Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is nu di sep 23, 2014 11:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pup neem geen rust
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 4:01 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Ik heb een pup van 9,5 maand die eigenlijk vanaf het begin nog nooit zelf zijn rust heeft genomen. Hoe moe hij ook is, hij blijft vechten tegen de slaap. Hij gaat nooit lekker liggen. Zelfs met een botje ligt hij geen 5 tellen stil, dan kijkt hij weer op, dan gaat hij weer ergens anders liggen, enz. Ook op schoot ligt hij geen 5 tellen stil. Hij wil gewoon alles zien en meemaken....

Ik sluit hem wel op in de bench omdat hij toch zijn slaap nodig heeft en dan gaat hij wel direct slapen, het is dus niet zo dat hij niet moe is. Maar als ik hem niet opsluit gaat hij dus echt niet slapen.

Nu zegt iedereen dat ik hem gewoon moet laten lopen en dat hij dan vanzelf wel een keer in slaap valt. Maar dat is dus echt niet zo, ik probeer het elke keer weer, maar het lukt nooit. En het is vreselijk frusterend om hem zo te zien vechten terwijl hij echt doodmoe is. En bovendien gaat hij in huis plassen van pure vermoeidheid/frustratie en dat wil ik natuurlijk ook niet.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Of iemand misschien advies?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 5:37 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Pupsels kunnen de eerste tijd inderdaad een bommetje met energie zijn. Ik denk dat het dan ook goed is om hem inderdaad in de bench te doen, zodat hij zijn rust kan pakken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 5:42 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Bij zo'n enegierijke hond zou ik zeker met de bench gaan werken. Zeker na het eten lekker in de bench en negeren, dus ook niet aankijken. Laat hem maar gaan. Hij gaat dan vanzelf wel liggen. Als hij bij jou op schoot ligt gaat hij dan wel rustig liggen?? s avonds bij tv kijken gaat hij dan wel even liggen??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 6:43 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

@MopsenMar als hij eenmaal in de bench is slaapt hij meestal direct, dus negeren enzo is dan helemaal niet nodig.... Op schoot en 's avonds lukt het ons de laatste tijd wel om hem enigszins rustig te krijgen, maar bij het minste geluid of bij de minste beweging wordt hij direct weer heel druk en duurt het weer een tijdje voor hij rustig wordt.

@Yenti heb je enig idee hoe lang dat bommetje met energie dat vol gaat houden? Dan wegtik ook een beetje hoe lang ik het vol moet houden ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 08, 2013 8:04 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

moppie hier is 2 en is nog steeds een grote brok energie :lol: . hij doet niks liever dan rond de tafel rennen .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 7:57 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Indra is ook tot haar tweede jaar super druk geweest :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 8:24 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Druk vind ik helemaal niet erg als het mannetje dan maar af en toe zijn rust neemt en lekker gaat slapen, maar dat doet hij dus niet.
@Ninja en @moppie9999 gaat die van jullie dan wel zelf slapen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 8:41 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

ja gelukkig wel als hij echt moe begint te worden kruipt hij lekkertegen ons aan om een uiltje te vangen :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 10:28 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Cindyr schreef:
@MopsenMar als hij eenmaal in de bench is slaapt hij meestal direct, dus negeren enzo is dan helemaal niet nodig.... Op schoot en 's avonds lukt het ons de laatste tijd wel om hem enigszins rustig te krijgen, maar bij het minste geluid of bij de minste beweging wordt hij direct weer heel druk en duurt het weer een tijdje voor hij rustig wordt.

Dat is dus goed dat hij dus wel zijn bench als rustplek ziet en niet als strafplek. Ik zou hem daar wat meerdere keren perdag in zetten en daarbij de wandelingen misschien wat langer maken zodat hij zijn energie kwijt raakt. En het is geen vergelijking, de ene mops of de andere. Ik ken mopsen die nu nogsteeds energierijk zijn ook al hebben ze de leeftijd van 6 jaar berijkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 11:05 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Indra is nu bijna 11 jaar en slaapt ongeveer de ganse dag en nacht ;)
Toen ze nog puppy was viel ze inderdaad zelf in slaap.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 9:46 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Ik heb ook zo'n tornado in huis die maar door en door gaat. Af en toe is ze helemaal door het dolle heen en dan is er geen land mee te bezeilen. Ik doe haar dan, als ik haar vangen kan, in de bench omdat ik bang bent dat ze zichzelf bezeert. Lekker rustig liggen kan de mijne ook niet. Soms ligt ze zo lekker ontspannen te slapen (snurken) maar staat toch op om me te volgen als ik ergens heen ga. Dat schijnt erg mopsig te zijn... overal bij willen zijn en over nieuwsgierig. :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 11:55 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

AndreKellner schreef:
Soms ligt ze zo lekker ontspannen te slapen (snurken) maar staat toch op om me te volgen als ik ergens heen ga. Dat schijnt erg mopsig te zijn... overal bij willen zijn en over nieuwsgierig. :-)

Dat klopt, dat hoort ook een beetje bij een mops. Maar de mijne gaat dus niet eens liggen slapen of rusten. Alleen als ik hem in de bench opsluit en dan slaapt hij ook altijd direct en ook altijd meteen 3 uur ofzo. Alsof hij alles in moet halen.... Zal hopelijk vanzelf komen als hij ouder wordt.
Mijn da had ook nog nooit zoiets meegemaakt, dat heb ik weer....

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: di jun 18, 2013 12:48 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

[quote=
Mijn da had ook nog nooit zoiets meegemaakt, dat heb ik weer....[/quote]
laat de moed niet hangen ! je mops blijft niet eeuwig zo. Je zal er zeker mee leren om te gaan :D

Profiel  

Berichttitel: Re: Re:
BerichtGeplaatst: di jun 18, 2013 2:41 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

schmidt schreef:
[quote=

laat de moed niet hangen ! je mops blijft niet eeuwig zo. Je zal er zeker mee leren om te gaan :D[/quote]

Je hebt helemaal gelijk!! Hoewel Puksi nog altijd niet snel zelf zijn rust pakt gaat het langzaam wel iets beter. Hij gaat nu uiteindelijk op schoot of op de bank naast me wel slapen. Alleen hij is zo snel afgeleid en bij het minste geluid loopt hij weer rond om te kijken waar het vandaan komt. Zal er ook wel bij horen....

Profiel  

Berichttitel: Re: Re:
BerichtGeplaatst: di jun 18, 2013 4:03 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Cindyr schreef:
schmidt schreef:
[quote=

laat de moed niet hangen ! je mops blijft niet eeuwig zo. Je zal er zeker mee leren om te gaan :D

Je hebt helemaal gelijk!! Hoewel Puksi nog altijd niet snel zelf zijn rust pakt gaat het langzaam wel iets beter. Hij gaat nu uiteindelijk op schoot of op de bank naast me wel slapen. Alleen hij is zo snel afgeleid en bij het minste geluid loopt hij weer rond om te kijken waar het vandaan komt. Zal er ook wel bij horen....[/quote]
Het kan idd gewoon je hond zijn, karakter bedoel ik. lekker alert.
t gaat erom denk ik, dat jij gewoon relaxt reageert. :-"
Zoals Ceaser Milan ook altijd zegt; je krijgt niet de hond die je wil, maar de hond die je nodig hebt ;)
succes ermee

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur