegenwoordig gemengd met renske gestoomd,omdat mijn bd niets anders meer wil,ik geef ook knoflook en sardientjes,tegen de vlooien teken en wormen,molly is echt superzacht en rox ook,ik krijg heel vaak complimenten omdat ze zo zacht zijn,ja met zwarte kleding zie je wel haren hoor,maar het is ook geen naakthond he,ik heb ook een roller of een vochtig doekje,en nu zit ik aan de grote tafel te typen met molly op mijn schoot ;) ik geef nu verse knoflook,2 x p week een heel klein stukje

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Mar 13, 2012 7:05 am 
Moderator
Moderator

Ozzy begint nu weer flink te haren, de wintervacht zal er wel uitkomen nu. Het viel me deze winter voor het eerst op dat hij minder verhaarde dan anders. Wij doen er verder weinig aan, borstelen zelden en als het heel erg is gaan we borstelen of met de furminator eroverheen (hooguit 2x per jaar).
Oja, en hij eet alleen Smuldier en verder alleen af en toe een hondenkoekje.

Maar is het echt scheren wat die trimmer doet of een soort van uitdunnen? Ik heb nu namelijk een heel akelig beeld van een kale mops op m'n netvlies...

Er is hier inderdaad een topic over, dat werd een beetje melig (epileren, harsen etc :lol: )

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Mar 13, 2012 9:50 am 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

wij hebben vanuit de opvang diverse mopsjes gehad die waren geschoren. hierbij voel en zie je dat de haren veel stugger zijn en dat nooit meer de mooie glans (zwarte hond) en zachte vacht die ze hadden terug komt en dat het eerder dof wordt. Voor de show in het buitenland worden sommige mopsjes wel eens geschoren maar dan alleen de lange haren op de achterpoten/broek en staart partij. In nederland wordt dat niet op prijs gesteld. Het verharen is een natuurlijk proces en alleen maar goed voor de hond. Eigenlijk zouden mensen die hier problemen van maken dit moeten bedenken voordat ze een mops aanschaffen. Op het moment dat wij het ter sprake brengen als er toekomstige pup kopers zijn en zij hebben moeite met het verharen, dan adviseren wij ze een andere ras te nemen. Aan de andere kant kan het veelvuldig verharen, buiten de rui perioden, een teken zijn dat een dier niet in de goede conditie is en dan is het natuurlijk wel van belang om verder te kijken wat er aan de hand is.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Mar 13, 2012 10:32 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Bram verhaart ook heel veel.
Heb een tijdje vloeibaar schapenvet met zalmolie gegeven, en het verharen was stukken minder.
Nu echter, zit Bram aan dieetvoeding en mag hij absoluut niets anders dan dat, maar nu ik dus gestopt ben met dat schapenvet merk ik dat hij weer erg veel verhaart.

Ik zou het niet zien als reden om geen mops te nemen, maar als ik het iets kan verminderen vind ik dat wel fijn.
Ik merk trouwens wel dat mijn broer die nooit allergisch is voor honden, dat wel voor bram lijkt te zijn door het vele verharen.

Oh en nu heb ik een speciale rui borstel, die alleen de losliggende haartjes verwijderd. helpt ook al een beetje!

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Mar 13, 2012 10:38 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

ik vind de haren in huis niet zo heel erg maar wel op mijn kleding als ik buitenhuis ben

maar zeer zeker geen reden om geen mops te nemen, want wat zijn het toch leuke lieve en grappige beestjes

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Mar 13, 2012 9:08 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Ik hoop niet dat jullie denken dat ik spijt heb van mijn mops. Dat is absoluut niet het geval. Ik hou van haar met heel mijn hart en ze blijft altijd bij ons. Haar of geen haar.
Zo, dit gezegd hebben wil ik jullie bedanken voor alle respons. Als ik het zo lees maakt het niet zo heel veel uit wat voor eten ze krijgt. De knoflook ga ik uitproberen. Over het scheren ben ik nog niet uit. Ik heb geleerd: bij twijfel niet doen. Ik laat haar dus niet scheren.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn