Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Wo Jan 22, 2020 10:43 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 7:45 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

MopsenMar schreef:
Sorry hoor maar mijn advies zou zijn: kind op marktplaats!

Lekker nagedacht allemaal!

:mrgreen:

Ook mijn gedachte....Maar denk dat "we" in de minderheid zijn hoor :mrgreen:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 9:06 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Soms mis ik hier de "vind ik leuk"-knop.. :mrgreen:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 11:14 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Joined, Ik vindt dit gewoon TE triest voor woorden. Dit "kind"krijgt gewoon geen kans. Had dat dan een half jaar geleden bedacht. Dan had die nu op een lekkere plek gezeten vanaf het begin af aan. Waar het wel gewenst is.

En ach...ik zal nooit kind vriendelijk woorden maar ik vraag me altijd af wat dit soort mensen zouden doen als ze 3 kinderen hebben en ze zijn die zat???Ook herplaatsen?? NEE tuurlijk niet!! Want DAT is anders ! Tuurlijk!

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 11:55 am 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Mariskadv schreef:
Soms mis ik hier de "vind ik leuk"-knop.. :mrgreen:

Inderdaad :lol:

MopsenMar schreef:
Joined, Ik vindt dit gewoon TE triest voor woorden. Dit "kind"krijgt gewoon geen kans. Had dat dan een half jaar geleden bedacht. Dan had die nu op een lekkere plek gezeten vanaf het begin af aan. Waar het wel gewenst is.

En ach...ik zal nooit kind vriendelijk woorden maar ik vraag me altijd af wat dit soort mensen zouden doen als ze 3 kinderen hebben en ze zijn die zat???Ook herplaatsen?? NEE tuurlijk niet!! Want DAT is anders ! Tuurlijk!

=D>

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 12:14 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

MopsenMar schreef:

Zou wat zijn, marktplaats vol baby's.. Bij mij is mijn hond een deel van ons gezin (zonder kinderen), moet er niet aan denken dat hij weg zou gaan. Ik ben dan wel niet zijn biologische moeder ( :P ), maar hij is wel mijn kindje hoor.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 12:46 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Is een keer geweest dat een kind op MP gezet is. Dat is GROOT in het nieuws geweest tot de kinderbescherming aan toe. Kind wordt wettelijk gezien niet als ding gezien terwijl een hond zo wel wordt gezien :(

Al mijn honden (hoeveel ik er ook heb) zijn mijn gezin. Zij maken mij hoe ik mij voel. Gelukkig en rijk en wanneer er wat is met mij honden. Verdrietig en behulpzaam.
Ik zou er niet aan moeten denken dat er 1 te veel is hier.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 1:07 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

joined schreef:
MopsenMar schreef:
Sorry hoor maar mijn advies zou zijn: kind op marktplaats!

Lekker nagedacht allemaal!

:mrgreen:

Ook mijn gedachte....Maar denk dat "we" in de minderheid zijn hoor :mrgreen:

Nee hoor, ik sluit me ook aan :cry:

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 6:57 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Jullie weten helemaal niet waarom zij haar hond af moet staan. En ja kinderen worden ook wel eens afgestaan of afgenomen als de ouders er niet voor kunnen zorgen. En soms zijn ze dan ook beter af. Miss is deze pup ook wel beter af kn een gezin dat er goed voor kan zorgen en alle aandacht kan geven dat hij verdiend

En sorry dat ik het zeg maar n hond is geen mens, een hond wil de baas plezieren en zal hetdan ook niet fijn vinden als zijn of haar baas de opvoeding niet aan kan.

Begrijp me niet verkeerd, mijn hond is super leuk, ben gek op haar, en ik zou nu geen kind of hond erbij nemen omdat ik weet dat ik dat niet ga redden. Maar ik vind wel dat jullie mensen altijd gelijk zo negatief in t licht zetten terwijl het baasje va deze pup alleen om raad vraagt. Jullie willen blijkbaar niet helpen..

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 7:38 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Joyce* schreef:
Jullie weten helemaal niet waarom zij haar hond af moet staan. En ja kinderen worden ook wel eens afgestaan of afgenomen als de ouders er niet voor kunnen zorgen. En soms zijn ze dan ook beter af. Miss is deze pup ook wel beter af kn een gezin dat er goed voor kan zorgen en alle aandacht kan geven dat hij verdiend

Ik wil het niet eens weten waarom een van de 2 weg moet. Als kinderen afgestaan worden en/ of afgenomen worden hadden ze daar dus ook niet aan moeten beginnen. Nogmaals: als deze persoon dit eerder had bedacht dan was dit beestje wel in een warm nest gekomen. Niemand denkt dus duidelijk aan dit hondje want HIJ is er weer de dupe van maar misschien ook wel zijn broertje.

Joyce* schreef:
En sorry dat ik het zeg maar n hond is geen mens, een hond wil de baas plezieren en zal hetdan ook niet fijn vinden als zijn of haar baas de opvoeding niet aan kan.

Staat nergens dat mijn honden een mens is. Het zijn wel mijn kinderen. En kinderen staat tussen aanhalingstekens. Opvoeding hond of kind ligt heel dicht bij elkaar. Mijn idee is dat er mensen zoals altijd weer te makkelijk mee omgaan. Denken dat ze dat wel ff kunnen doen maar wanneer het niet in het straatje valt dat de weg naar MP of uberhaubt herplaatsen erg makkelijk is tegenwoordig. Er wordt mijn inziens weinig energie ingestoken om daadwerkelijk op te voeden. Kijk hoeveel er momenteel herplaatst wordt op mp of elders.

Joyce* schreef:
Begrijp me niet verkeerd, mijn hond is super leuk, ben gek op haar, en ik zou nu geen kind of hond erbij nemen omdat ik weet dat ik dat niet ga redden. Maar ik vind wel dat jullie mensen altijd gelijk zo negatief in t licht zetten terwijl het baasje va deze pup alleen om raad vraagt. Jullie willen blijkbaar niet helpen..

Sorry maar dit vindt ik geen raad. En als dit al raad was dan zou ik het besluit bij mezelf te raden laten gaan ipv aan ander op een forum. En nee, zoals het neergezet heb vindt ik zeker geen schoonheidsprijs.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 1:14 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Het is een lastige situatie en ik begrijp ook dat sommige hier zo reageren, want de liefde voor onze honden zit heel diep. Ik zie mijzelf ook als 'pug mom'

Overtuigen om het hondje te houden in de omgeving waaraan hij gewend is, is natuurlijk een optie, en dat zouden we het liefst zien.
Maar als deze persoon advies vraagt voor herplaatsing om welke reden dan ook is het misschien beter om niet te hard te oordelen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 7:42 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Liz Mops schreef:
Het is een lastige situatie en ik begrijp ook dat sommige hier zo reageren, want de liefde voor onze honden zit heel diep. Ik zie mijzelf ook als 'pug mom'

Overtuigen om het hondje te houden in de omgeving waaraan hij gewend is, is natuurlijk een optie, en dat zouden we het liefst zien.
Maar als deze persoon advies vraagt voor herplaatsing om welke reden dan ook is het misschien beter om niet te hard te oordelen.

Ik vind niet dat er echt hard word geoordeeld, er worden wat grapjes gemaakt met een kern van waarheid in mijn ogen...
Ik waardeer dit ten zeerste, je kan eromheen draaien maar je kan 't beter recht in je gezicht krijgen ;)

Ze komen hier als nieuwe gebruiker, stellen zich niet voor en dan meteen zo'n topic over overherplaatsen met een vage reden.
Ik snap dan best dat er een beetje verhit word gereageerd.
We hebben in het topic van Chuck-Toby gezien dat er best meegedacht wordt en "we" echt de slechste niet zijn, de meeste hier gaan gewoon voor een hond (in dit geval Mops) en een tegenslag moet wel heel erg zijn voor er uberhaupt aan herplaasting word gedacht.
Een tegenslag kan net zo goed binnen no-time weer omgedraaid zijn, dan is je hondje al weg en neem je gewoon weer een andere..?!
Daar word ik ook misselijk van bij de gedachte...

Enige wat ik hier nu nog over wil zeggen is, mocht het toch herplaatsen worden, neem de tijd om een goed huis te vinden, geef ze niet mee aan de hoogste bieder :evil:
Liefst idd via de fokker of Jomakra maar denk niet dat uit MP alleen maar slechte adressen komen.
Onze Moppies komen ook beiden van MP en hebben nu een gouden mandje =D>

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 8:48 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Wat mij opvalt is dat mopsjes en ook andere rassen van hand tot hand gaan,sommige zijn al aan hun derde huis of meer gegaan,dat snap ik niet,ik vind het zo n makkelijk ras,maar eenmaal op de schopstoel kunnen ze beter een huisje vinden waar ze gewenst zijn,ik ken ook de situatie niet van deze mensen,maar of er nou een of twee lopen ,een drukke pup kan je anders nog benchrust geven,

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 10:58 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

neeltje schreef:
een drukke pup kan je anders nog benchrust geven,

Sorry Neeltje, maar hier ben ik het niet mee eens want: HET IS EEN PUP.
Pup moet pup kunnen zijn en als ze hier niet tegen kunnen dan hadden ze niet aan een pup moeten beginnen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2012 12:36 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik ben het met de voorgaande schrijfsters eens, Mopsenmar, Marion etc. Ik zie het zo vaak gebeuren, helaas. De hondjes zijn de dupe ervan.

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2012 9:32 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Miss heb ik t ook gewoon niet vaak genoeg gezieb waardoor ik nog wat begrip heb voor de situatie. Ik vind het ook vreselijk als mensen n hond nemen waar ze niet voor kunnen zorgen!

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn