Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Di Nov 21, 2017 9:31 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Hond wel of niet mee met vakantie
1e ja 53%  53%  [ 9 ]
2e nee 6%  6%  [ 1 ]
3e wij gaan niet met vakantie 41%  41%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mops mee op vakantie?
BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 12:44 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Ik maak voor het eerst een Poll aan en ik hoop dan ook dat ik het goed doe.

Wij nemen altijd onze mopsen mee met vakantie. Vaak huren wij een huisje. Ze begrijpen het woord vakantie al dat is best leuk om te zien. ze zijn net als kleine kinderen opgewonden als wij met vakantie gaan.

B&B

Profiel  

Berichtenonderwerp: Re: Mops mee op vakantie?
BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 6:26 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Bij ons gaan ze, indien het kan...Altijd mee ;)

Maar even alleen weg is ook welles lekker maar dan gaan ze lekker logeren, voor hun ook vakantie :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 11:25 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Mee! En anders logeren bij 'opa en oma' als hij echt niet meekan. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 12:56 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

hier logeren ze altijd bij 'opa en oma' haha maar we gaan ook meestal op een vliegvakantie

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2013 10:15 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Sinds Indra (11 jaar) er is ben ik slechts 3 keer op vakantie geweest en dan is zij bij de oma gebleven
Nu is ze te oud voor nog bij iemand te laten dus ga ik niet meer op vakantie

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2013 10:40 am 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Wij blijven wel altijd in Europa zodat het te doen is met de auto. Alles gaat dan ook mee, een ware volksverhuizing. maar wij en de twee banjers hebben dan de tijd van hun leven.

Groetjes van B&B

Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2013 4:58 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Wij hebben een veehouderijbedrijf en ook pas ik wel op andere honden,
dus voor ons betekent met vakantie gaan heel veel regelen,
voorlopig houden wij onze vakantie nog rundum Hause. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Dec 06, 2013 6:25 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Tuurlijk gaan ze mee ,we zijn al zo vaak weggeweest ,maar in januari gaan we voor de eerste keer in 30 jaar zonder de honden .
Gelukkig een heel goede oppas en komen dochter en schoonzoon bij ons in huis (dochter zegt ik geloof het pas als je in het vliegtuig zit!! :D :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Dec 06, 2013 6:58 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

YIn-YIn schreef:
Tuurlijk gaan ze mee ,we zijn al zo vaak weggeweest ,maar in januari gaan we voor de eerste keer in 30 jaar zonder de honden .
Gelukkig een heel goede oppas en komen dochter en schoonzoon bij ons in huis (dochter zegt ik geloof het pas als je in het vliegtuig zit!! :D :D

Ik ook! Eerst zien dan geloven.

Ik heb veel honden om ze mee te nemen op vakantie. Daar trapt geen hotel of apartementencomplex in hahaha

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 5:16 am 
Dit is niet mijn eerste keer hier

Als we rijden, ja gaat Sadie mee en Bruce onze andere hond, blijft of thuis of naar een kennel, ligt aan de tijd van het jaar. Wij hebben naast 2 honden, ook 2 katten, 5 geiten, 50 kippen en konijnen, dus er komt altijd iemand om voor de beesten te zorgen, of onze jongste die nog thuis woont, blijft thuis.

In Maart ga ik voor 2 weken naar Nederland, mijn eerste ingeving was dat ze mee zou gaan, omdat mijn man een work-a-holic is en ik bang ben dat ze teveel alleen zou zijn.
Maar KLM vliegt geen platneuzen...en Air Canada zou ik haar zelfs in de cabin mogen houden..en dus was ik er serieus over dus om haar mee te nemen.
Maar nu besloten toch niet te doen, maar heb een dogsitter voor haar geregeld, waar mijn man haar s'morgens brengt en s'avonds ophaalt...maar waar ze eventueel ook een nachtje kan slapen.

Het liefst zou ik haar meenemen, maar ik weet neit hoe ze op vliegen reageert (en ik heb 2 tussenlandingen) en ze moet natuurlijk ook nog mee terug...dus dit keer niet, maa ik ga een keertje proefvliegen met haar om te kijken hoe het gaat..maar blijf dan in Canada en kan dan als het echt niet gaat...een auto/bus terugnemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 1:39 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Heb diverse puppies hier gehad die vanuit Canada vlogen naar Schiphol. Was prima te doen. Mopsjes hadden nergens problemen mee. Mijn ervaring met vliegen met mopsen/puppies is erg goed. Je heb een erge bevoorrechte positie hahaha.
Douane kan alleen een drama zijn want je moet echt aantomen dat dit jouw hond is en dat die op jouw naam blijft staan en dat je vakantie houdt hier want anders ben je een hoop geld achter de wagen. Je mag dan 21 % BTW gaan betalen over de hond en gedeelte reis.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 7:18 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

ben laatst gevlogen vanuit chicago naar nederland met een pup. ging prima! heb wel gekozen voor een wat duurdere non stop vlucht. Mopsje vond alles best heeft lekker geslapen tijdens de reis.

ze moest wel uiteraard de rabies inenting minimaal 21 dagen van te voren krijgen, gechipt zijn & er was daar een heel gezondheidscertificaat geregeld binnen 10 dagen voor vertrek. Deze was nodig volgens United Airlines. dit was geloof ik wel een duur grapje volgens de fokker, en hij is vervolgens niet gecheckt op het vliegveld. maar goed beter maar alle papieren op orde hebben!

komen we vervolgens op het vliegveld aan, enige wat ze checkten was of er betaald was voor haar reis :P vervolgens liep heel het koffercheck/beveiligers-team naar ons toe om der te bewonderen. dat was wel erg grappig

let wel op het gewichts limiet met het vliegen van een hond in de cabine, is per airline verschillend. en de afmetingen voor de reistas

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 7:20 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

hier op schiphol heb ik trouwens mijn jas over de reistas gegooid, wilde graag snel naar huis :P kon zo doorlopen

maargoed dat is slechts 1 ervaring van mijn kant :) dit was de eerste keer vliegen met een pup

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2013 7:35 am 

Ja helaas woon ik in een provincie (Saskatchewan) waar ik niet rechtstreeks op Nederland kan vliegen.
Ik heb altijd een tussenstop, maar omdat ik in September een reis moest afzeggen, had ik nog een credit staan bij AirCanada en die maak ik nu op..met gevolg niet 1 maar 2 tussenlandingen.

Daarom ga ik nu zonder Sadie, maar ga zeker vliegen met haar proberen en dan gaat ze de volgende keer mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2013 2:09 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Elvira schreef:
hier op schiphol heb ik trouwens mijn jas over de reistas gegooid, wilde graag snel naar huis :P kon zo doorlopen

Heb ik met Paco en Filya ook gedaan. Paco was wel mijn pup maar Filya was op doorreis, die heb ik alleen meegenomen en nog ff een week van kunnen genieten voordat het bezoek hem kwam halen. (ik was niet van plan BTW te betalen over een hond die niet van mij is)
Edy was Cargo dus die kon ik niet in de cabin krijgen (was 16 kg met transportbox). Xyra is meegebracht maar daar gingen toeters en bellen af en werd ik omgeroepen omdat de douane vond dat de pup meer dood als levend was.....zij lag gewoon lekker te slapen. :s
Toby vanuit Canada deed het voortreffelijk en die is binnengesmokkeld. :p Chang en Sooty zijn beide via Cargo gekomen aangezien vanuit Australie je niet mag reizen met je eigen hond. Ze hebben beide voor vertrek 10 dagen in carantene gezeten en Mojo is uit de camper gekomen met de toen nog eigenaar.

Met Paco en Filya had ik een overstap en beide keren had ik de beste plek. Helemaal achterin en 3 stoelen dus 1 voor mij en elk pup had zijn stoel. Meeste tijd hebben de pups of bij passagiers op de schoot gezeten of op de arm van de stewardess. Heb dusbbel gelegen en als ik weer moet vliegen neem ik weer een hond mee, zulke luxe kan ik wel waarderen. Voorjaar staat de planning om weer te gaan vliegen :)

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn