Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Di Nov 21, 2017 2:59 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Tweede mopshond
BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2014 3:39 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Hallo allemaal.
Wij hebben een mopshond van 2,5 jaar oud een teefje Lizzy. Nu willen wij een tweede mopshond erbij halen ,ook weer een puppy .
Maar we zijn aan het twijfelen of het weer een teefje of een reutje gaat worden ,wat gaat het beste samen?
Ik hoor wel eens dat twee teefjes elkaar wel eens in de haren vliegen ,de een zegt wel en de ander meent van niet.
Mvg twee mopshond liefhebbers...

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Tweede mopshond
BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2014 9:26 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik heb hier 3 teven en een reu allemaal herplaatsers ,maar een pup erbij geeft toch geen problemen ....de fokker zal wel een geschikte pup aan jullie doen ..kijk aub uit voor broodfokkers ,alles op verkoopsite zijn broodfokkers in de mopsjes ....heb je al een goeie fokker op het oog ,?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2014 8:58 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Nee, hebben wij nog niet.... Ik denk niet, dat wij nog bij hetzelfde fokker gaan halen, waar wij onze eerste hondje hebben gehaald - vond slechte nazorg... EN : wij hebben geen een van ouders gezien - geen moeder en geen vader, vreemd he...Dit was onze eerste hondje en wij waren meteen verliefd op haar, daarom hebben wij ze toch meegenomen. Heb jij misschien adresje voor ons? Hoef geen stamboom - wij willen alleen gezonde hondje!!!

Alleen hebben wij toch bedenken - onze Lizzy reageert soms jaloers, als andere honden van ons aandacht krijgen - ze gaat tussenin en probeert andere honden met haar lichaam weg te duwen. Word er straks geen probleem zijn, want wij horen soms dat er 2 meisjes samen kunnen best wel "bitchi" zijn naar elkaar toe....

Daarom -

meisje+meisje of meisje +jongentje?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2014 12:55 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Is jouw teef gesteriliseerd?? Nee?? Geen reu.
Ik heb hier 11 teefjes in huis en ja er is wel eens een conflictje maar dat is alleen wanneer ik een drachtige teef heb. Die woirden dus standaard dan bij mij naar de keuken verhuisd (huiskmer en keuken zitten aan elkaar vast maar zit een hekwerk tussen) Voor de rest is het allemaal leuk en gezellig naar elkaar toe. Ik tollereer ook geen gesodemieter in huis dus IK ben de baas. Het ligt er dus heel goed aan hoe het hondje opgevoed wordt.
Ik zelf zou zeggen: doe een teef. Maar ga naar een fokker die daar verstand van heeft dus ook kijkt naar jouw oudste mops haar karakter.
Het feit dat ze een bitch is wil niet zeggen dat ze dominant is. Ze kan ook gewoon op haar maniertt laten weten wat ze wel en niet wil zonder dominant te zijn.
Jaloers is een eigenschap van de mops. Elke mops is jaloers en zal altijd het geen van de ander willen hebben en altijd graag op nummer 1 willen staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2014 1:09 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

je eerste mopsje heb je dus duidelijk bij een broodfokker vandaan, aangezien je de ouders niet te zien gekregen hebt

kijk eens op commedia-mopshond.nl en ga daar eens de fokkers af zodat je dit keer hopelijk wel bij een goed adresje terecht komt

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2014 10:13 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik raad geen pups zonder stamboom aan ...sorry ..koop er een uit geteste ouders ..zelf heb ik 4 herplaatsers ,en dat gaat prima samen ..

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2014 10:27 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

Ik heb alleen ervaring met 2 teefjes bij elkaar. Mijn mopsen teefjes knokken regelmatig, maar daar ben je als baasje om ze te corrigeren. Het gaat al beter. Wij hebben een vrij brutale pup die denkt dat ze de baas is over onze 2-jarige en haar ook erg uitdaagt (bijv met haar pootjes in het gezicht van onze 2-jarige slaan of expres met een kluifje langslopen en daarna snel onder de bank waar onze 2-jarige niet meer onder kan). Ze laat zich niet domineren door de 2-jarige, wel redelijk door ons als baasjes, maar ik ben bang dat de machtsstrijd nog even voortduurt. De pup geeft zich niet makkelijk over.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ze nu tegen elkaar aan liggen te snurken op m'n schoot, dat ze elkaar vaak likjes op de neus geven, ze slapen in 1 mand en kunnen ook heel leuk met elkaar spelen. Zijn niet heel jaloers, alleen met kluifjes.

Hopelijk helpt mijn ervaring je bij het maken van een keuze. Ik zou mijn schatjes voor geen goud willen missen en het kan dus wel gewoon 2 teefjes.

Ik zou wel als tip willen geven om je oudere mops mee te nemen als je een pup gaat halen, dan kunnen ze op onbekend gebied kennis maken.

Succes! En een 2e erbij is leuk!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2014 12:37 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

WOW!!!
Geweldig!!!
Bedankt allemaal voor jullie reacties !!!!
Nu lukt het ons zeker om de goede keuze te maken !!!!
Groetjes,
Rob, Anja en natuurlijk onze schatje - Lizzy!!!

:D :D :D :D :D :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2014 7:11 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Hallo ,wij hebben ook lang getwijfeld om een tweede mopsje erbij te nemen ,onze Lilly was 2 jaar toen ons tweede meisje erbij kwam ,waar we lang op gewacht hebben Smilla we zijn er zoo gelukkig mee,en Lilly ook, ze zijn super samen,kunnen elkaar niet missen .ze komen ook goed met de mopsjes van onze dochter overeen ,dat zij er 3 ,2reuen en een teefje de zus van ons Lilly.Ze zijn zegelmatig met 5 en dan is het alleen drummen om allemaal tegelijk op schoot te geraken :)

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn