Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Do Nov 23, 2017 2:51 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Voer/bakneid
BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 9:48 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Toen Pablo net bij ons kwam en hij voor 't 1st een bullenpees kreeg, werd meneertje agressief als er iemand in de buurt kwam.
Dit gedrag hebben we er meteen uit gehaald door de pees en z'n ruimte op te eisen, nooit meer problemen mee gehad....Tot gisteravond...

Ze kregen voor 't 1st een varkensoor en da's lekker \:D/

Weer ging meneertje brommen want niemand komt aan "mijn" oor..!
Omdat ik dacht te weten wat er ging gebeuren heb ik heel eigenwijs m'n schoenen en spijkerbroek niet aangetrokken maar kroop ik op handen en knieen naar 'm toe...achteraf erg stom...
Pablo heeft nog 1 tand en die ging helemaal m'n arm in..! Compleet door 't dolle ging ie, heb 'm dus maar op z'n rug gelegd en 'm even verteld dat ik helemaal niet bang ben voor meneertje (of wie dan ook) :mrgreen:

Daarna oor weer terug gegeven en weer afgepakt, ging prima...

Moest wel even naar 't ziekenhuis voor een tetanusprik en wat plakwerk voor de wond (hopen dat m'n tattoo mooi blijft :P )
Is nu lekker dik en word aardig blauw maar dat komt allemaal wel goed ;)

Eenmaal thuis begon ie toch weer te brommen als er iemand in de buurt kwam dus hoppa, weer op z'n rug en alles was weer ok.

Komt dit andere eigenaren bekent voor..? Zo ja, hoe lossen jullie dit op..?

We mogen alles van 'm afpakken (snoepjes, speeltjes, bullenpezen enz) of naast 'm zitten als ie aan 't eten is dus dit kwam weer een beetje als een schok over, vooral bij Yvette die wel bang is om gebeten te worden

Ik ben geen moment boos op 'm geweest, was m'n eigen schuld, ik had er niet zo nonchalant op af moeten gaan maar dat weten mijn konijntjes natuurlijk niet ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Voer/bakneid
BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 10:43 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Dit komt mij bekent voor maar gelukkig niet bij eigen honden, wel af en toe bij een logé.
Niet bij eigen honden omdat ik volgens mij al uitstraal dat ik dat echt niet accepteer,
maar dan heb ik het over honden die als pup hier geboren of gekomen zijn en dat is heel
iets anders dan wanneer je het over een herplaatser hebt.
Je weet nooit hoe er in het verleden op buitdrift is gereageerd en het zal dan ook lastig zijn
dit gedrag nu nog af te leren, beter is de kat niet op het spek te binden en de situatie te
voorkomen.
Ik denk dat Yvette onder de gewone omstandigheden niet bang hoeft te zijn gebeten te worden,
en lopen de konijntjes los dan maar beter geen varkensoortjes of iets anders wat de buitdrift
op kan wekken geven.
Of op de rug leggen zinvol is zijn de meningen over verdeeld, ik zie het eerder als een positieve
correctie dan als een vorm van onderwerping, maar een adequate toegepaste correctie kan zeker
het gewenst effect geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 10:54 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

ik heb er 2 die voedernijd hebben. Een eet ook in de gang en de ander in de kooi. Beide heb ik als pup hier maar het is uiteindelijk toch ontpopt dat ze dit hebben. De een is nu 11 jaar en daar laat ik het bij en de ander die pak ik nog wel aan want die is net een jaar. Maargoed ik heb het hoeveelheid honden waarbij het niet slim is om de hond op de rug te doen midden in de huiskamer. Hier krijgt deze een wangcorrectie en dat werkt perfect. Dit doe ik niet te vaak natuurlijk. Bijten is uit den boze en ik vindt dat je best boos mag zijn want hij hoeft zijn bek niet te gebruiken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 12:08 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

MopsenMar schreef:
ik heb er 2 die voedernijd hebben. Een eet ook in de gang en de ander in de kooi. Beide heb ik als pup hier maar het is uiteindelijk toch ontpopt dat ze dit hebben. De een is nu 11 jaar en daar laat ik het bij en de ander die pak ik nog wel aan want die is net een jaar. Maargoed ik heb het hoeveelheid honden waarbij het niet slim is om de hond op de rug te doen midden in de huiskamer. Hier krijgt deze een wangcorrectie en dat werkt perfect. Dit doe ik niet te vaak natuurlijk. Bijten is uit den boze en ik vindt dat je best boos mag zijn want hij hoeft zijn bek niet te gebruiken.

Wat bedoel je daarmee..?

Ik was natuurlijk ook wel "boos" maar zonder schreeuwen of andere acties (buiten op z'n rug leggen) ;)
Meestal (blaffen naar tv ofzo) ben ik meer van de grote ogen en terug grommen en/of zachtjes in z'n oor bijten wat zeer effectief is gebleken (ja, ik doe zelf een hond na :mrgreen: )

Het kwam gewoon gewoon beetje onverwachts, dacht dat z'n voerneid wel was verdwenen...
Zal 't vanmiddag/avond nog 1x proberen en anders jammer, dan maar geen oren meer.

Yvette is ook niet bang voor 'm hoor, behalve bij zo'n bui....Lijkt wel een dolle tasmaanse duivel :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 6:18 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

joined schreef:
zachtjes in z'n oor bijten wat zeer effectief is gebleken (ja, ik doe zelf een hond na :mrgreen: )

Heb ik een keer bij mijn dame gebruikt maar dat was geen succes want zij is SNEL en als zij de kans heeft dan bijt zij terug.
Zij is ook een herplaatser. Dus dat doe ik maar niet meer voordat zij mij te pakken heeft.

Maar welk gedeelte snap je niet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 8:23 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Leuk dat je dit topic geopend hebt k herken het namelijk ook.
Bram was toen hij als pup hier kwam erg fel om zijn eten. Dit hebben we met oefenen eruit gekregen en nu mag ik hem alles af pakken. Tot het moment dat ik van de lodgering mevrouw ook een echte pees kreeg met vlees er nog aan.
Bram sloeg helemaal om! Keek vals uit zijn ogen, als ik in de buurt kwam grommen en daarna wegrennen. Ik kreeg hem toen helaas niet te pakken in onze grote tuin.

Met zijn verjaardag kreeg hij een bot gevuld met paté en toen deed hij het weer, grommen etc. Toen heb ik het opgeeist, net zo vaak tot hij het afstond zonder vals te kijken en te grommen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2013 6:45 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

MopsenMar schreef:
joined schreef:
zachtjes in z'n oor bijten wat zeer effectief is gebleken (ja, ik doe zelf een hond na :mrgreen: )

Heb ik een keer bij mijn dame gebruikt maar dat was geen succes want zij is SNEL en als zij de kans heeft dan bijt zij terug.
Zij is ook een herplaatser. Dus dat doe ik maar niet meer voordat zij mij te pakken heeft.

Maar welk gedeelte snap je niet?

De wangcorrectie ;)

Ik weet dat het eigenlijk niet zo slim is om zelf een hond na te doen maar in 99% van de gevallen kom niet dicht genoeg in de buurt van z'n bereik 8)

Citeer:
Leuk dat je dit topic geopend hebt k herken het namelijk ook.
Bram was toen hij als pup hier kwam erg fel om zijn eten. Dit hebben we met oefenen eruit gekregen en nu mag ik hem alles af pakken. Tot het moment dat ik van de lodgering mevrouw ook een echte pees kreeg met vlees er nog aan.
Bram sloeg helemaal om! Keek vals uit zijn ogen, als ik in de buurt kwam grommen en daarna wegrennen. Ik kreeg hem toen helaas niet te pakken in onze grote tuin.

Met zijn verjaardag kreeg hij een bot gevuld met paté en toen deed hij het weer, grommen etc. Toen heb ik het opgeeist, net zo vaak tot hij het afstond zonder vals te kijken en te grommen

Gister in de herkansing.....Kansloos :mrgreen:

Oor gegeven en naast 'm gaan zitten, in 't begin prima staartje wiebelen en aanhalen geen probleem maar zodra ie 5min alleen is met dat oor is er geen land meer met 'm te bezeilen.
Even later geeft je 'm z'n vlees (KVV) en daar kan je zo je hand in steken, doet ie helemaal niks..!

We gaan wel weer gewoon naar de bullenpezen ipv oren, die zijn ook erg lekker en mogen we afpakken ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2013 11:41 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

wangcorrectie is een snelle correctie die het nabootst wanneer een moeder haar pup corrigeerd. Dat gebeurt heel snel maar is zeer effectief.
Dat moet je echt pas als laatste middel gebruiken en niet te vaak.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2013 11:59 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

MopsenMar schreef:
wangcorrectie is een snelle correctie die het nabootst wanneer een moeder haar pup corrigeerd. Dat gebeurt heel snel maar is zeer effectief.

Een soort "hapje" in de wang dus, ik zie Sjakie (ook paar X moeder geweest) dit ook af en toe welles doen bij Pablo als ie de blindengeleidehond van tv weer 's probeert aan te vallen :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2013 12:06 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik heb het 2 keer met Yenti meegemaakt, toen ze een runder oor kreeg. Ik heb het toen gelijk afgepakt en ook een grote mond gegeven. De laatste keer ging ze uitvaren tegen Bruutje, die kennelijk te dicht bij kwam. Bruutje had natuurlijk ook een oor, en toen wilde ze ze alletwee hebben. Weer een grote mond gegeven, daarna is het gelukkig niet meer gebeurd. Ik kan echter wel gewoon haar normale eten pakken! :-k

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2013 12:31 pm 
Moderator
Moderator

joined schreef:
MopsenMar schreef:

Een soort "hapje" in de wang dus, ik zie Sjakie (ook paar X moeder geweest) dit ook af en toe welles doen bij Pablo als ie de blindengeleidehond van tv weer 's probeert aan te vallen :mrgreen:

Grappig, Saartje is nooit moeder geweest maar doet dit wel ook bij Ozzy. Als ze vindt dat hij zich niet goed gedraagt of als wij op hem knotteren, corrigeert ze hem :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2013 1:19 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

joined schreef:
MopsenMar schreef:

Correct!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2013 3:36 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Vreemd he, dan merken onze hondjes dus of ze iets gewoon erg lekker vinden (het normale eten) of dat ze iets extreem lekker vinden.
Bram doet dit namelijk ook alleen bij verse botten/ pezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jul 05, 2013 7:42 am 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Voedsel is een basis behoefte. In de natuur moet ieder zijn eigen deel voor zichzelf op eisen. Dat gebeurd normaal gesproken zonder grote gevechten of extreme agressie. Wel mag een hond zijn eigen portie beschermen; hij mag waarschuwen als het hem afgepakt wordt. Ik zal het nooit in mijn hoofd halen om een dier zijn portie af te pakken. Waarom deze confrontatie aangaan? Als jij als roedelleider het voer hebt uitgedeeld moet je er verder van af blijven. Het is van hem en hij heeft er recht op en het is heel normaal dat een hond het instinctief verdedigt. Een roedelleider gunt zijn leden van de roedel het stuk bemachtigde voedsel; wel kiest hij zelf het lekkerste eerst uit. Dus eet zelf lekker je aardappels en stukje vlees en gun je honden hun eigen portie die hij rustig kan op eten zonder zich steeds bedreigd te moeten voelen. Je bent nu aan het vechten tegen instincten. Niet meer afpakken dus, dat is erg wreed...En dat op de rug leggen; er zijn wel andere vormen van dominantie handelingen die vriendelijker zijn. Eerst zelf gaan eten bijvoorbeeld. Dat kun je eventueel toepassen als de hond op andere tijden dominant is maar van voedsel dien je af te blijven en zeker niet achter de hond aan vangen en rennen... Laat het dier in zijn waarde, gedraag je als een echte roedelleider en gun hem zijn voedsel.

Het maakt niet uit wat je overkomt maar hoe je er mee omgaat....

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jul 05, 2013 8:31 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Van Nico's Drift schreef:
Voedsel is een basis behoefte. In de natuur moet ieder zijn eigen deel voor zichzelf op eisen. Dat gebeurd normaal gesproken zonder grote gevechten of extreme agressie. Wel mag een hond zijn eigen portie beschermen; hij mag waarschuwen als het hem afgepakt wordt. Ik zal het nooit in mijn hoofd halen om een dier zijn portie af te pakken. Waarom deze confrontatie aangaan? Als jij als roedelleider het voer hebt uitgedeeld moet je er verder van af blijven. Het is van hem en hij heeft er recht op en het is heel normaal dat een hond het instinctief verdedigt. Een roedelleider gunt zijn leden van de roedel het stuk bemachtigde voedsel; wel kiest hij zelf het lekkerste eerst uit. Dus eet zelf lekker je aardappels en stukje vlees en gun je honden hun eigen portie die hij rustig kan op eten zonder zich steeds bedreigd te moeten voelen. Je bent nu aan het vechten tegen instincten. Niet meer afpakken dus, dat is erg wreed...En dat op de rug leggen; er zijn wel andere vormen van dominantie handelingen die vriendelijker zijn. Eerst zelf gaan eten bijvoorbeeld. Dat kun je eventueel toepassen als de hond op andere tijden dominant is maar van voedsel dien je af te blijven en zeker niet achter de hond aan vangen en rennen... Laat het dier in zijn waarde, gedraag je als een echte roedelleider en gun hem zijn voedsel.

Helemaal mee eens. =D> =D> =D>

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn