Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Vr Jul 20, 2018 3:39 am

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 6:10 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

ik denk dat ze wel iets te dik is. ze zou achter wat smaller moeten zijn.

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 6:18 pm 
Moderator
Moderator

Ik weet wel dat je met Smuldier uit moet kijken met de aanbevolen hoeveelheid die op de verpakking staat. Dat was bij die van ons duidelijk te veel. Hij zou dan zelfs tegen de 300 gram per dag mogen (hij weegt ca. 9,5 kg, maar je kunt z'n ribben makkelijk voelen). In het begin kwam hij dus enorm bij omdat we dit niet wisten. Dus het is even uitproberen welke hoeveelheid werkt bij je mops. Het ligt ook een beetje aan de activiteit natuurlijk, die van ons slaapt vooral ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 6:36 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Niets meer aan doen.Niet meer af laten vallen. Ze ziet er zo goed uit en ook ze moet de winter nog door. Ze moet wel genoeg hebben om zichzelf warm te kunnen houden. Laat die DA maar kletsen. Ik zie hier een mops opje foto die toch al een klein flankje heeft vandaar dat ik zeg STOP!

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 6:39 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

ik dacht dat de flank nog beter zichtbaar moest zijn.

Lizzy heeft 200 gram per dag, dat is iets te veel maar wil haar minder eigenlijk niet aandoen. Ben niet echt bezig met afvallen

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 6:44 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

De flank is zichtbaar. Blijf het voer afwegen, geef geen tussendoortjes meer aan haar en laat haar lekker de winter doorkomen. Wanneer ze te dik zou zijn(wat ik niet vindt) dan ga je dat met het voorjaar merken en dan is het vroeg zat om je daar mee bezig te gaan houden weer. Vaak worden dan de langere wandelingen wel weer ingezet. Dus dat compenseerd het.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 8:11 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Hoi Mopsenmar,
Ik heb even een stukje ge-quote

MopsenMar schreef:
Crnibest boycot ik zelf vanwege het feit dat de kinderen het bedrijf na het overlijden van vaders het uit het oog zijn verloren wat pa op is gestart. Ze hebben toevoegingen gedaan die niet nodig zijn en 2 in het jaar erna dat pa is overleden doorgevoerd. Dus nee het komt er niet in.

Maar zeg jij nou dat de vader, van de producent van carnibest, het bedrijf is opgestart en dat na zijn overlijden de kinderen hun gang gegaan zijn met het bedrijf?
of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 9:24 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Ik zeg niet dat het hun hun gang zijn gegaan maar dat ze wel dingen uit het oog zijn verloren. Precies wat ik neerzette.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 10:15 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

MopsenMar schreef:
Ik zeg niet dat het hun hun gang zijn gegaan maar dat ze wel dingen uit het oog zijn verloren. Precies wat ik neerzette.

Ten eerste is de vader niet overleden (of ik moet onlangs een geest gezien hebben) en ten tweede is hij niet de oprichter / bedenker van het product 'Carnibest'.
Ik denk echt dat je in de war bent (misschien met een ander merk?) of een heel verkeerd verhaal te horen hebt gekregen.

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 10:31 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

In de tijd dat ik Carnibest voedde aan mijn honden (jaar dat durf ik niet met recht te zeggen) maar het is enig jaar geleden. Toen is er een tijd geweest dat er chaos was. Mij is toen doorgegeven dat dit het geval was dat vader overleden is en dat de zonen dit overgenomen hebben. Nadien zijn er in dat jaar 2 x prijsverhogingen doorgevoerd. Mijn honden gingen hier jeuk van krijgen en de vacht was niet naar behoren. Dit heb ik doorgevoerd naar de verkooppunt. En daar kreeg ik door dat de samenstelling veranderd was (maar dat hadden ze mij niet hoeven vertellen). Dit is een verkooppunt die er heel snel mee gestopt is nadien uit Purmerend.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2012 9:08 am 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Als je honden jeuk krijgen van voedsel, ja dan ga je naar een ander voer. Dat begrijp ik.
Maar het hele verhaal eromheen klopt van geen kant. De maker van Carnibest is nota bene een vrouw en dus is er van 'dat de zonen het bedrijf hebben overgenomen' ook geen sprake.

Ik vind het echt heel erg dat dit soort dingen worden verzonnen (door wie dan ook). Een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Leugens ... waarom in godsnaam liegen mensen.

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2012 11:28 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Caro schreef:
Als je honden jeuk krijgen van voedsel, ja dan ga je naar een ander voer. Dat begrijp ik.
Maar het hele verhaal eromheen klopt van geen kant. De maker van Carnibest is nota bene een vrouw en dus is er van 'dat de zonen het bedrijf hebben overgenomen' ook geen sprake.

Ik vind het echt heel erg dat dit soort dingen worden verzonnen (door wie dan ook). Een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Leugens ... waarom in godsnaam liegen mensen.

Ik weet niet of het een leugen is en of dit verzonnen is. Dit is wat mij toen verteld is. Wie weet heb ik het nog wel ergens in een mail staan. Wanneer mijn eigen pc weer aangesloten is zal ik kijken.
Wat waarheid is laat ik nu in het midden. Feiten zijn wel dat er verhogingen in dat jaar uitgevoerd werd en 2 x en dat Carnibest voor mij niet meer Carnibest was. Mijn honden kregen het jaaaaaren te eten maar vanaf dat moment niet meer. Dus mijn conclusie is dat er wel veranderingen doorgevoerd zijn want het was niet 1 hond van mij en ook miet 2 meer maar meerdere.

En idd een verhaal heeft 2 kanten, maar als Pappa daadwerkelijk overleden is /was denk je nou echt dat ik dat ga navragen??
Maargoed voor mij is dat niet belangrijk meer want wie weet is dat wel de waarheid en dit niet. Dat weet ikniet. En om heel eerlijk te zijn: het intresseerd mij ook niet meer. Ik haal het niet en zal het ook niet meer halen.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2012 7:38 pm 
Heeft teveel vrije tijd
Heeft teveel vrije tijd

Wij geven hier nu bijna een jaar Carnibest aan alle 3 de honden en we zijn super tevreden. Ze doen het er heel erg goed op, mooie ontlasting en ze zijn tevreden, dus wij ook.
Wij geven de Carnibest puppy variant, die is een keer extra gemalen, dus er zitten geen grote stukken pezen in, want 1 van onze honden had er moeite mee om die stukken kwijt te raken, en boerde het steeds weer op en ging het daarna uitkotsen en weer opeten. Met de extra gemalen variant gaat het heel goed en helemaal geen opboeren met gekots meer.
Ze krijgen hier 750 gram per dag met z'n 3-en en dan verspreid over 2 maaltijden. De Franse bulletjes net ietsjes meer als de mopshond :lol:

Een paar weken geleden zijn we overgegaan op 750 gram per dag, daarvoor zaten ze bijna een half jaar op 1000 gram per dag, maar dat was teveel, ze werden te dik. Je moet het zelf een beetje aankijken hoeveel je hond nodig heeft, de ene mops is groter als de andere en de ene is actiever als de ander, dus het is heel verschillend.

Franse bullen Arlon en Misty en supermops Frodo

Afbeelding

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2012 10:50 pm 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Nope. Die heeft geen verkooppunt in Purmerend gehad. En Bibi hebben ze maar heel kort op gezeten.Het was Carnibest.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2012 10:57 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

Vaag idd maar van Bibi kon ik het niet want dat voer ik mijn honden niet.

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2012 11:09 am 
Mops-o-holic
Mops-o-holic

is 2007 geweest.

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn