Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Za Sep 21, 2019 3:49 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Straffen jullie je pup of hond wel eens?
Nee vind ik zielig 21%  21%  [ 5 ]
Nee ik negeer zijn gedrag en beloon hem als hij iets goeds doet! 79%  79%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 24
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: nekvel pakken?
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 2:01 pm 
Ik kom hier vaker
Ik kom hier vaker

hallo vrienden!

Ik lees overal op internet maar dat je een pup of hond niet mag straffen en als hij iets doet wat niet mag je het moet negeren? en als hij iets doet wat juist wel mag belonen!

K ben het hier niet helemaal mee eens hoor! als een kind iets doet wat echt niet kan krijgt hij of zij ook een standje of tik op de vingers!

Als mijn pup van 3 maanden bijna 4 echt niet luisterd pak ik hem bij de nekvel en zeg ik nu stoppen! of af!!

Ik heb gelezen dat in de roedel de leider ook de honden in de nek pakt (niet hard) om te corrigeren en te laten zien dat hij de baas is!!

Ik denk als je nooit straft en alleen beloont dat dit niet helemaal werkt! Maar goed dat is mijn kijk erop!! Ik ben ook geen alles weter! Maar iedereen voed hun hondje anders op!

Straffen jullie? en hoe ?>

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 2:12 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

hooii,

Ik heb altijd geleerd als je een hond wil straffen ofzo dat je hem wel in zijn nekvel mag beetpakken omdat de moeder hond dat ook altijd doet bij haar kindje.
Op puppycurus zei die vrouw het ook al wilt die blijven bijten ofzo houd hem dan beet in zijn nekvel niet knijpen natuurlijk maar wel dat die iets voelt.

Ik zeg meestel ; neee !
of ; eeeuhh !
En als dat niet werkt dan pak ik ze nekvel even beet.

Maar dat gebeurd bijna nooit want hij luisterd altijd al naar nee ! of eeuhh ! of gewoon ze naam :P

Denk ng maar 1 x voorgekomen dat ik hem beet pakte zachtjes. maar verder niet. omdat het tg niet echt help.

& 1 x wat roepen en hij luister van ; ikk ???
Ik heb niks gedaan bbaasje :roll:

Knappe brutus :D

Liefs.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 2:24 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Zou ik zeker doen in zijn nekvel pakken....
Hoe dood een hond zijn prooi??? Ja psies nekvel pakken en schudden. Kans dat je de hond onzeker maakt is groot en vals kan daarbij ook horen. Sta dus niet te kijken als hij dus binnenkort in je handen hangt of erger.
Hoe corrigeerd een moeder haar pup?? Heel snel en kort te pakken in de WANG! Dus stop alsjeblieft met de nekvel pakken. Je hond wordt hier echt niet zekerder van en weet ook niet wat hij hiermee doet.
In dit geval zou ik willen zeggen: start een cursus met je mops. Daar leer je zoveel

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 4:59 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Mocht ik Morris zonder woorden niet kunnen corrigeren, dan pak ik hem ook in zijn wangetje. Maar zonder te knijpen, ik pak het alleen vast.
Nekvel is hier uit den boze.

aanvulling;
Morris hier toont bijna nooit meer negatief gedrag. Hij is zoooo lief. En als hij vervelend is, dan komt dat meestal altijd omdat ik niet lekker in mn vel zit en pak ik dát aan ipv zijn negatieve gedrag te bestraffen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 5:36 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

hebben wij nooit gedaan Max in zn nekvel pakken.
Wel flink FOEI roepen en dat was voor hem al voldoende hoor en daarna een poosje negeren.

Ik heb trouwens ook gehoord dat je met mopsjes ook moet oppassen om ze in het nekvel op te beuren, dat kan toch gevaarlijk zijn met hun bolle oogjes????

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 5:37 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Max schreef:
hebben wij nooit gedaan Max in zn nekvel pakken.
Wel flink FOEI roepen en dat was voor hem al voldoende hoor en daarna een poosje negeren.

Ik heb trouwens ook gehoord dat je met mopsjes ook moet oppassen om ze in het nekvel op te beuren, dat kan toch gevaarlijk zijn met hun bolle oogjes????

max , jaa dat heb ik ook gehoord van de oog bolletjes.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 7:09 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Als je een hond wilt die je in zijn nekvel kunt corrigeren moet je zeker geen mops nemen!!!!!!!

Als je eerdaags met de gebakken peren wil zitten moet je dat bij een mops of een ander ras met van die bolle oogje (bijv. Pekinees, Shitzu etc) vooral doen ze in het nekvel pakken. :x
Rassen met bolle ogen hebben er namelijk geregeld last van dat hun ogen uit de kassen vallen als je ze aan hun nekvel pakt. :shock:

Dan heb ik het nog helemaal niet over het schudden aan het nekvel gehad.
Hoe dood een roofdier namelijk zijn prooi........ precies door het dood te schudden. Ik heb in de meer dan 30 jaar dat ik fok nog geen enkele moederhond bij mij zien doen. :shock:
Weleens aan gedacht om een pup te corrigeren door bijvoorbeeld een plantenspuit te gebruiken? Werkt hier perfect. Als de pup zijn tandjes ergens inzet wat niet voor hem is bedoeld, bijv. een schoen of het bankstel helpt het even spuiten met de plantenspuit over het algemeen zonder commentaar hier altijd. En de pup wordt niet handschuw. En ik loop geen gevaar dat ik een mopsje heb met een eruithangend oogje. Brrrrr mag er niet aan denken. :shock: :shock: :shock:

Marianne en de Mopsenpower oet Twente

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 7:13 pm 
Moderator
Moderator

Ik heb het hier ook nooit gedaan. Als hij iets deed wat echt niet mocht, pakte ik hem op en zette hem ergens anders en probeerde af te leiden. Hij doet nu niet vaak meer iets wat niet mag, op af en toe iets van de kinderen of een schoen pikken na. En dan kijkt hij al naar me alsof hij wil zeggen: ik weet dat het niet mag, maar probeer het toch nog eens... Meestal is dan z'n naam en foei zeggen al voldoende.
Mijn kinderen zijn op dezelfde manier opgevoed eigenlijk, met tikken of op een andere manier met harde hand optreden bereik je heel weinig, behalve dat ze bang voor je worden...

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 6:29 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Dat van die oogjes kan ik me nog goed herinneren van onze "maicky" dat was ook een pekingeesje. Maicky kon je nog niet te hard over zn hoofdje aaien of het zag eruit alsof ze eruit gingen ploepen! echt een gruwelijk akelig gezicht, en nog vreselijker als het daadwerkelijk zou gebeuren!
ook wij proberen Abbath af te leiden als hij iets doet wat niet mag, we zeggen daar ook duidelijk "nee" bij, maar tot nu toe werkt het nog niet zo goed..Abbath is echt gruwelijk koppig :|
Dat van die wang had ik nog nooit gelezen of gehoord maar ik ga het zeker toe passen.... :mrgreen:

ik zie trouwens wel dat Abbath bijt in de wangen van Elske ( de hond van mijn moeder)... wil hij Elske's gedrag dan corrigeren of gewoon aandachttrekken?

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2009 5:56 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Twentemops schreef:

Dan heb ik het nog helemaal niet over het schudden aan het nekvel gehad.
Hoe dood een roofdier namelijk zijn prooi........ precies door het dood te schudden. Ik heb in de meer dan 30 jaar dat ik fok nog geen enkele moederhond bij mij zien doen. :shock:

De moederhond niet, maar puppen onderling heb ik regelmatig zien (prooi)schudden.
Geen mopsenpupjes, maar van de Grote Zwitser. :roll:
Overigens ben ik geen voorstander van het lijfelijk corrigeren, met stem en lichaamstaal is voldoende resultaat te behalen. ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 09, 2009 4:23 pm 
Ik ben niet van het lijfelijk straffen en dan zeker niet bij pups. De tijd van lijfelijk aanpakken zijn zo jaren 60/70. Ik volg liever de betere manieren en heb liever een verstandige band met mijn honden zonder dat ik persé op die manier moet laten zien hoe streng ik wel niet kan zijn. En die weten heel goed wat ze wel en niet mogen. Daar heb ik het helemaal niet voor nodig om ze in de nekvel te grijpen.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 6:36 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Hier hoef ik niet zoveel te straffen, ik heb voorbeeldige mopsen :mrgreen:

Rolex is eigenlijk altijd lief, hoef ik zelden te straffen,
Sultan moet ik af en toe uh,uh zeggen, dan weet ie wat ik bedoel,

ze willen wel eens tegen de bank aanspringen met hun voorpoten als wij wat te eten hebben,
dan duw ik ze terug en negeer ze verder, dan druipen ze vanzelf af.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn