Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Vr Nov 24, 2017 7:22 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 14, 2014 1:09 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Na een zoektocht van een jaar:) hebben we eindelijk ons mopsje amy mogen verwelkomen:)
Afgelopen zaterdag hebben we haar opgehaald en tot nu toe gaat het hier in huis en met ons super goed!
Amy word in december 2 jaar,is zindelijk en is in huis heel lief.

Ze verwelkomt ons enthousiast als we binnenkomen nadat we even weg zijn geweest en ze loopt ons overal achterna in huis.
Op de bank ligt ze lekker te snurken naast (op) onder ons:) slapen snachts gaat heel goed! Ze slaapt in haar mandje in de keuken,die we hebben afgezet met een hekje.

Tot zover dus geen klagen:)

Nu heb ik wel wat vraagjes,ondat ik benieuwd ben hoe jullie dit hebben aangepakt en/of herkennen.

In mijn omgeving (buren,familie en vrienden) zijn natuurlijk hartstikke nieuwschierig en willen amy komen bewonderen.
Nu snap ik dat ze eerst hier nog moet wennen en doen we dit rustig aan.

Maar ik kom mensen buiten tegen en er is visite geweest,zodra iemand door zijn of haar knieen zakt of aandacht aan haar wil geven lijkt ze heel onzeker te worden?
Blaffen,springen. Springt tegen de mensen aan en lijkt het heel spannend te vinden.
Ik heb toen gevraagd of ze haar volledig willen negeren en hasr naar haar te laten komen.
Ik gaf mijn buurman een snoepje die hij daarna aan haar gaf en ze nam het aan en daarna leek het angstige over te zijn. Na vijf minuten heeft hij de riem overgemomen en ze leek het allemaal prima re vinden.

Nu vraag ik me af,hoe kan ik haar het beste leren dat visitie en mensen die we buiten tegenkomen niet eng zijn? Of gaat sit in de loop van de weken beter worden?
Deze week zijn we namelijk vrij masr volgende week
Moeten wij weer aan het werk,dan word amy tussne de middag uitgelaten door mijn moeder en schoonvader,dus daar zou ze zich dan wel al veilig bij moeten voelen als ze haar uitkomen laten.

Hebben jullie ervaring met herplaatsertjes en deze ervaring?

Ik ben zo trots op amy,dat ze zich hier al aardig op haar plek begint te voelen en ik wil het zeker niet overhaasten.

Heel verhaal zo:) ik hoop dat jullie ervaringen willen delen of goede tips voor mij hebben.

Groetjes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2014 1:47 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid ;)

Ik vind dat je goed bezig bent hoor :)
Hier maakt t echt niet uit wie er met ze gaat wandelen, als er maar word gewandeld :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2014 10:20 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik heb meerdere herplaatsers of bewuste plaatsers hier. Meerdere als volwassenen gekregen om verschillende redenen.

Zoals ik jouw stukje lees wordt er m.i. verkeerd geinterpreteerd in haar gedrag. Ze komt op mij niet over als onzeker maar gewoon mopsengedrag. Springen tegen mensen op die nieuw binnen komt doen er heel veel.
Dit gedrag volledig negeren en wanneer ze rustig wordt dan pas snoepje geven.
Achter je aan lopen in huis...normaal mopsengedrag, ze willen graag bij je zijn.

Bij aankomst in huis heb ik geen mensen toegelaten in mijn huis. Eerst alle hoekjes moesten gesnuffeld worden en ook eerste moesten ze aan mij wennen. Na ongeveer 3 dagen kwamen de eerste pas binnen mondjesmaat. En dit is tot nu toe altijd goed gegaan.
Buiten mochten ze ze aanraken maargoed ik ben niet zo'n fan dat al die handen over die beesten gaan te pas en te onpas. Ik hou er ook niet van om aangeraakt te worden heel de dag.

Het zou heel goed kunnen dat jij een kat uit de boom kijker heb dat houdt in dat er eerst geobserveerd moet worden wat er voor der staat. Die houden er niet van dat er gretig gegrepen wordt naar de hond. Laat de hond naar hun toe gaan en niet andersom.

Kijk goed naar je hond en leer haar houding lezen. Hoe vaker je dat doet hoe meer je ziet van haar.

Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Nov 12, 2014 11:19 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Channie44 schreef:
Na een zoektocht van een jaar:) hebben we eindelijk ons mopsje amy mogen verwelkomen:)
Afgelopen zaterdag hebben we haar opgehaald en tot nu toe gaat het hier in huis en met ons super goed!
Amy word in december 2 jaar,is zindelijk en is in huis heel lief.

Ze verwelkomt ons enthousiast als we binnenkomen nadat we even weg zijn geweest en ze loopt ons overal achterna in huis.
Op de bank ligt ze lekker te snurken naast (op) onder ons:) slapen snachts gaat heel goed! Ze slaapt in haar mandje in de keuken,die we hebben afgezet met een hekje.

Tot zover dus geen klagen:)

Nu heb ik wel wat vraagjes,ondat ik benieuwd ben hoe jullie dit hebben aangepakt en/of herkennen.

In mijn omgeving (buren,familie en vrienden) zijn natuurlijk hartstikke nieuwschierig en willen amy komen bewonderen.
Nu snap ik dat ze eerst hier nog moet wennen en doen we dit rustig aan.

Maar ik kom mensen buiten tegen en er is visite geweest,zodra iemand door zijn of haar knieen zakt of aandacht aan haar wil geven lijkt ze heel onzeker te worden?
Blaffen,springen. Springt tegen de mensen aan en lijkt het heel spannend te vinden.
Ik heb toen gevraagd of ze haar volledig willen negeren en hasr naar haar te laten komen.
Ik gaf mijn buurman een snoepje die hij daarna aan haar gaf en ze nam het aan en daarna leek het angstige over te zijn. Na vijf minuten heeft hij de riem overgemomen en ze leek het allemaal prima re vinden.

Nu vraag ik me af,hoe kan ik haar het beste leren dat visitie en mensen die we buiten tegenkomen niet eng zijn? Of gaat sit in de loop van de weken beter worden?
Deze week zijn we namelijk vrij masr volgende week
Moeten wij weer aan het werk,dan word amy tussne de middag uitgelaten door mijn moeder en schoonvader,dus daar zou ze zich dan wel al veilig bij moeten voelen als ze haar uitkomen laten.

Hebben jullie ervaring met herplaatsertjes en deze ervaring?

Ik ben zo trots op amy,dat ze zich hier al aardig op haar plek begint te voelen en ik wil het zeker niet overhaasten.

Heel verhaal zo:) ik hoop dat jullie ervaringen willen delen of goede tips voor mij hebben.

Groetjes!

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn