Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Ma Nov 20, 2017 10:03 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Voer/bakneid
BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2013 7:49 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Citeer:
Misschien een rare vraag: waarom mag een hond geen voernijd hebben??? Ik heb dit ook met een paar maar zolang het binnen de perken blijft vindt ik dat geen probleem. Hun bak, hum eten.

In ons geval: Omdat 't helemaal niet nodig is, er is meer als genoeg eten voor iedereen ;)
Ik tolereer geen agressie, of 't nou met eten of iets anders.

Zodra Pablo een stap achteruit deed, z'n bak opgaf en weer rustig werd liet ik hem gewoon doorgaan met eten, ik raak z'n bak pas aan als ie klaar is met eten. (en lepel met m'n vinger eventueel 't laatste stukje vlees in z'n bekkie :mrgreen: )
Pablo eet rustig en iedereen (ook de konijnen) kunnen gewoon achter hem langslopen zonder bang te hoeven zijn dat ze gepakt worden, hij weet dat ie gewoon z'n eten krijgt en op z'n eigen tijd kan nuttigen zonder bang te hoeven zijn dat het door iemand wordt afgepakt.

Meppen is idd nooit goed maar snap best dat je dat uit schrik kan doen, zolang je er maar van leert en 't niet in je hoofd haalt nog een keer te doen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2013 6:24 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

joined schreef:
Citeer:
Misschien een rare vraag: waarom mag een hond geen voernijd hebben??? Ik heb dit ook met een paar maar zolang het binnen de perken blijft vindt ik dat geen probleem. Hun bak, hum eten.

In ons geval: Omdat 't helemaal niet nodig is, er is meer als genoeg eten voor iedereen ;)
Ik tolereer geen agressie, of 't nou met eten of iets anders.

Zodra Pablo een stap achteruit deed, z'n bak opgaf en weer rustig werd liet ik hem gewoon doorgaan met eten, ik raak z'n bak pas aan als ie klaar is met eten. (en lepel met m'n vinger eventueel 't laatste stukje vlees in z'n bekkie :mrgreen: )
Pablo eet rustig en iedereen (ook de konijnen) kunnen gewoon achter hem langslopen zonder bang te hoeven zijn dat ze gepakt worden, hij weet dat ie gewoon z'n eten krijgt en op z'n eigen tijd kan nuttigen zonder bang te hoeven zijn dat het door iemand wordt afgepakt.

Meppen is idd nooit goed maar snap best dat je dat uit schrik kan doen, zolang je er maar van leert en 't niet in je hoofd haalt nog een keer te doen ;)

Perfect dat je jouw situatie neerzet maar niet alles is agressie bij voernijd. Laten weten dat zijn bak zijn bak is vindt ik niet erg. Zelf werk ik niet met bakken maar met bordjes dus ze houden volledig zicht om zich heen. Ik mag ten alle tijden in de bak maar ik vindt het niet nodig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2013 10:14 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik ook niet maar t moet wel kunnen ;)

Ben benieuwd of ons nieuwe lid nog iets laat horen :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2013 11:29 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Maar Pablo is een herplaatser ! Dit mopsje is in mijn ogen zo gemaakt ...pff ik ben gewoon geschokt hoor ....stel dat dit hondje ooit herplaatst moet worden ,dan is dit voor vele een probleem ....ik zou zeggen geef je hondje in een andere ruimte zijn eten ,geef je brok ,gooi er warm water op en plet het ,geef niet teveel ,en vaker p dag .....zou mijn hond zo schrokken dat hij kotst ,zou ik zelfs uit de hand gaan voeren

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn