Mopshonden Forum

Het Nederlandstalige mopshondenforum, alles voor en over de mopshond
Het is momenteel Zo Sep 15, 2019 3:18 pm

Alle tijden zijn

Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 7:17 pm 
Heeft veel te vertellen
Heeft veel te vertellen

hoi mensen

kzit momenteel met de handen in het haar
Ik had hier op het forum gelezen dat natuurvoeding beter is voor het gebit dan brok
omdat onze oudste last heeft van veel tandsteen, zijn we afgelopen vrijdag eens op consultatie geweest bij een dierenarts die we niet kennen (omdat we r al drie gezien hebben en die zeggen alle drie wat anders!)

Wij zijn allemaal liefhebbers van onze mops en lezen er automatisch veel over, dus weten we ook veel (wij allen natuurlijk , ook jullie:)
ik zei dus tegen mijn dierenarts dat mijn mops duck krijgt tegen de tandsteen die ze gekregen heeft van brokken in de loop der jaren en dat natuurvoeding beter is omwille van de andere zuurtegraad. (heb ik op de site van duck zelf gelezen)

Nu trekt die haar wenkbrauwen zo op en kijkt zo van:"nou die denkt ook dat ze t weet"

daarop zegt ze: duck, dat ken ik niet , daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord , maar ik denk dat de zuurtegraad in brok wel hetzelfde is hoor
Nou ik vrijdag direct een zak royal canin gekocht, alledrie de honden laten het staan, en ik heb nog tien kilo duck in de diepvriezer. Zielig he

Omdat ze ook zo slecht ademt en wij een vermoeden hebben dat ze een lang zacht gehemelte heeft en daar operatief iets kan aan gedaan worden, zegt zij dat dat iets is waar ze als mops last van heeft en dat dat zo altijd zal zijn.

Zelf dacht ik bij mezelf, aan jullie op het forum die al operaties hebben laten doen bij de neusgaten en de luchtpijp.

Wat is dat nou toch dat ik altijd op van die slechte dierenartsen val? Of ligt het aan mij? Ik denk echt dat alleen meneer Maarten Kappen het kan oplossen . Of jullie misschien?

wendy

(sorry voor de negatieve zinnen, heb slechte dag gehad en ben het zat te sukkelen met die voeding)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 7:20 pm 
Een hond die al tandsteen heeft, daar veranderd duck niets aan. Maar door weer brok te gaan voeren los je het helemaal niet op. ;) Ik zou het gebitje goed laten reinigen en daarna gewoon de duck blijven voeren. Dierenartsen zijn geen voedingsconsulenten en ze moeten ophouden met denken dat ze er alles van weten. Ze hebben nog geen vol college-uur over voeding gehad. :roll: :roll:

Het is niet zover vanaf Belgie om naar Maarten te gaan. Overweeg dat eens. En laat Maarten eens goed naar haar kijken.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 7:33 pm 
Forumverslaafde
Forumverslaafde

Ik zou gewoon weer Duck gaan voeren. En inderdaad, net wat Armanda zegt, het gebitje een keer goed laten reinigen. ;)

Profiel  

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 7:52 pm 
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

ik ben het met mijn voor gangers eens.
een dierenarts is geen voedingdeskundige.
als ik jou was ging ik weer snel terug op duck dat is echt veel beter.
ik zou zijn gebit schoon maken en geef hem af en toe een lekker mergpijpje waar hij lekker op moet kauwen.
troost je mijn vorige dieren arts was net zo die durfde te beweren dat ik mijn hond ziek maakten om vlees te geven.
ben daar gelijk weg gegaan en heb nu een geweldige dierenarts .
mijn honden doen het heel goed ook degene die maag/darm problemen heeft.
sterkte groetjes jolanda

Profiel  

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Reageer op onderwerp  [ Array ] 

Alle tijden zijn