Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Zo Sep 15, 2019 3:17 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Wie van jullie heeft je mops bij een erkende fokker gehaald en heeft al dan niet al hoge dierenarts kosten moeten betalen door ziektes en dergerlijke
Tevreden van fokker- desondanks hoge DA kosten 25%  25%  [ 3 ]
Tevreden van fokker- geen hoge DA kosten 67%  67%  [ 8 ]
Niet tevreden van fokker- hoge DA kosten 8%  8%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 12
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2011 5:27 pm 
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker

Heb hier zelf nog een mops gehad die van broodfokker kwam.
Jammergenoeg liepen de kosten hiervan hoog op
daarom deze vraag

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2011 11:29 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Beetje vreemde poll, maar toch, ik heb 2 mopsjes van een erkende fokker, en tot nu toe ( afkloppen) alleen 2x een hot-spot gehad bij de oudste. :D

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2011 9:55 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Heb hier 2 mopsen van een erkende fokker en de kosten zijn best hoog geweest maar dat komt door een ongeluk, ik heb een mops met 1 oogje! Dit heeft dus niks met de fokker te maken.

Daarvoor ook 2 mopsen gehad van een niet erkende fokker en die kosten rezen de pan uit door allerlei door gefokte problemen :x

Mijn advies is dan ook: sluit een ziektekosten verzekering af heb ik nu ook voor alle 4 mijn honden en dat heeft me al veel geld gescheeld door de gewone ziektes die alle honden kunnen krijgen!!

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2011 10:18 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

marion schreef:

Mijn advies is dan ook: sluit een ziektekosten verzekering af heb ik nu ook voor alle 4 mijn honden en dat heeft me al veel geld gescheeld door de gewone ziektes die alle honden kunnen krijgen!!

Chendo had ik zijn eerste jaar verzekerd (regel van de fokker) daarna gestopt.
Tot nu toe geen spijt, want 2x een hot spot ( in vier en een half jaar) staat niet in verhouding met de premie die je jaarlijks moet betalen.
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het bij mij steeds een punt van twijfel is,
want ja we weten allemaal, heb je een keer wat met je hond rijzen de kosten tegenwoordig wel de pan uit.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2011 11:12 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

@ chendo, ik snap je standpunt hoor maar voor dit jaar heb ik de premie's van de mopsen er al weer uit. Even tandjes laten reinigen en foto's van Tinus laten maken ;)

Voor mijn Leo's heb ik antibioticum gehad en dat kost je ook behoorlijk met die grote jongens, dus ja dan schiet het wel op 8)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2011 11:40 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Heb een reutje, nu bijna 9 maanden, van een erkende fokker, verzekerd en tot nu toe alleen bij de dierenarts geweest voor zijn entingen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2011 8:03 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Wat ik doe (wellicht een tip voor anderen) is automatisch elke maand een bedrag over zetten op een andere rekening. Dit is mijn dierenverzekering. Ja, je moet eerst behoorlijk wat maandjes sparen, maar handig voor als ik het in de toekomst nodig mocht hebben. En mocht ik het nooit nodig hebben (hierop hoop ik natuurlijk) dan weet ik het vast wel aan iets anders te besteden :lol: :lol:

Heb trouwens mops van een erkende fokker, eerste dierenartskosten hebben zij dan ook vergoed, daarna geen hoge kosten meer gehad (maar Bogi is nog geen 2 jr.)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2011 10:14 am 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

molly komt uit een pension, niemand wou haar hebben :cry: .
ze bleek (achteraf) iets aan de achterpoten te hebben.
maar toen ik dat koppie zag, was meteen verliefd. :heart:
ze was toen 5 1/2 maand en zat moederziel alleen in een kooi.

hoe dan ook, ik heb haar gekocht.
een deal gesloten met de DA, gezondsheidverklaring gekregen, zodat ik haar kon laten verzekeren.
uiteindelijk is ze geopereed aan beide achterpoten,
bouten in de knie, trekveer eroverheen, bot uitgekapt enz....

resultaat, ze loopt perfect...
en ondanks de hoge DA kosten
nog nooit een minuut spijt gehad, en mijn lieverd is inmiddels 8 jaar
Afbeelding

gypsy komt van een erkende fokker en ze is nu 9 maanden, tot nu toe alleen de entingen. Geen idee wat de toekomst brengt

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2011 4:02 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Ik kan geen 1 punt van de poll kiezen, want ik ben niet tevreden van fokker- en heb toch lage DA kosten :mrgreen:

Frodo komt bij een niet-erkende fokker vandaan, te vroeg bij z'n moeder weggehaald, daardoor niet geleerd zichzelf te wassen en niet geleerd dat een ander bijten pijn kan doen...Gelukkig hadden/hebben we hier nog 2 Franse bulletjes rondlopen die hem 1 en ander bij hebben gebracht, maar het blijft een ongeleid projectiel :mrgreen:

Lage DA kosten, alleen een anaalklierontsteking gehad, (achteraf hebben we hem zo gekocht, we hadden het eerst niet door, maar na wat googlen op het net kwam ik er achter dat het wel eens een ontsteking kon zijn)...en demodex, verder alleen voor de entingen bij de DA geweest en afgelopen voorjaar kennelhoest, maar dat hadden ze hier toen alle 3 opgelopen, ondanks de entingen :?

Een slechte fokker vind ik zelf die na de aankoop van Frodo niet meer reageerd op mails en foto's die ik hun stuurde. Ook geen reactie op m'n melding dat Frodo demodex had en ze daarom niet meer met diezelfde teef moesten gaan fokken, nou ik hoop dat in ieder geval m'n bericht overgekomen is, ik heb niks meer gehoord.

Franse bullen Arlon en Misty en supermops Frodo

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2011 5:09 pm 
Moderator
Moderator

Frodo10 schreef:
Ik kan geen 1 punt van de poll kiezen, want ik ben niet tevreden van fokker- en heb toch lage DA kosten :mrgreen:

Frodo komt bij een niet-erkende fokker vandaan, te vroeg bij z'n moeder weggehaald, daardoor niet geleerd zichzelf te wassen en niet geleerd dat een ander bijten pijn kan doen...Gelukkig hadden/hebben we hier nog 2 Franse bulletjes rondlopen die hem 1 en ander bij hebben gebracht, maar het blijft een ongeleid projectiel :mrgreen:

Lage DA kosten, alleen een anaalklierontsteking gehad, (achteraf hebben we hem zo gekocht, we hadden het eerst niet door, maar na wat googlen op het net kwam ik er achter dat het wel eens een ontsteking kon zijn)...en demodex, verder alleen voor de entingen bij de DA geweest en afgelopen voorjaar kennelhoest, maar dat hadden ze hier toen alle 3 opgelopen, ondanks de entingen :?

Een slechte fokker vind ik zelf die na de aankoop van Frodo niet meer reageerd op mails en foto's die ik hun stuurde. Ook geen reactie op m'n melding dat Frodo demodex had en ze daarom niet meer met diezelfde teef moesten gaan fokken, nou ik hoop dat in ieder geval m'n bericht overgekomen is, ik heb niks meer gehoord.

Ik ken het....ik had regelmatig nog contact met de fokker van Ozzy maar toen ik haar doorgaf dat hij luchtwegproblemen had die erfelijk konden zijn en later ook nog eens patella luxatie, hoorde ik opeens niets meer van ze....later hoorde ik dat zijn zusje al voor haar eerste verjaardag "per ongeluk" zwanger is geraakt :evil:

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn