Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Ma Jan 20, 2020 11:00 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Problemen met Chuck
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2013 11:12 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Hoi allemaal,zoals jullie weten paste ik 2 weken op Chuck en Toby,Janske werd ook nog loops ,dus dat was ff scheiden,Chuck mee Naar de winkel,en snachts hondjes apart,dat zijn we goed door gekomen...loopsheid van Janske was over,Janske in bad gedaan en hup de roedel weer in..daarna was het een drama hier,Chuck valt Janske meerdere malen per dag aan,zit Jans' bij ons of loopt ze langs gaat hij door het lint,niet te corrigeren als ik er op tijd bij ben,en in het begin hielp Molly hem ook nog,gister zat hij onder mijn eetkamer stoel komt Molly aan naar mij pakt hij Molly,..ik heb ook de eerste eigenaar van Toby hier gevonden een paar weken geleden een mail gestuurd voor de allergie├źn van Toby,Toby had terug gemoeten aasde afspraakjes charona mocht charona haar weg doen,nu vond ze het goed dat Toby hier is en dat Chuck bij haar is,de afspraak blijft dat Toby terug mag....nu heb ik haar gevraagd beide hondjes te nemen zodat ze samen zijn,mocht ze dat niet willen moet Chuck herplaatst worden..sorry het is niet anders,wil gewoon rust in de tent...

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 8:12 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Wat vervelend Neeltje dat het zo mis gaat. :(
Begrijpelijk hoor dat je ze uit elkaar wilt halen.

Zou toby wel terug mogen maar chuck niet?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 10:28 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Ahh wat vervelend dat het niet goed gaat samen. :(

Ik begrijp dat Toby dus nog een eerdere eigenaar heeft gehad dan Charona, en Chuck dus niet? (of in ieder geval niet dezelfde persoon)
Het lijkt mij niet zinvol om alleen Toby weg te doen, die is immers niet het probleem toch? En het zou inderdaad wel fijner zijn als ze samen zouden kunnen blijven.

Lastige situatie hoor. :(

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 10:29 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Wat vervelend dat t niet lekker loopt zeg.. hopelijk wordt er n goede oplossing gevonden die t beste is voor de hondjes en voor jou. Heel veel succes

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 10:30 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Wat vervelend dat t niet lekker loopt zeg.. hopelijk wordt er n goede oplossing gevonden die t beste is voor de hondjes en voor jou. Heel veel succes

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 10:38 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ja,Toby had terug gemoeten,omdat charona ze samen wilde plaatsen,heb ik nu de eerste eigenaar van Toby gemaild of zij ze niet beide wil,zodat ze samen blijven,nou domineert Molly Toby ook wel,maar dat is normaal,als ik Molly aankijk loopt ze weg,maar Chuck is niet zo makkelijk te stoppen,gaat door het lint zeg maar,verder is het een lief hondje..nu wilde wij hem al castreren maar is het probleem dan voorbij,ik heb er geen zin in dat Janske wat een heel lief teefje is ondermijnd wordt

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 10:58 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Net even met piet over gehad,piet is heel gek op Chuck,deze week gaan eerst zijn ballen eraf,

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 11:00 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Jullie zijn ook wel echt schatten hoor, dat jullie alles willen proberen wat goed is voor de honden, zonder ze meteen weg te doen! Hopelijk maakt de castratie iets verschil.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 12:57 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Enerzijds is het niet raar dat dit gedrag naar buiten komt. Tis het derde adres dat hij nu leert kennen. Hij snapt het niet. Werk heel erg bij hem met eigen plek. Laat hem dus niet onder stoelen of tafels kruipen want dat kan hij gaan opeisen als zijn domein en de plek groter maken.
In zijn geval zou ik gaan werken met een bench of puppieren. Alleen voor hem. Waarin hij zich terug kan trekken. ij moet leren dat dit gedrag niet geoorloofd is zelfde dus zal dit hem duidelijk gemaakt moeten worden. Ik heb er hier ook een die denk ik soortgelijk gedrag heeft vertoont en als ik hem laat gaan ook nog vertoont. Hij heeft zijn eigen plek in het huis die alleen voor hem is en die zoekt hij zelf op. Gaat daar ook rustig liggen slapen, spelen en kauwen. Ik zou zeggen pak hem wat vaker alleen om de communicatie op een lijn te krijgen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 4:16 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Wij hopen natuurlijk ook dat het na de castratie weer allemaal koek en ei is daar ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 7:44 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Castratie kan een hulpmiddel zijn om een gedragsverandering tot stand te brengen,
de kans op succes is groter wanneer je zoals Mar schrijft duidelijk aangeeft wat je wel en niet accepteert en zo nodig m.b.v. een "eigen" ruimte het gewenste gedrag afdwingen.
Castratie alleen kan de intensiteit van gedrag doen afnemen, maar in combinatie met duidelijke omgangsregels bereik je sneller het gewenste doel.
Super dat jullie alle mogelijkheden overwegen en de honden alle kans krijgen om het verblijf bij jullie te continueren.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 9:50 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Bedankt mar en Gerda,we accepteren het niet,en in de hal heeft hij zijn eigen plekje waar we hem wel eens laten,ik begrijp het ook wel,alles nieuw van geen regels naar regels,de hal is best groot met vloerverwarming ,kleed,speeltjes,hij weet nu dat kleed blijf blijf is,na 5 x terugkomen en weer terug sturen,..oude baasje van Toby heeft geen plek misschien haar stiefdochter ,maar niet voor beide,piet is gek van Chuck,hij is ook heel lief,maar allejezus snel,als Molly wel eens te ver gaat,hoef ik maar te kijken en te wijzen en ze snapt het..een bench heb ik te leen gehad,ik kies voor de hal,daar laat ik Toby en Chuck ook slapen,zijn ze gewend toen Janske loops was,..mar ik neem mijn pet voor je af!!!..hij zit ook vaak bij mijn voeten???enig idee waarom??

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2013 12:48 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

IK begrijp dat het kleed een plek is voor als hij iets gedaan heb wat niet leuk is?? Als dit het geval is zou ik je willen vragen om dit niet te doen. Maak bijv van de wc een plek dat niet leuk is. Daar komen normaal gesproken de honden niet. Chuck zou het kleed kunnen accosieren met niet leuk dus ik wil daar niet meer zijn. En kan hij vrijwillig naar de hal of zit er een deur tussen die dicht zit???
En het liggen bij je voeten is toch contact maken. Hij wil toch in je buurt zijn. Wanneer hij dit doet haal je hem dan wel eens op de bank??? Zo ja hoe reageerd hij dan??

En hoeft niet, petje voor me afnemen. Observeren en kijken naar je hond, individueel. Dat is best grappig om te doen. Zolang dat kan is er niets ernstigs aan de hand. En weet je wat je hond nodig heeft. Strakke richtlijnen zijn dit vaak.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2013 11:03 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Nee mar,de hal is voor rust en slapen,binnen hebben we hem v d week op het kleed gestuurd,het is geen kleed maar het ortho ding wat van rocy was,daar liggen ze ook graag in...na 5 keer eruit komen terug wijzen,hij is ook niet supervervelend,juist een kroelkont,maar staat tegen je benen ..zit ik op de bank met de andere ,en zit hij bij mijn voeten dan aai ik hem maar roep hem niet bij me,wel doen denk je?de hal is een deur tussen,soms gaan daar 2 even slapen,soms Chuck en Toby ,en vanmorgen Janske en Toby..ben ik klaar met wat ik moet doen dan zijn ze weer met z,n allen,nu is piet morgen ook vrij,en Jessy woensdag en donderdag,ik denk wel dat we ze als er niemand bij is apart doen,want Molly en Janske jagen ook op Toby,en pakken haar ook soms...mocht het toch niet werken kan Toby terug bij de stiefdochter,maar dan moet het hier wel erg bont zijn..volgende week woensdag wordt Chuck gecastreerd,over 3 maanden Janske,Molly laat wel goed zien dat zij de alpha hier is,dat deed ze al maar nu nog wat erger...charona komt zondag langs,wou nog even afscheid nemen,en neemt de boekjes mee..we gaan er gewoon vanuit dat het goed komt,het is al vele malen minder..

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2013 1:05 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

neeltje schreef:
zit ik op de bank met de andere ,en zit hij bij mijn voeten dan aai ik hem maar roep hem niet bij me,wel doen denk je?

Nee lekker laten gaan. Niet verstoren waar hij mee bezig is.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn